Noen som har gode tips?

Me&my<3

Glad i forumet
Holder på å bli sprøøø!!!
Har gått siden tirsdag med UVI, var hos legen onsdag,fik selexid,begynte den kuren, men ingen bedring fredag ettermiddag,ringte legen,måtte komme inn igjen, NULL bedring på urinen... Ny MYE sterkere kur, hvor jeg ville merke bedring etter første pille, Takk og lov tenkte jeg.... Lørdag formiddag, etter 2 dager på kuren, har jeg så vondt at tårene sprutet....:(

Ringte legen, inn igjen, tok crp og ultralyd, alt så greit ut, så måtte bare være tålmodig fram til i morgen formiddag, hvis ikke det er bedret seg,må jeg til legen igjen...

Jeg har såååå vondt, vrir meg i smerter, å tisser KONSTANT!!! Fra vi kom hjem kl,20.00 har jeg vært på do 18 ganger.....

Har dere noen tips, for å lindre smertene?

Ps: Funker ikke med Ibux og paracet i kombinasjon med den kuren, da ble jeg KVALM.....

Drikk,drikk, drikk!!!
Helst tranebærjuice, men appelsinjuice kan funke det også.
Tranebær i alle former hjelper egentlig...
Ellers kan du tisse i dusjen, vann lindrer...

Det er så sinnsykt vondt, unner ingen UVI..

Ferdige flasker med sitronsaft. De som er myke. Ta en sånn flaske i et litt stort glass, og litt appelsinjuice i tillegg. Og drikk slike "drinker" til du ikke greier mer. Lønner seg å drikke det fort. Deretter må du prøve å holde deg en stund, slik at de får samle seg litt tiss når du tisser. Jeg vet legene sier det motsatte, men det funker ikke på meg. Holde seg også når det virkelig er katastofe og du tror du dør går du på do. Også fortsette og drikke greiene... Og fortsette å ta tablettene... kan ta noen dager før du får bedring, men sørg for at du får en lang kur. Hvis de da ikke fungerer så må du prøve annet...Det er forferdelig... tro meg jeg vet... har vært plaget i mange år, men har lært meg å kjenne før det kommer nå :)

Kan ikke drikke sitrusdrikke i sammen med den kuren jeg går på...:(
Går å prøver å sove,så satser jeg på jeg har fått litt mer virkning i morgen.....

Takk for råd dere:)

Smøre med naturellyoghurt der nede..Litt ekkelt men lager et bedre miljø for bakteriene som er deremoticon
God bedring.

Alt av juice kan hjelpe, så drikk så masse du klarer, gjerne vann også!
Jeg blir ikke frisk av den kuren du nevner jeg må ha primetoprim (tror det skrives sånn, eller kanskje det starter med t, er en stund siden jeg måtte gjennom en kur), den tar knekken på "alt" i kroppen min.

Bruk god tid på do, slik at du får ut hver minste lille dråpe også venter du til du vet at du har drikki nok til at det faktisk blir litt tiss av det før du går på do igjen. Drikk gjerne te, det er vanndrivende så da må du kanskje fortere på do igjen av naturlige årsaker;)

Husker ikke alle kjærringrådene jeg var innom gjennom oppveksten, hadde kronisk uvi. Frykter at jeg går å "ruger" på en runde nå... Men håper jeg klarer å drikke den av meg, det funker for meg hvis man merker det tidlig nok.

God bedring!

Back
Topp