noen som har erfaring...

lillawei

Glad i forumet
Med dun puter??hehehe...Samboeren min og jeg fikk det til jul, har vasket dem og lufta de i flere uker(hehe) men de stinker fortsatt...noe som man må gjøre som jeg ikke vet? de putene er jo kjempe gode[:(][:(]

vi har dunputer men luktet ikke noe av de når vi fikk dem[8|]

hva lukter det egentlig?

jeg brukte de etter jeg hadde vasket og luftet de, når vi la oss da så måtte jeg spørre samboeren om det var han eller jan olav som hadde prompa[:D] hihi. men fant ut at det var putene som luktet en blanding av fjøs og brent.[:D]

Vet om ei som har god greie på sånt. Skal prøve å huske å spørre i mårra:)

å ja, det hadde vært fint[:D]

æsj da!!! Er ikke akkurat deilig å ligge å lukte på promp hele natta heller[8D] 

mener å huske at mine puter ogaå luktet litt rart etter at jeg vasket dem første gangen og egentlig etter alle gangene.. gikk vel noen dager eller noe før dem fikk"huslukten" vår igjen.. er vel bare sånn dun lukter etter at den har vært våt?

det er veldig viktig å ha dunputer i trommel, for om de ikke blir skikkelig tørre og ligger fuktige lenge så blir duna "råtten"
(Så skal man heller ikke bruke vanlig oppvaskmiddel for det ødelegger duna, og om man skal lufte dunputer/dener skal de ikke henhe ute i sola, sa tørker duna ut [;)])

ORIGINAL: xlissx

det er veldig viktig å ha dunputer i trommel, for om de ikke blir skikkelig tørre og ligger fuktige lenge så blir duna "råtten"
(Så skal man heller ikke bruke vanlig oppvaskmiddel for det ødelegger duna, og om man skal lufte dunputer/dener skal de ikke henhe ute i sola, sa tørker duna ut [;)])

oy...hmmm, ødelagt dem da[:(][:(] hmm...det var kjedelig, for dem var jo gode og ligge på men... ødela litt når de stinka:-(

Da har jeg snakka med en spesialist på detta (ho jobber i sånn spesialbutikk med puter og sånn).

Det som har skjedd antakelig er at du ikke har fått tørka dem ordentlig. Vask dem en gang til i maskin, og ta dem i tørketrommelen. Gjerne litt mer enn tørketrommelen sier. Etterpå lar du putene ligge på varmekablene noen dager, slik at de får tørket helt. Og vips - så skulle de være bra:) Og forhåpentligvis uten lukt:)

ORIGINAL: Merri24

Da har jeg snakka med en spesialist på detta (ho jobber i sånn spesialbutikk med puter og sånn).

Det som har skjedd antakelig er at du ikke har fått tørka dem ordentlig. Vask dem en gang til i maskin, og ta dem i tørketrommelen. Gjerne litt mer enn tørketrommelen sier. Etterpå lar du putene ligge på varmekablene noen dager, slik at de får tørket helt. Og vips - så skulle de være bra:) Og forhåpentligvis uten lukt:)

Så flott...tusen takk for bryet[:D] da skal jeg gjøre det![:D]

Back
Topp