Noen som har født på KK?

marihøna82

Andre møte med forumet
*Sniker*
Er det noen som har født på KK som kan fortelle litt om hvordan retningslinjene er der nå? :) Kan far få overnatte hvis det er ledige familierom? Eller kan far kun være der i besøkelsestid fra 17-20? Synes det blir gitt lite informasjon og på hjemmesiden står det samme som det gjorde i mars...
 
Fødte på KK på fredag (17.07). Far får være med under hele fødselen og de forsøker, så langt det la seg gjøre, å la en få ha fødestuen så lenge som mulig slik at far får være der lengst mulig -ikke bare de to timene som er vanlig før man flyttes over til barsel hvor far kun får være i besøkstiden. I vårt tilfelle ankom vi KK kl 10, gutten ble født kl 13.40 og de sa de skulle la oss beholde fødestuen til kl 17 slik at vi gikk rett over på visittid. Men tror det må ha tatt litt tid å få ledige rom på barsel (var en del som skulle dra hjem den dagen) så vi var på fødestuen til rundt 18.30. Jeg var heldig og var alene på rommet og ‘utnyttet’ dette litt slik at far kunne holde baby så jeg fikk i meg kveldsmaten og dusjet bort litt blodrester her og der før han dro sånn ca 20.45
 
Jeg fødte på føde 2 10.07. Vi fikk være litt lengre på fødestuen men far måtte hjem når jeg skulle på barsel.. Fikk et dobbeltrom alene men far fikk kun være i visitt tiden. Følte meg egentlig ganske lost og alene da jeg var rimelig mørbanket og ikke turde å be om hjelp med en gang... Endte opp med å ringe samboer gråtende og fikk streng beskjed om å ringe på de...

Står at egne barn får være med i visitt tiden. Det stemmer ikke. Vi hadde heldigvis ikke sagt noe til de, da vi ville overraske de. Sa ifra om dette til en av de som jobber der..
 
Fødte 15.07. Samme som ble sagt over, vi fikk nesten fire timer på fødestuen før far måtte hjem. Kom tilbake til visittid 17-20. Kun på familierom far får være med, ikke om du er alene på de andre rommene.

Fikk veldig lite info om gjeldende regler før etter fødsel, og oppslagene er utdaterte.
 
Nettopp.... Så regnet egentlig med at det var kommet noen endringer siden det er åpnet opp mer andre steder.

Oppslagene på dørene på barsel er fra pre-korona, så det er ganske forvirrende når man er der.
 
Nettopp.... Så regnet egentlig med at det var kommet noen endringer siden det er åpnet opp mer andre steder.
Er det opna opp fleire stader? Venninna mi fødte i Førde, og der var det omtrent som reglane i linken frå Haukeland... Kanskje sjukehusa ser det litt ann etter kor travelt det er?

Men ein blir vel ikkje så lenge på barsel uansett? Dei sender vel folk heim same dag, alt etter kortid dei har født?
 
Er det opna opp fleire stader? Venninna mi fødte i Førde, og der var det omtrent som reglane i linken frå Haukeland... Kanskje sjukehusa ser det litt ann etter kor travelt det er?

Men ein blir vel ikkje så lenge på barsel uansett? Dei sender vel folk heim same dag, alt etter kortid dei har født?
På barselavdeling på SUS får far nå være på besøk hele dagen og må ikke gå hjem før kl 20 på kvelden. Far får også overnatte dersom man er alene på et vanlig dobbeltrom - med beskjed om at han kan bli kastet ut på kort varsel dersom det skulle bli fullt.
 
Fødte på Storken denne uken. Vi fikk eget rom, men far fikk kun være der i besøkstiden fra 17-20 allikevel. "/
 
Er det opna opp fleire stader? Venninna mi fødte i Førde, og der var det omtrent som reglane i linken frå Haukeland... Kanskje sjukehusa ser det litt ann etter kor travelt det er?

Men ein blir vel ikkje så lenge på barsel uansett? Dei sender vel folk heim same dag, alt etter kortid dei har født?
På Ahus ville de gjerne ha oss inne til etter nyfødtscreening
 
Helt utrolig at de enda ikke har åpnet for hurtigtesting av partner på KK… Er så viktig med en støttespiller like mye før og etter fødsel!
 
Back
Topp