Noen som har hatt det sånn?

PrinsessaMi

Gift med forumet
Har hatt en klump i halsen og hat trykk i brystet i over en uke nå. Etterhvert begynte jeg å bli tungpusten også. Har ikke orka å gjøre noen ting, for så fort jeg reiser meg opp fra sofaen blir jeg svimmel. Er kjempe sulten, men klarer ikke å spise. Fryser, men har ikke feber og er skjelven. Begynner å bli veldig sliten nå. Fikk ikke time hos legen før på onsdag heller.

Noen som har vært borti noe sånt før?

Ikke meninga å skremme, men leste her for ei stund sida at hjerteinfarkt kunne føles sånn for kvinner..[&:] Altså, mtp den klumpen i halsen og trykket i brystet. 

ORIGINAL: Bleiemos

Ikke meninga å skremme, men leste her for ei stund sida at hjerteinfarkt kunne føles sånn for kvinner..[&:] Altså, mtp den klumpen i halsen og trykket i brystet. 

Går å legger meg pent på sofaen igjen....[&:]

Vet ikke om det stemmer, men har hørt at man kan ha det slik hvis man har magesår, men da også litt smerter mellom puppene. Men aner virkelig ikke..[8|]

Høres ut som du har/nettopp har hatt et hjerteinfarkt eller angina pectoris ja, tror jeg ville tatt en tur til legevakten og kjørt en EKG, samt tatt noen blodverdier og målt blodtrykket.

Det er veldig mange som har hatt utallige hjerteinfarkt uten å skjønne det / forveksles lett med sure oppstøt, sliten/utmattelse.

Enig i at det er lurt å ta en tur til legevakt. Litt å ta i av Kal-El å si at hun har hatt hjerteinfarkt, det må nok sjekkes ut litt mer før du skal begynne å bekymre deg for det! Ta deg en tur til legevakt, så ser de på EKG, å tar litt blodprøver, kan være stress, bronkitt, høyt/lavt blodtrykk osv. God bedring!

ORIGINAL: Chelsea.

Enig i at det er lurt å ta en tur til legevakt. Litt å ta i av Kal-El å si at hun har hatt hjerteinfarkt, det må nok sjekkes ut litt mer før du skal begynne å bekymre deg for det! Ta deg en tur til legevakt, så ser de på EKG, å tar litt blodprøver, kan være stress, bronkitt, høyt/lavt blodtrykk osv. God bedring!

Neida, må ikke ha vært hjerteinfarkt, angina er en langt mindre alvorlig tilstand, kan ha vært det også, eller somatisk angst. Kan selvfølgelig ha vært uendelig mange andre ting også, men de tre står på toppen av lista mi hvis jeg skal gjette på sparket ut i fra hva hun beskriver. Har hatt to av de tre nevnte tilstandene selv (angina og somatisk angst), og begge deler føles nøyaktig likt ut selv om det er helt vidt forskjellige diagnoser.

Etter å ha ligget litt på sofan, har jeg kommet fram til hva jeg tror det kan være. Det jeg har kjent/kjenner i brystet kan være sår på spiserøret. Har tatt LINK nå for å se om det kan hjelpe. Mulig det er derfor jeg ikke har hatt lyst på mat selv om jeg er sulten.
Pusteproblemene tror jeg kan komme av psykisk stress. De to siste ukene har vært ekstremt stressende psykisk for meg. Driver å løser opp i grunnen til stresset, så haper at det kan bli bedre snart.

Da har jeg vært hos legen. Han kunne ikke høre noe uvanlig på hjertet, men tok likevel EKG. Har tatt blodprøve for å sjekke stoffskiftet og div andre ting. Så skal jeg ta ultralyd av halsen for å se om det er en klump der eller om det bare kjennes sånn ut. Så da er det ikke annet å gjøre da enn å vente og se...

Har vært bort i lignende, men det kom av stress hos meg. Har hatt vondt i halsen jeg også, men hva mener du med klump. Føles det ut som klump eller bare sånn sår i halsen.

Godt at legen din tar deg på alvor. Jeg sa til legen min at jeg følte meg svimmel så tok hun noen blodprøver og sa at alt så fint ut. At jeg nok var stresset og hyperventilerte. Sa at jeg hadde høy puls, hun mente at jeg nok var stresset.

Så fikk jeg svar på blodprøvene da, og der var alt som det skulle. Da er det bare å vente å se om de finner en klump i halsen min på UL i morgen...

Back
Topp