Noen som har/har hatt Opel Meriva?

Stibli

Forumet er livet
Har planer om å kjøpe ny bil, aller helst en flerbruksbil, eventuelt en stasjonsvogn. Vi må kjøpe brukt, og har ikke allverdens god råd, så vi må ligge på rundt 150.000. Sambo har en del kriterier ang årsmodell (helst 2004 og oppover) og antall kjørte km (helst under 80.000). Det skal ikke være lett med andre ord [;)] Skulle gjerne hatt en Toyota Avensis Verso eller Opel Zafira (og mange andre selvfølgelig), men finner ikke mange interessante i vår prisklasse.

Øverst på listen nå står en Opel Meriva Enjoy. Noen som har erfaring med denne typen?

Dyttehjelp ønskes [;)]

Mamma og pappa har opel meriva, vet ikke hvilken variant det er, men det er 2005-modell hvert fall.

Jeg syns den er helt super å kjøre, god plass bak i bilen og foran i bilen, og stort bagasjerom. Vi har med MYE der uten problemer.

Så er den så liten utenpå, så den tar ikke så stor plass.

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Mamma og pappa har opel meriva, vet ikke hvilken variant det er, men det er 2005-modell hvert fall.

Jeg syns den er helt super å kjøre, god plass bak i bilen og foran i bilen, og stort bagasjerom. Vi har med MYE der uten problemer.

Så er den så liten utenpå, så den tar ikke så stor plass.

Så bra [:D] Så vidt jeg har skjønt er det ikke noen spesiell forskjell på de ulike typene, annet en motor og små-detaljer. Den vi har sett på er også en 2005-modell. Et av våre største kriterier er vel nettopp plassen i baksetet og i bagasjerommet, siden det er grunnen til at vi kjøper ny bil nå. Har prøvekjørt bilen idag, og den virker veldig bra. Er bare noen som har sagt at de syns bagasjerommet er så lite, men siden vi har en VW polo nå så er jo alt gigantisk i forhold [8D]

Vil virkelig ikke gå på en smell nå, så masse erfaring (både god og dårlig) er etterlengtet [;)]

Vel, vi har vært på shopping i sverige flere ganger, med vogn, kjølebag koblet til strøm, bilstol, og tre voksne...

Emmaljunga city cross har gått lett inn i bagasjerommet.

Vi har bilstolen i midten bak da, siden når den står på siden så blir det litt trangt for den som sitter foran.

Vel, vi har vært på shopping i sverige flere ganger, med vogn, kjølebag koblet til strøm, bilstol, og tre voksne...

Vi har bilstolen i midten bak da, siden når den står på siden så blir det litt trangt for den som sitter foran.

Da skal den nok trygt dekke vårt behov ihvertfall. [:)] Satser på at det er samme type vi har sett på.

Jeg syns samboeren din har litt urealistiske forventninger når det gjelder kriterier i forhold til prisklasse. 

ORIGINAL: stibli

Da skal den nok trygt dekke vårt behov ihvertfall. [:)] Satser på at det er samme type vi har sett på.

Antakelig [:D]

Mannen og jeg hadde nok kjøpt Meriva selv, hadde det ikke vært for at vi har hund, og skal ha flere barn etter hvert.
Så da blir det nok en mazda 5 på oss [:)]

ORIGINAL: Sicily

Jeg syns samboeren din har litt urealistiske forventninger når det gjelder kriterier i forhold til prisklasse. 

Har ikke hatt så store problemer med å finne biler egentlig, men når hans kriterier skal samkjøre med mine "krav" angående utseende så ble det plutselig verre [;)] Er nok kresen begge to, men i dette tilfelle gir vi oss selv lov til å være det, for det er ingenting som haster med ny bil. Vi kan gjerne ha polo'en i et år til uten problemer. [:)]

ORIGINAL: tullingen

ja eg har [:D] 2005 modell
eg elske bilen min beste bilen eg har kjørt noen gang [:)]
like at eg komme LITT opp fra bakken hehe
nei den e kjempe go

Åh, så godt å høre [:D] 

Frykter at gjelden vår kommer til å øke i løpet av neste uke [;)]

Dytt [:)]

Back
Topp