Noen som har hatt magesår?

Klaramor

Elsker forumet
Hvordan føles det og når på døgnet er det mest vondt? Er det en smerte som går over etter en times tid eller er det en smerte som er konstant over flere timer? Jeg har den siste tiden opplevd store magesmerter/mageknip om natten. Jeg tok jerntabletter for en ukes siden og er redd det kan være det som har utløst disse intense magesmertene. Er redd for at jeg kanskje har fått magesår av det? Kjenner masse liv, så jeg tror ikke det er noe farlig for bebisen..

Hvor sitter smerten? I magesekkområdet eller tarmene? Magesår gir ofte smerter helt øverst i magen. Jerntabletter er jo kjent for å være hardt for forndøyelsen og for mer smerter i tarmområdet.

Hvor sitter smerten? I magesekkområdet eller tarmene? Magesår gir ofte smerter helt øverst i magen. Jerntabletter er jo kjent for å være hardt for forndøyelsen og for mer smerter i tarmområdet.
Føler det sitter i hele magen! Og det kommer nesten bare om natta... Utrolig slitsomt! Jeg tok siste jerntablett forrige lørdag, så det har altså gått en hel uke! Så jeg begynner å bli bekymret for at det kan være noe annet...

Da jeg hadde magesår fikk jeg vondt hver gang jeg spiste, uansett hva det var. Juice, frukt og feit mat er det verste du da kan spise. Og det gjør veldig vondt øverst i magen.

Hvordan er smertene? Som tak? Brennende? Konstante?
Jeg føler de er konstante... Om natta gjør det ordentlig vondt! Men på dagen kjenner jeg at det er litt vondt men ikke sånn som på natten! Det hjelper å spise, så da kan det tyde på at jeg ikke har magesår.... Men kan det være de jerntabletter som fortsatt lager mage trøbbel mon tro! Kjenner jeg er litt rett for svangerskapsforgiftning ..../:

Jeg hadde de verste smertene rett etter jeg spiste når jeg hadde magesår. Kan rett å slett være kolikk smerter du har? Fordøyelsen er jo mye tregere enn normalt når man går gravid.

Ønsker deg god bedring, og håper at smertene avtar snart!
Kan det være treg fordøyelse pga jerntablettene?
Har du spurt lege?

Ønsker deg god bedring, og håper at smertene avtar snart!
Kan det være treg fordøyelse pga jerntablettene?
Har du spurt lege?
Takk for det! Men det er bare det at jeg har hatt det så lenge nå! Tok siste jerntablett for en uke siden og har fremdeles veldig vondt! Jeg tror jeg tar en tlf til legen i morgen slik st jeg kan utelukke at det er noe annet!

Jeg hadde nok kontaktet lege imorra! God bedring!

Ikke helt relevant, men samme tema: bakterien som forårsaker magesår er den samme som blir påvist hos gravide med alvorlig svangerskapskvalme. Tror ikke jeg har hatt magesår selv, men høres ikke godt ut.

Har hatt magekatarr, som er forstadiet til magesår.
Og det var vondt øverst i magen hver gang jeg spiste,drakk eller stresset.
Syrenøytraliserende o.l hjalp ingenting. Sviende, brennende, trykkende følelse.

Back
Topp