Noen som har gode råd???

Tusso86

Elsker forumet
Meg og samboeren var i dag og kikket på barnevogner. Men det er så mye å velge mellom.
Utrolig vanskelig å bestemme seg. Jeg føler som førstegangsfødende at jeg ikke vet helt hva som er lurt å tenke på. Hva bør en vekltegge?

Det eneste vi vet er at vi vil ha en vogn med 4 hjul, god å kjøre, en som ikke veier for mye og ikke opptar hele bagasjerommet vårt (Har stasjonsvogn).

Noen som har noen gode tips?
Takker for hjelpen[;)]

Da vi kikket på vogn sist hadde vi de samme kriteriene. Kikket på en vogn, og tenkte: denne er jo lett å trille!
Men hadde jeg sett litt mer på andre vogner hadde jeg fort skjønt at den var veldig tung...Vær sikker på at vognen har god fjæring. Vår hadde ikke det og ble et helsike å trille...Myke hjul er en fordel, og på snøføre så burde man unngå doble svinghjul foran. Snøen kladder seg lett innimellom hjulene da.

Pass på at det er god plass i bagen. Mange bager veldig smale.
Jeg skal selv bruke Simo kombi, og tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd. Vil dere ha enda mer plass i bagen kan dere gå for Simo Duo f.eks. Emmaljunga sine vogner er også veldig bra![:)]

Lykke til med valget![:)]

Hadde samme kriterier som deg.

Vi kjøpte bugaboo cameleon.

Bor i Haugesund og har samme klimaet som Sotra, så for vår del var det ikke noe problem at hjulene framme er små. De er ikke sånne kjipe billigvogn-hjul, så de er gode å trille med på grus osv. også, og man kan dessuten kjøpe vinterhjul.

Vogna er lettest på markedet (ni kilo), har en av de aller største baggene, og noe av det aller beste - sportsvogndelen er også så god at man ikke trenger trille, for man har ei vogn for hele vognperioden hvis man kjøper denne. Barnet sitter også veldig godt i sportsvogndelen.

Har ingen erfaring med vogner selv, men har hørt mye bra om Simo kombi. De har god plass, tåler utrolig mye, gode hjul osv. Passer fint for slike veier som vi har på Vestlandet [;)].

www.barnevognguiden.no [:)]

Simo er en god vogn, men er kanskje best for deg som skal trille på forskjellige underlag - kupert terreng, snø, fortauskanter og trenger god plass både i og under vogna.
Den kan fort bli tung og tungvindt i trange butikker og folksomme kjøpesentre/bygater, siden du må vippe den opp på bakhjulene for å kunne svinge (den har svingradius som en semitrailer når alle fire hjul er i bakken), og den er litt tung å løfte inn/ut av bil.
Men visstnok kan man kjøre vogna rett inn i bagasjerommet på en del stasjonsvogner, da. [;)]

Personlig valgte jeg kombien fordi det var kjekt å kunne bære bagen inn og ut med varm, sovende unge oppi, siden vi måtte ha vogna stående ute i gangen utenfor leiligheten (kaldt og guffent), og fordi bagtiden kunne forlenges ved å gjøre om sportsdelen til en "storbag" ved å feste en "fotkant" nederst - da blir hele sportsdelen som en kjempebagvogn, større enn duo-bagen. Holdt til både Voksipose og kjempebabyen min! [:D]

Simo combi veier 21,5kg med bagdel da, men den har gode hjul for vinterføre.. Om dere velger den, så har dere 3 valg når det gjelder understell... Den vanlige..(har god fjæring) , Den med vendbart håndtak (god fjæring, vendbart håndtak, og koster en 3-400 mere enn standard-modellen), og den dyreste.. (hard fjering, hjulene går mot hverandre for å ta mindre plass i bil osv.. Koster 5-600 mere enn standard modellen) [:)] 
Vi har valgt den med vendbart håndtak[:)]

kombien

Vi hadde også de samme kriteriene som dere. Først og fremst at den skulle være lett å trille, ta liten plass i bilen og lett å bære. Vi skal kjøpe Brio Go. Den veier 6 kg uten bag og 11kg med. Kommet kjempe godt ut på ulike tester. Vi har kikka MYE på vogner, men faller hele tia tilbake på den. [:)]

ORIGINAL: Bambimamma

Simo er min 1 valg , den er 100% vanntett /vindtett - som er nokså viktig i det landet vi bor i med variert vær! , 4 hjul = trygg kjøring , ike fare for å velte , God kalesje som skjemer barnet for vind og det ligger godt lunt og trygt i vogna. Så her vil jeg kun ha Simo iallefall som første vogn!

Så enig så enig!!

Ei venninne av meg har Maxi Cosi Mura, må si jeg likte den veldig godt[:)] Handy og lekende lett å kjøre, stødig, god plass i baggen. Tar litt plass i bagasjerommet da forstod jeg.

Brio go! Denne ble anbefalt både i butikken og av flere venninner - leste også brukeromtale om den på nettet - og det sto bare ros :)

Den er lett, blir svært liten når man slår den sammen, svært lett å manøvrere (som f.eks om man er i butikken), stoooor god plass under for handleposer etc.

Kort leveringstid, i forhold til f.eks bugaboo som tok opptil 8 uker tok brio go 1 uke :)

se linken for omtale: http://www.barnevognguiden.no/brio/brio-go.html

Lykke til med valget! [:D]

Tusen takk alle sammen for gode tips[:)]
Skal sjekke ut de vognene dere annbefalte[;)]

Brio Happy Duo!

Ingen tvil! Kjempe god vogn, nett og liten til å legge sammen og ikke altfor tung. 16 kg. ( Alt etter hvilket understell du vil ha :)

God plass til barnet, og kjempefin og se på!

Back
Topp