Noen som har hatt 1 års befaring

Tresmåhjerter

Gift med forumet
På ny bolig? Fikset utbygger det meste som dere påpekte da? Vi skal straks ha det å er i tenkeboksen om vi skal hyre inn en takstmann før. Vi mistenker at det er mye slurvearbeid og er jo ikke alt vi kan se. Tips og anbefalinger ønskes:)

Jeg angrer på at vi ikke hadde takstmann før vi hadde 1 års befaring! Heldigvis har vi snekkere som er å retter opp nå som er ærlige og har ført opp det de har funnet av feil i etterkant av 1års befaringa, mens de retter de andre feilene!
Det gikk jo 2,5år før vi fikk 1års befaring! Veldig useriøse mennesker vi har hatt med å gjøre i husbygger firmaet! De har prøvd seg hele veien og skylt på andre! Men før jul fikk vi en seriøs mann som kontaktmann i husbygger firmaet og da har endelig ting begynt å skje!
Mine tips er å være nøye og konkret! Stå på deres vis dere finner feil og mener det skal innunder befaringa! Vi fikk mye skyld for at det kunne være daglig slitasje og innleide håndverkere sin skyld!

Vi hadde ettårs befaring 2 april, og han som kom på befaring fant faktisk ett par småting som jeg ikke hadde tenkt på engang :-) MEN, vi har i husforsikringen vår at forsikringsselskapet kan sende takstmann gratis til oss på ettårsbefaring, så det vil vi benytte oss av. (Vi har IF, superforsikring eller hva det heter.. Sånn på helt nytt hus :-p )

Tusen takk for tips:) da skal jeg sjekke om vår forsikring har det også:) kan jeg spørre hva slags feil/mangler som var hos dere?

Ja vi hadde det. De fikset det som ikke var som det skulle. Har også vært å fikset ting i ettertid når det har dukket opp nye ting som ikke var oppdaget tidligere.

vi hadde ettårsbefaring. de nektet å ordne feilene.. var kjeve vinduer det trakk inn ol. =( mye tull med utbyggerne.

Ja få en fagmann til å gå over huset før 1 årsbefaringen. Angrer på at vi ikke gjorde det! Vi har bodd i huset i 6 år nå og de har fortsatt ikke fikset alt som ble påpekt på 1årsbefaringen!

Be om en skriftlig plan for når ting skal utbedres innen!!

Utbyggeren her en en stor snik han også. Derfor jeg tenkte at det er lurt å få en takstmann til å komme å se. Er sikkert feil vi ikke kan se som ikke driver med det. Men vi må liste opp alle feil og mangler å sende inn en mnd før befaringen. Gjorde vi ikke det tok de det som at alt var fint å droppet befaringen. Er det vanlig?

vi hadde ettårsbefaring. de nektet å ordne feilene.. var kjeve vinduer det trakk inn ol. =( mye tull med utbyggerne.
Vi sitter igjen med følelsen av at når de har fått pengene sine bryr de seg ikke lengre. Tar aldri tlf og svarer ikke på Mail. Kjenner jeg blir utrolig provosert!

Vi sitter igjen med følelsen av at når de har fått pengene sine bryr de seg ikke lengre. Tar aldri tlf og svarer ikke på Mail. Kjenner jeg blir utrolig provosert!

ja, det er akkurat den følelen vi itter igjen med også. når de svarte på mail, var de frekk og ovenfra og ned holdning.

Back
Topp