Noen som har hatt IVF behandling?

Ja , jeg også synes det er mange flere blitt . Men det har vel blitt lettere, mer vanlig , lettere tilgjengelig, mer akseptert , rimeligere for folk flest. Kanskje derfor ? Før prøvde man og gikk det ikke , så var det rett på adopsjon eller så lot man det være.
Ja, det er utrolig fint at det er blitt mer åpent og lettere å få hjelp ❤️

Ja , jeg også synes det er mange flere blitt . Men det har vel blitt lettere, mer vanlig , lettere tilgjengelig, mer akseptert , rimeligere for folk flest. Kanskje derfor ? Før prøvde man og gikk det ikke , så var det rett på adopsjon eller så lot man det være.
Er nok mye sant i det. Føler det er mye mindre snakk om adopsjon nå, og som du sier, det er lett tilgjengelig for alle og ikke en stor økonomisn katastrofe om man holder seg innafor gratis forsøkene. Og ikke minst, mer opplyst.

4. uttak og innsett her. Fikk aldri noe på frys.
5. gang jeg er gravid (2. gang med ivf) så håper at dette går siden jeg tror at vi orker ikke flere sa eller ivf runder.

Er 7+6 i dag. Jeg vet ikke hvor langt jeg skal ta progesterone. Tar 2stk cyclogest per dag og håper å slutte etter 9+0 ultralyd. Eller trappe ned litt.
Ikke for liten runde i ivf universet du har vært gjennom :( håper spiren sitter løpet ut, at alt strevet er verdt det ❤️ sender en god klem

Jeg har vært sykmeldt siden positiv test nesten, har ikke sjans til å fungere på arbeid. Konstant kvalm og sliten. Kanskje det er en sammenheng med cyclogest også?
Ja, jeg tror det øker alle disse symptomene. Jeg har ikke sykepengerettigheter, ellers burde jeg og vært sykemeldt. Er stort sett oppreist 1-2 timer hver dag, og begredelig å bruke de på jobb. Og samtidig se at jeg havner mer og mer bakpå for hver uke i denne tilstanden. Progesteron gir mer smerter, hodepine, oppblåsthet, kvalme og tretthet

Jeg må si jeg reagerte på at de kastet eggene som ikke ble brukt. Tre ble befruktet av fire. Ett ble satt inn. De ringte aldri og jeg antok at de var på fryst, før en sykepleier bare sa rett ut at de var kastet, uten noen oppgitt grunn. De var gode nok til å settes inn den dagen, men ville ikke risikere flerlinger. Jeg er 40 år og det var så stor belastning for meg å hente ut egg, at jeg kan ikke gjøre det på ny. Veldig dumt om det var mulig å fryse dem. Andre erfaringer med praksis rundt frysing i det offentlige?

Jeg må si jeg reagerte på at de kastet eggene som ikke ble brukt. Tre ble befruktet av fire. Ett ble satt inn. De ringte aldri og jeg antok at de var på fryst, før en sykepleier bare sa rett ut at de var kastet, uten noen oppgitt grunn. De var gode nok til å settes inn den dagen, men ville ikke risikere flerlinger. Jeg er 40 år og det var så stor belastning for meg å hente ut egg, at jeg kan ikke gjøre det på ny. Veldig dumt om det var mulig å fryse dem. Andre erfaringer med praksis rundt frysing i det offentlige?
Veldig rart at du ikke ble opplyst om at de ble kastet, og årsaken.
Er selv offentlig, og det er jo visse krav for at eggene skal kunne fryses, så det at de er gode nok til innsett betyr ikke automatisk at de er gode nok for fryseren. Eggene skal ikke bare fryses, men også tines igjen, så hvis ikke de anser det som sansynlig at eggene tåler begge disse prosessene, så bli de destruert. Men du burde blitt opplyst om det.

Skal slutte med progynova og cyclogest i morgen og er da 11+0. Syns det er kjempeskummelt å skulle slutte! Har noen erfaringer med dette?

Jeg skal slutte med cyclogest neste uke på tirsdag (10+0) og er sååå glad :D
Litt skummelt ja men mer glad. :D

Hadde fersk forsøk og har hatt mange sa. Men alt jeg leser sier at det er trygt.

Faktisk teller jeg dager til jeg kan slutte med alt (cyclogest og kvalmestillende of folat osv). Og når kvalmen er borte og jeg har mer enn 0 energi igjen. :) Ønsker å trene og møte venner.
Så krysser jeg fingerne at 2. trimester blir fantastisk for oss alle!

Jeg har hatt fryseforsøk og gleder meg også til å slutte med medisinene, men det er veldig skummelt også! Men klinikken sier at det er helt trygt, så man må vel stole på det. Da slutter du en uke før meg? Folk slutter til forskjellige tider også, så ikke så lett å bli klok på. Jeg er mye mindre kvalm og har hatt mer energi denne uka :-)

Alt du sier er nok en faktor. Skyldes også at kvinner venter mye lengre før de blir gravide enn før og at sædkvaliteten til norske menn er sterkt synkende.

Første dag med redusert dose Cyclogest i dag 10+0, trapper ned i en uke så er det stopp. Gruer meg, men skal jaggu bli godt å slutte også. Skulle egentlig avsluttet brått i uke 9 men turte ikke, men så ble jeg veldig beroliget om at dette blir bra av denne:

Back
Topp