Noen som har erfaring????

mille.

Gift med forumet
Fikk litt blødninger i går og dro på legevakten. og videre til KK.
"missed abortion" sa legen. Det har skjedd for etpar uker siden. Ikke rart ikke jormor fant noe hjertelyd.
Har blitt masse tårer i helgen. Vanskelig å måtte fortelle det til alle også. Nå var det jo gått tolv uker og alt skulle være så bra.
Er helt knust!!! [:(]

Skal på utskrapning på mandag. gruer meg. blir ti min i narkose, lite ingrep sa legen
Noen som vet hva jeg går til?
Gjør det veldig vont etterpå?
Kommer jeg til å bø i dager etterpå?
Vil det ta lang tid før jeg vil få mensen igjen?
Nå vil jeg bare få det ut av kroppen og bli klar til å prøve på nytt...
[:(]

Trist å høre.husker det bare som en tåke hele greien. Tror kanskje ikke det gjorde noe særlig vondt, bortsett fra det psykiske da.Når jeg våknet fra narkosen var det som jeg hadde sovet en hel natt.
Blødde i noen dager ja, akkurat som vanlig mens tror jeg.
Lykke til med prøvingen videre

så trist å høre... har selv opplevd det... jeg blødde noen dager omtrent som mensen, man skal ikke løfte noe tungt å sånn de første dagene etter utskrapingen, jeg hadde ikke noe vondt men det kan jo tenkes det også er forskjellig i fra kvinne til kvinne.. håper det går bra ved neste forsøk da, det gjorde det med meg og venter nå tredje mann..... lykke til

Uff det var trist å høre. **stor klem**

Jeg har to venninner som har hatt MA. Begge blødde ca en uke etter utskraping, men jeg tror ikke de hadde vondt.
De fikk begge mensen ca en mnd etterpå. Og en av dem er gravid igjen - hun ble det omtrent 2 mnd etter utskraping.

Lykke til på mandag - det går helt sikkert bra. Ta med deg noen du stoler på så slipper du å være igjennnom det helt alene.

Begynte å blø en fredag ettermiddag på jobb og fekk mageverk,dro til legen på kvelden,og sjølve utblødninga foregjekk lørdags morgen. Så sjølve aborten var unnagjort på noen timer med kraftig blødninger og så som vanleg mens-blødning resten av uka! Stod vel på ei god uke.
Fekk sjukmld ei uke!!
Fekk ikkje tilbake mens,vart gravid ganske med ein gang og har ei nydleg lita jente på 10 mnd!!!

glemte å si at legen sa at kroppen nullstille seg med ein gang og det vert rekna som siste mens....abort-blødninga altså...

Jeg hadde en MA i januar i år og hadde ikke smerter. Jeg fikk en tabelett som jeg sku ta dagen før utskrapningen og den skulle myke opp livmorsåpningen. Den tabletten satte i gang en enorm blødning, jeg blødde igjennom alt jeg hadde av tøy.
Men ikke noen smerter verken før eller etter. Jeg blødde litt i et par dager bare så var alt som det skulle fysisk iallefall.

håper det går bra med deg og lykke til.

Vil bare gi deg en trøsteklem jeg..
Ting blir alltid bedre etterhvert selv om det sikkert ikke er noen trøst nå [:(]

Hvordan skjer en slik utskrapning? Jeg tror av en eller annen grunn at man sitter i gynekologstolen.. Er det slik?

Jeg har hatt en utskrapning og ble lagt i narkose og på vanlig operasjons bord. Blør litt i noen dager. Mensen min var tilbake mnd etter.
Lykke til!!

ORIGINAL: mille.

Fikk litt blødninger i går og dro på legevakten. og videre til KK.
"missed abortion" sa legen. Det har skjedd for etpar uker siden. Ikke rart ikke jormor fant noe hjertelyd.
Har blitt masse tårer i helgen. Vanskelig å måtte fortelle det til alle også. Nå var det jo gått tolv uker og alt skulle være så bra.
Er helt knust!!! [:(]

Skal på utskrapning på mandag. gruer meg. blir ti min i narkose, lite ingrep sa legen
Noen som vet hva jeg går til?
Gjør det veldig vont etterpå?
Kommer jeg til å bø i dager etterpå?
Vil det ta lang tid før jeg vil få mensen igjen?
Nå vil jeg bare få det ut av kroppen og bli klar til å prøve på nytt...
[:(]

stakkars deg mille!
men ikke gru deg til utskrapningen.jeg ble lagt i narkose,på en seng,så går di inn å "renser "ut evt om det skulle være noe igjne der!jeg våkna med en gang etterpå.fin i formen å ville bare hjem.var jo litt mens smerter etterpå ,men!

dette var på en fredag,søndag fikk jeg veldige mens smerter!!!!hvet ikke om det var normalt,men det gjorde ganske vondt!men gikk over i løpet av natten!hadde litt småblodninger i litt over en uke!,passet på å ikke løfte noe tungt!mensen kom en mnd etterpå.
masse lykke til mille!

Sender en trøsteklem jeg også.. tror jeg forstår hvordan du har det nå. Har ikke opplevd dette selv men har en søster som for ikke lenge siden mistet for tredje gang, noe som går mye inn på henne. Lykke til videre da.

tusen takk for alle de fine ordene!

Nå er det overstått og det er deilig å ha "fått det ut".
Hjertet var stoppet i ca uke 8, såå jeg gikk 4uker uten noe liv der nede.
men nå er det bare å vente til vi kan hoppe i bingen igjen!!!

SEND TANTA TIL BERGEN, VIL HA HENNE OVERSTÅTT SÅ JEG KAN PRØVE IGJEN!!!!!!!!!!

Back
Topp