Noen som har fått mage? Hvor tidlig?

Miripiri

Flørter med forumet
Hei!

Jeg er 15+5 i dag, og har stort sett ikke merket så mye til magen. Ja, jeg har lagt på meg i underkant av tre kilo, men har bare følt meg litt feit på magen. Når jeg har spist har liksom hele magen utvidet seg, fra topp til bunn. Og jeg har brukt mine vanlige bukser, litt trange og knappen opp når jeg sitter, men ellers har det gått greit.

Men så følte jeg at noe skjedde i løpet av bare denne helgen. Puppene var ømme igjen på natten og jeg hadde litt murringer. Jeg er stort sett ganske raskt oppe om morgenen, men i går lå jeg på ryggen og kikket tilfeldigvis nedover på magen mens jeg lå i sengen. Og da fikk jeg nesten sjokk! Vanligvis er magen flat når jeg ligger (er normalt slank, trent og 164 cm høy), men nå bulet den nederste magen opp! Tydelig babykul! Og jeg hadde jo tisset, så det var ikke det. Men er ikke dette litt tidlig? Har en venninne som er en uke bak meg, og hun har ikke det når hun ligger. Magen er ikke så framtredende når jeg står, men når jeg ligger! Jeg skvatt nesten til, og syns plutselig det gikk litt for fort for meg. Er det normalt at den popper så tidlig? Virker som om det er litt status at magen kommer sent. Jeg var ikke forberedt på mage allerede nå, i hvert fall. Det var veldig rart å se. (Er, som dere sikkert skjønner, førstegangs...)

Hvis du ser på bildene som blir lagt her så er det jo utrolig stor forskjell på folk :) Så det er nok normalt at du begynner å få mage nå. Jeg har ikke fått noe særlig mage enda, kun på morgenen før jeg tisser :p 16 uker i dag. Gleder meg veldig til den kommer da :)

Hei!

Jeg er 15+5 i dag, og har stort sett ikke merket så mye til magen. Ja, jeg har lagt på meg i underkant av tre kilo, men har bare følt meg litt feit på magen. Når jeg har spist har liksom hele magen utvidet seg, fra topp til bunn. Og jeg har brukt mine vanlige bukser, litt trange og knappen opp når jeg sitter, men ellers har det gått greit.

Men så følte jeg at noe skjedde i løpet av bare denne helgen. Puppene var ømme igjen på natten og jeg hadde litt murringer. Jeg er stort sett ganske raskt oppe om morgenen, men i går lå jeg på ryggen og kikket tilfeldigvis nedover på magen mens jeg lå i sengen. Og da fikk jeg nesten sjokk! Vanligvis er magen flat når jeg ligger (er normalt slank, trent og 164 cm høy), men nå bulet den nederste magen opp! Tydelig babykul! Og jeg hadde jo tisset, så det var ikke det. Men er ikke dette litt tidlig? Har en venninne som er en uke bak meg, og hun har ikke det når hun ligger. Magen er ikke så framtredende når jeg står, men når jeg ligger! Jeg skvatt nesten til, og syns plutselig det gikk litt for fort for meg. Er det normalt at den popper så tidlig? Virker som om det er litt status at magen kommer sent. Jeg var ikke forberedt på mage allerede nå, i hvert fall. Det var veldig rart å se. (Er, som dere sikkert skjønner, førstegangs...)
Det er såååå forskjellig fra person til person! Har du hatt barn før får man mage mye tidligere! Jeg har kjempe mage og er bare i uke 18! Har barn fra før :) fikk mage allerede i uke 12 jeg! Håper virkelig ikke det er trendy å ha liten mage, for da sliter jeg!! He he! Lurer på om den trenden du nevner er de samme som slanket seg i svangerskap bare for å få minst mulig baby! Huff, det er jo bare fælt å tenke på!

Her er bilde fra jeg var 15+6.. er 16+3 idag.. magen begynte vel å komme rundt uke 12-13.. dette er min første.. min mage er mindre når jeg ligger på ryggen, men klarer ikke å trekke den inn noe særlig når jeg står.. er til vanlig godt trent og har flat mage..

Vedlegg

• 1414432122997.jpg
    1414432122997.jpg
    45,8 KB · Visninger: 87
Eg er 2. gangs og livmora er vokst opp til navlen her, ser magen når eg ligger og litt når eg står :) Er 15+3 i dag <3

Begynte vel å få mage rundt uke 10.. Er 4. Gangs og magen kommer tidligere og tidligere for hver gang.

Eg er i uke 18 og har ikkje sjangs til å skjule magen, så alle eg møter er sikker på at eg venter ei lita ei :)

Min poppet frem omtrent i uke 18. Helt merkelig hvor mye som skjedde på få dager. Veldig uvant og plutselig ha mage :-)

Jeg er andregangs og 15+3 og kan ikke skjule magen lenger, selv om jeg prøver :p Har fått flere direkte spørsmål om jeg er gravid, så det er nok ganske tydelig...

Hehe, godt å høre at det er helt vanlig. Takk for alle de fine svarene :)
Den kom bare byksende på en helg og overrumplet meg, helt merkelig. Nå har jeg vendt meg til den. Kjenner til og med spark. 17+0 i dag.

Den dukket plutselig oppi løpet av dagen. I går morges var jeg så og si flat, i går kveld var den Poppet ut. Det gjør den også i dag :D

Back
Topp