Noen som har fått med seg hvor mye maxprisen skal øke?

Det skal øke 175 kr frå august neste år. MEN dei skal innføre ei grense, den skal ikkje koste meir enn 7% av foreldra si totale inntekt! Så om du tjenar veldig lite, så betalar du mindre :)

Det er jo ikke bare negativt de kommer med da. Gir jo bl.a mye mer penger til barnevern og helsestasjoner.

Huff typisk ny regjering

Alle varer og tjenester stiger i pris hvert år. Det samme gjør lønningene. Jeg skjønner ikke at dette kommer som en overraskelse.

Alle varer og tjenester stiger i pris hvert år. Det samme gjør lønningene. Jeg skjønner ikke at dette kommer som en overraskelse.
Men det blir 3.gangen på 1 år. Og etter det ble blå regjering. Og formueskatten går ned. Stordalen f.eks betaler 0.01 % i formueskatt. Er det rett?

Så heldig du er som har en lønn som stiger 3 ganger i året! Det har ikke jeg, den stiger kun 1 gang den. Barnehageprisen har nå steget tre ganger på ett år ;) Så jo litt overrasket at vi småbarnsfamilier skal igjen svi. Har blitt dyrt etter de blå tok over ikke bare barnehagen som stiger da...

Men det blir 3.gangen på 1 år. Og etter det ble blå regjering. Og formueskatten går ned. Stordalen f.eks betaler 0.01 % i formueskatt. Er det rett?
Nei, jeg sier ikke at det hverken er rett eller at jeg er enig i det. Tro meg, jeg er ikke fan av Siv og Erna. Men jeg er ikke overrasket, det var som forventet.

Så heldig du er som har en lønn som stiger 3 ganger i året! Det har ikke jeg, den stiger kun 1 gang den. Barnehageprisen har nå steget tre ganger på ett år ;) Så jo litt overrasket at vi småbarnsfamilier skal igjen svi. Har blitt dyrt etter de blå tok over ikke bare barnehagen som stiger da...
Jeg er arbeidsledig jeg, så jeg har ingen lønn;)

Nei, jeg sier ikke at det hverken er rett eller at jeg er enig i det. Tro meg, jeg er ikke fan av Siv og Erna. Men jeg er ikke overrasket, det var som forventet.
Der er jeg enig, det var absolutt forventet! De skal ikke være beskyldt for å drive familiepolitikk akkurat :p

100kr er ikke mye. Alt øker i pris hele tiden. Barnehage, mat, husleie, strøm, bensin osv. Og så øker jo lønningene også - ikke bare utgiftene.

Det jeg ikke har klart å finne info om er om det blir mer penger til barnehagene og sfoene, eller om det bare er statsstøtten som blir mindre. For en bhgplass koster jo ca 13-14 tusen i mnd og foreldrene betaler jo bare en liten del...

Sent from my iPhone using BV Forum

100 kr stigning, i tillegg til den normale prisøkningen i forhold til lønnsvekst ;)

Problemet er jo ikke stigningen i seg selv, det må man regne med, men at det blir 75 kr dyrere pga generell prisstigning, og så legger de 100 kr opp der igjen ;) Altså stiger det reelt med 175 kr i måneden.
Men f.eks. barnetrygden har ikke økt i takt med den generelle prisstigningen engang siden 1996.

Back
Topp