Noen som har fått blodfortynnende mot SA?

Prinsessa*

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene
Marsipanene 2019
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg fikk tilfeldigvis blodfortynnende Acetsalsyre for å forhindre SA. Tilsvarer Albyl-E.

Jeg synes det er skummelt med blodfortynnende når man egentlig ikke trenger det selv . Jeg med min jobb som kan lett stikke , skjære eller bli bitt i jobben :nailbiting:Kommer til å blø ihjel :scratch

Det skal forbinde blodpropp i livmoren. Hvor lenge skal man gå på det ? Glemte å spørre legen. Er 5+2 idag .
 
Jeg får det, med god effekt. Satt hos meg når jeg begynte på det. 100 mg daglig, frem til noen dager før fødsel sånn jeg har forstått det (blir satt i gang).

Det er så lav dose de bruker til dette formålet så tror ikke du trenger å bekymre deg for noe alvorlige blødninger ☺️❤️
 
Jeg fikk tilfeldigvis blodfortynnende Acetsalsyre for å forhindre SA. Tilsvarer Albyl-E.

Jeg synes det er skummelt med blodfortynnende når man egentlig ikke trenger det selv . Jeg med min jobb som kan lett stikke , skjære eller bli bitt i jobben :nailbiting:Kommer til å blø ihjel :scratch

Det skal forbinde blodpropp i livmoren. Hvor lenge skal man gå på det ? Glemte å spørre legen. Er 5+2 idag .
Jeg går på blodfortynnende fragmin, starta i starten av svangerskapet uke 7-8 tror jeg gyn skrev ut resept, må gå på det hele svangerskapet pluss 6 uker etter fødsel, magen min ser ikke ut hahalaughing6
 
Jeg går på blodfortynnende fragmin, starta i starten av svangerskapet uke 7-8 tror jeg gyn skrev ut resept, må gå på det hele svangerskapet pluss 6 uker etter fødsel, magen min ser ikke ut hahalaughing6
Jeg har lest flere som må gå ut svangerskapet, men også noen som slutter ved uke 12 . Hva er grunnen til at noen går ut ? Jeg har tre friske svangerskap fra før , men hadde to MA på rad og tre kjemiske hvis ikke fire . Jeg skal høre med legen altså . Men kjekt å høre fra andre også :Heartred
 
Jeg tar samme som deg. Fikk det for å forhindre svangerskapsforgiftning. Skal egentlig starte ved positiv test men jeg har startet 3 dpo etter jeg hadde mistet 2 ganger. Skal ta de til uke 36 hvis jeg husker riktig.
 
Jeg tar det ved graviditet for å forhindre kjemisk/tidlig SA. Da skal det brukes til uke 12. Lengden på bruken kommer an på årsaken til at du skal bruke det :)
 
Det er ikke farlig å bruke Albyl E (acetylsalisylsyre) mtp blødninger ved skader. Der jeg jobber utfører vi stor kirurgi på pasienter som bruker dette, og de har ikke særlig økt blødningsrisiko i forhold til andre.
 
Jeg har lest flere som må gå ut svangerskapet, men også noen som slutter ved uke 12 . Hva er grunnen til at noen går ut ? Jeg har tre friske svangerskap fra før , men hadde to MA på rad og tre kjemiske hvis ikke fire . Jeg skal høre med legen altså . Men kjekt å høre fra andre også :Heartred
Jeg har hatt blodpropp før i venstre knee som gikk opp til begge lungene, så det er derfor jeg går på det fordi jeg har mer koagulert blod i kroppen :arghh: :Heartred Så jeg har risiko for blodpropp dessverre.
 
Jeg har hatt blodpropp før i venstre knee som gikk opp til begge lungene, så det er derfor jeg går på det fordi jeg har mer koagulert blod i kroppen :arghh: :Heartred Så jeg har risiko for blodpropp dessverre.
Ja det er hundre årsaker . Jeg har ikke noe problemer med det og ikke risiko for det . Så tenker at jeg kanskje faller i gruppen for de som skal gå på de til uke 12 . For å øke blodgjennomstrømningen i livmora eller noe :scratch
 
Ja det er hundre årsaker . Jeg har ikke noe problemer med det og ikke risiko for det . Så tenker at jeg kanskje faller i gruppen for de som skal gå på de til uke 12 . For å øke blodgjennomstrømningen i livmora eller noe :scratch
Jeg har ikke risiko for det og aldri hatt noe problemer med sånt, men jeg står på både heparin (samme som henne) og acetylsalisylsyre pga 4 mist på rad, én av de MA. Så av samme grunnene som deg da egentlig ❤️ jeg skal gå på begge hele svangerskapet, er vel forskjell fra lege til lege hva de pleier å gjøre kanskje...
 
Ja det er hundre årsaker . Jeg har ikke noe problemer med det og ikke risiko for det . Så tenker at jeg kanskje faller i gruppen for de som skal gå på de til uke 12 . For å øke blodgjennomstrømningen i livmora eller noe :scratch
Ja det kan være, ville hørt med de som har skrevet ut resepten til deg :) :Heartred
 
Jeg har. Funket fint på baby nummer 1. På baby 2 ble det mye blødninger. Men det var nok en annen grunn. Som va hovedårsaken. Jeg roet ned bruken. Og i uke 10 sluttet jeg. Fødte ei jente til slutt.
 
Back
Topp