Noen som har født eller vil føde i vann?

Hadde en forestilling om det sist fødsel men endret mening underveis. Usikker hva jeg vil nå men det ser veldig deilig ut å føde i vann.
 
Jeg kunne gjerne født i vann, men tror heller jeg vil ha epidural:hilarious: får se litt når det kommer. Tenker hverfall å bruke badekar til smertelindring, så får jeg bare ta det derrifra:happy:
 
Pga høy bmi får jeg ikke føde i vann. Men brukte badekar til smertelindring sist, og det var godt :happy:
 
Jeg fødte i vann med første, var en veldig fin opplevelse :) nå har jeg ikke noe å sammenligne med men ønsker det gjerne igjen neste gang å. Hadde ingen form for smertelindring :) jordmora hadde gjort det så koselig med lav belysning og et stearinlys på siden :Heartred
 
Ønsket føde i vann med nr 3. Men etter 45 min i vannet ville jeg bare opp. God smertelindring i begynnelsen, men så ble jeg varm og svett og det var ubehagelig. Hadde nok ikke fått føde i vann uansett for etterhvert måtte jeg få drypp og kontinuerlig ctg registrering.

Med nr 4 og 5 ønsket jeg badekar, og se det ann i løpet av fødselen om jeg ville opp å føde eller føde i vannet. Vel, rakk ikke fylle det opp med vann engang før babyene var ute, for de fødslene gikk så raskt.

Dersom denne fødselen drøyer har jeg samme plan. Se det ann i løpet av fødselen.
 
Jeg har vel et ønske om å komme oppi et kar i løpet av fødselen. Trenger ikke føde i vannet nødvendigvis, da.

Jeg har det litt med bading som beskrevet over her - plutselig blir jeg varm og svett og synes det er litt klamt å ligge der - og da må jeg bare opp igjen så fort som mulig. Så med det i bakhodet tenker jeg at jeg ikke trenger lage noe mer plan enn å ytre ønsket og eventuelt komme oppi om det er tid til det. :)
 
Anbefaler å prøve det om man har mulighet til det. Førstemann ble født i vann og det var vel ikke mindre vondt men litt deilig å være vektløs i vannet.
 
Fødte nummer 2 i vann! Jeg foretrekker å føde i vann. Synes det var deilig å være i vannet og føle seg vektløs. Og var utrolig kult å se baby surre ei runde i vannet før han ble løftet opp på meg!
Føder gjerne i vann igjen. Rakk det ikke forrige gang :)
 
Jeg vil gjerne, men tror ikke jeg får lov med tanke på risiko etc. Pluss jeg ønsker egentlig keisersnitt, men de mener at det sannsynligvis ikke er vits å planlegge da babyen ikke vil være til uke 38 (når planlagte keisersnitt utføres her) i magen
 
Jeg vil gjerne, men tror ikke jeg får lov med tanke på risiko etc. Pluss jeg ønsker egentlig keisersnitt, men de mener at det sannsynligvis ikke er vits å planlegge da babyen ikke vil være til uke 38 (når planlagte keisersnitt utføres her) i magen

Men "må" du føde om den kommer før?
 
Jeg har veldig lyst til å føde i vann. Håpe jeg får muligheten til det:) jeg ELSKER å bade og i tillegg liker jeg tanken på at ikke alle står der nede og stresser meg, men at man i stedet får folk litt på avstand i badekar. Noen som har noen tanker om det?
 
Denne artikkelen har mykje god info om å føde i vatn!
I tillegg er der video av vannfødsel. Ingenting er meir fødselsforberedende enn å sjå andre føde, spørr du meg :p
 
Jeg vil ha smertelindring i badekar i starten! Men aner ikke om det holder eller om det blir opp og få epidural etter hvert. Men det hørtes ut på jordmor som at man kan ta det litt som det kommer. ;)
 
Back
Topp