Noen som har erfaringer med mas-rier?

humlan

Blir kjent med forumet
Igår kveld tok jeg og mannen oss en "runde i høyet" og kosa oss :-) 2 timer etterpå våknet jeg med rier, og dem fortsatte tett hele natta hvilket laget problem med søvnen. Duppet litt av mellom kl 5 og 6 for da roet det seg litt. Da vi sto opp begynte jeg å ta tid på riene, og dem kom med 1-2 min mellomrom og varte i 1 min.
Ringte føden og ble enig med dem om å bli hjemme litt til. Men så begynte ting å roe seg. Vi gikk en liten tur å da boosta riene opp seg igjen. Hoppa inn i dusjen for å freshe til meg litt før vi dro på føden, men da roet ting seg..IGJEN!!!!
Tok oss en tur til føden bare fordi jeg måtte vite om det hadde begynt å skje ting, og registreringen viste regelmessige rier/kynnera men ingen åpning enda. Tappen var myk da, men siden vi er i uke 37 på onsdag så er ikke det så rart.

Nå til mitt spørsmål, er det noen som erfart att mas-riene har holdt på leeeenge før fødsel?

Ble jo litt deppa, før var så klar før å endelig møte den lille, i tillegg til at jeg er utslitt av å ha vært våken siden kl 1 inatt...så håper samtidig at jeg får sove godt inatt hvis nu fødselen er nær...

Nu er det snart natt *gjeeesp*

jepp, hadde det med første og andre barnet.
var rundt 36 uker da det begynte med første gutten, så holdt de av og på til ca 2 dager før gutten min ble født i uke 38. da ble jeg satt i gang på grunn av av og på rier i to uker.
andre gutten min fikk jeg av og på rier uken før han ble født, da var jeg 30+4, og når jeg var 31 uker akkurat fikk jeg rier som de måtte stoppe med drypp. så ble jeg værendes på sykehuset på grunn av fare for at riene kunne komme igjen og sf. gutten ble født i uke 31+5.

med min nr 2 fikk eg mase-rier noen dager før han ble født.. De startet svakt mandagskvelden, og tirsdag reiste eg inn på sykehuset bare for å bli sendt hjem igjen.. Han kom ikke ut før sent fredagskvelden. Måtte settes i gang, for eg var allerede på overtid..

Jeg hadde slike "rier" fra uke 29.. Utrolig slitsomt og forvirrende!

Back
Topp