Noen som har gode erfaringer?

~ruby~

Forumet er livet
Hei jenter...

Er det noen her som sliter med hofte problemer/bekkenløsning?

Jeg har ledd problemer noe som gjør at den ene hofta mi er helt gåen! Og den blir jo ikke akkurat bedre når jeg er gravid... [:@]
Jeg klarer ikke å gå mange meter uten krykker, men bekkeløsninga hjelper nok litt til på akkurat det der... [&:]

Jeg skal til samtale på A-Hus nå til onsdag for å snakke om evt fødemetoden eller igangsettelse før termin hvis barnet ser ut til å bli stort..
Jeg har jo født før.... [:)] men nå må jeg innrømme at jeg er litt bekymret med tanke på hofta.

Ikke har jeg så fryktelig lyst til å ta keisersnitt heller!
Er det noe her som har gjort det? Og som kanskje kan dele noen erfaringer med meg..?? [;)]

Vet bare at de anbefaler sideleie for de som har problemer med bekkenet [8|]

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Vet bare at de anbefaler sideleie for de som har problemer med bekkenet [8|]

Det sa jordmora til meg å... Anbefalte sideleie...

jeg har hatt 2 KS og en vanlig fødsel. jeg har hofteleddsdysplasi og det gikk greit å føde normalt pga det. Første KS ble et haste snitt, var ingen god erfaring, da det var med første. Siste KS var planlagt, og det var en fin opplevelse for meg. Var våken hele tiden, og fikk se gutten med en gang. Skal ha planlagt KS nå også. Så jeg regner med at det kommer til å bli like fint nå som sist. Men det er jo ikke å anbefale da, skulle ønske jeg kunne føde normalt. Kommer seg mye senere etter et KS, også må man ha mye hjelp når man kommer hjem...[8|]

Jeg var sterkt plaget med bekkenløsning da jeg skulle ha mitt andre barn. Jeg lå på siden å fødte p.g.a. disse problemene[:D] Det er faktisk den letteste fødselen jeg har hatt til nå[:D]
Må vel legge til at jeg har en skade i bekkenet etter en påkjørsel som barn som gjør at bekkenet mitt ikke utvider seg normalt under en fødsel til tross for bekkenløsning[8|]

Back
Topp