Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er gravid gjennom ivf (icsi). Tredje innsett, fryseforsøkBare litt nysgjerrig på hvor mange flere enn meg her inne, som nå er gravide med IVF?
Ja det føler jeg også. Og heldigvis virker det som det er mer åpenhet rundt det, enn det som var før.Jeg er ikke gravid via IVF , men har vært igjennom fem innsett tidligere. Overraskende mange som må igjennom det føler jeg :/
Så spennende her er det ferskforsøk. Storesøster er fryseforsøkJeg er gravid gjennom ivf (icsi). Tredje innsett, fryseforsøk
Så bra leser om så mange som sliter så lengeJepp, ICSI her. Gikk på tredje forsøk.
Jeg fikk beskjed om å slutte på testdagen. må innrømme jeg syns bare det var deilig å slutte, gikk på lutinus. Det er noe griseri. Har aldri hatt problem med at graviditeten avsluttes om jeg ikke går på medisiner, hos meg er det MA litt lengre uti løpet.Holder dere fortsatt på med støttemedisiner? Gleder meg veldig til å slutte med det samtidig som det føles litt skummelt også.
Okei, jeg har fått beskjed om å gå til uke 11. Har gått på cyclogest og progynova i over 2 mnd nå og er så lei! Men de funker så skummelt å skulle slutte brått en dag også.Jeg fikk beskjed om å slutte på testdagen. må innrømme jeg syns bare det var deilig å slutte, gikk på lutinus. Det er noe griseri. Har aldri hatt problem med at graviditeten avsluttes om jeg ikke går på medisiner, hos meg er det MA litt lengre uti løpet.
Veldig forståelig. Har ingen erfaring med de medisinene, men vi må jo bare velge å tro at legene vet hva de driver med, og at de gir oss trygge rådOkei, jeg har fått beskjed om å gå til uke 11. Har gått på cyclogest og progynova i over 2 mnd nå og er så lei! Men de funker så skummelt å skulle slutte brått en dag også.
Leit at det har tatt lang tid, men nå er du gravid viser at mann må bare ikke gi oppIVF her også, hyggelig og leit på samme tid at vi er fler Er dessverre en av de med lang historie. Tar fremdeles progesteron - skal slutte snart, gru-gleder meg til det ja
Såpass ja, har aldri tatt medisiner lengre enn til testdagen, så har ingen erfaring med det. Men skjønner at det kan være frustrerende og holde på så lenge. Men det er jo verdt det når resultatet ligger i armeneHei
Her er det også IVF, har et barn fra før og denne graviditeten er også fra samme egguttak som første jeg må ta progesteron og ovitrelle frem til uke 12. Tar også blodfortynnende tabeletter og sprøyter. Så her blir det medisiner og sprøyter en stund til gleder meg til å slutte med lutinus da, blæh
Virker veldig vilkårlig. Har fått ulike råd, fra ulike leger om hvor lenge jeg skal være på cyclogest, alt fra stoppe i uke 6, uke 7, uke 12 og uke 13. Så nå er jeg i uke 8, og går enda på de. 2 mnd på cyclogest nå. De beste rådene gis når helsepersonellet vet om min risiko, men jeg føler ikke de som gir disse rådene har satt seg inn i hvem jeg er, og gir bare generiske råd. Da stoler jeg ikke på dem. NICE guidelines anbefaler ut første trimester ved tidligere spontanabort. Så da følger jeg det. Jeg er helsepersonell selv, og mulig min erfaring med hvor vilkårlig mye er i behandling gjør at jeg ikke kjenner meg trygg på de som bare lirer av seg noen standard fraser.Veldig forståelig. Har ingen erfaring med de medisinene, men vi må jo bare velge å tro at legene vet hva de driver med, og at de gir oss trygge råd
Ja , jeg også synes det er mange flere blitt . Men det har vel blitt lettere, mer vanlig , lettere tilgjengelig, mer akseptert , rimeligere for folk flest. Kanskje derfor ? Før prøvde man og gikk det ikke , så var det rett på adopsjon eller så lot man det være.Jeg er ikke gravid via IVF , men har vært igjennom fem innsett tidligere. Overraskende mange som må igjennom det føler jeg :/
Jeg har vært sykmeldt siden positiv test nesten, har ikke sjans til å fungere på arbeid. Konstant kvalm og sliten. Kanskje det er en sammenheng med cyclogest også?Jeg er gravid med første IVF. Det var litt av et kaos, tålte ikke fyremadel, så etter en sprøyte med det måtte jeg av. Da satt jeg der med stimulerte eggstokker, og ingen plan. Så en lege foreslo inseminering, men når den dagen kom og jeg hadde fire egg, ble det for stor risiko for flerlinger. Så da avlyste vi det. Fortsatt uten plan og hele greien virket å være mislykket, men så foreslo vi å hente ut egg da. Og jada, det gikk visst. Fikk bare en eggløysningssprøyte, men uvisst om eggene fortsatt var der da egen eggløsning og hadde satt i gang. Men eggene var der, og fire egg ble befruktet. Et ble satt inn, de andre ble kastet da det ikke var frysekvalitet. Ble gravid. Er i uke 8, og fortsatt på cyclogest. Har vært kjempedårlig, fra omtrent 23 februar når stimuleringen begynte. Tok ut fire mns ferie for dette og hadde ikke klart det uten. Mye smerter, kramper, rier, knivstikk, vonde eggstokker, utmattelse, oppblåst og er knapt oppe og går. Vært gravid før, i fjor, og til sammenlikning er dette et pent lite helvette. Men så lenge det blir barn av det så får jeg bare holde ut. Men takk kristendommen for at denne påsken kom og ga meg avbrekk, for er egentlig i jobb igjen og det fungerer ikke i det hele tatt.