Noen som har god greie på maine coon her?

kristine80

Elsker forumet
Vi vurderer å kjøpe oss en sølvfarget maine coon hannkatt. Fikk beskjed av hun som skulle selge at de om er sølvfarget vokser til dem er ca 6 år og at de er dem som blir størst. Noen som vet om dette stemmer? Evnt sider det kan leses om?

Har maine coon selv men ikke sølvfarget og kan si de blir store nok uansett hehe... Mainecoonforum.com ?

charnelle skrev:
Har Maine Coon selv og har aldri hørt dette om sølvfargede...
Anbefaler at du blir medlem av dette Maine Coon forumet på FB, der kommer garantert noen svare deg umiddelbart! https://www.facebook.com/groups/306678639718/

Takk for tips.. Meldte meg inn nå:)

kristine80 skrev:
Store blir dem ja:) har prøvd å søke, men har ikke funnet noe info om det.. Har du hannkatt eller?

nei hukatt. Hun veier 8kg

Mrs Lutz skrev:

kristine80 skrev:
Store blir dem ja:) har prøvd å søke, men har ikke funnet noe info om det.. Har du hannkatt eller?

nei hukatt. Hun veier 8kg

Jeg har selv drevet oppdrett på MCO i mange år. Skjønte jeg deg riktig, du er blitt fortalt at det er de sølvfargede som blir størst? Det er i så fall bare tull, det er helt andre gener som styrer farge enn faktorene som styrer vekst, de har ingenting som helst med hverandre å gjøre! Sølv er noe som kommer fordi katten bærer et inhibitorgen som svekker fargen innerst på hårstråene, slik at de fremstår som hvite. Størrelsen på katten har årsak i helt andre faktorer, arvelige faktorer som ben og sjelettstruktur, samt miljøforhold som oppvekstvilkår og fôr.

Vi har en hannkatt som er gul, og en hunn som er helt hvit. Den gule er SVÆR, og det er nå siste året han har lagt seg ut. Frøkna er lang og nett enda, men er jo bare 1,5 år ca. Hannkatten er 3.... Nydelige, spesielle, og meget pratsomme dyr :0) Er nok genene som styrer str, ikke fargen. :0)

Back
Topp