Noen som har erfaring med slimpropp?

Lidivine

<3 <3
Hei! :)

Jeg er idag 36+0 uker på vei, og (over)tolker nok alt som i det miiiinste kan ha med en begynnende fødsel å gjøre :p
Beklager for litt ekle detaljer, men idag når jeg våknet så kjente jeg at jeg var så fuktig nedentil, og da jeg tørket meg kom det en slimklump som var akuratt lik EL-slim og litt annet hvitt slim/utflod. Ingenting blod eller blodtilblandet slim.
Dere som har erfaring innen dette, kan det være slimproppen? Det var ikke overaskende mye slim,men typisk like mye som ved eggløsning.
Ingen smerter eller noen ting :) Så jeg lurer på om dette er normalt i et svangerskap eller om det kaaaan være slimproppen som har gått?
Setter kjempestor pris på svar fra dere!
 
Etter beskrivelser jeg har hørt, så var nok det slimproppen ja! Uten at jeg har noe erfaring selv ;)
 
Synes kanskje det hørtes litt lite ut for å være den? Men det kan jo eventuelt være deler?


Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
På meg virker det veldig som slimproppen..
Apropo detaljer.. Vet du om den var veldig "seig/geléaktig"?
For er et slags tegn på at det er den om den var det ;-)
(Sier de som kan dette bedre enn meg da)

Og overtolke gjør "alle" tror jeg :p er selv blitt verdensmester i og Google...;-)


Sent from my iPad using BV Forum
 
På meg virker det veldig som slimproppen..
Apropo detaljer.. Vet du om den var veldig "seig/geléaktig"?
For er et slags tegn på at det er den om den var det ;-)
(Sier de som kan dette bedre enn meg da)

Og overtolke gjør "alle" tror jeg :p er selv blitt verdensmester i og Google...;-)


Sent from my iPad using BV Forum

Ja, den var som gele, akuratt som EL-slim! Mens da jeg tørket videre var det bare tykk hvit utflod. Har ikke hatt det flere ganger etter idag morges, men jeg krysser fingrene for at noe kan skje innen de neste ukene.... :) Ønsker så inderlig å ikke gå over tiden!
 
Sniker fra nov-13. Jeg hadde sånn for en god uke siden. Tenkte også det var deler av slimproppen, og overanalyserte ALT :p men så har jeg tenkt de siste dagene at det sikkert ikke var det allikevel.
Var på kontroll på sykehuset i dag. Er 36+3, med termin 28.11, og fikk beskjed om at jeg har 4-5cm åpning nå.
Så da tror jeg selv at det måtte være deler av slimproppen min som gikk da. Har ikke sett noe mer til den etter det..




Sent from my iPhone using BV Forum
 
4-5cm åpning nå? Jeg har ingen erfaring med fødsler, men betyr ikke det at du er kommet godt på vei i fødselen din?? WOW!!
 
4-5cm åpning nå? Jeg har ingen erfaring med fødsler, men betyr ikke det at du er kommet godt på vei i fødselen din?? WOW!!
Har ingen rier, så lite som skjer ennå :p
Hadde 4-5 cm åpning 3 dager før jeg fikk førstemann også, så det er nok bare sånn jeg er :p
Utrolig hvor forskjellige vi er! Mange som er helt utslitt etter maaange timer med rier og smerter, og kommer inn på føden med 1-2 cm åpning bare, mens andre igjen får åpning uten noe merkbare rier!

Fra jeg fikk første rie med storebror til han var ute, så tok det 12 timer.. Så brukte lang tid fra 5 til 10 cm, samt 45 min pressing.. Men men.. Var etter vannet gikk smertehel... begynte ;)
 
Ojojoj, så spennende! Du er jo i gang, du da!

Du er heldig som har lang åpningstid, hos meg var det den fasen som var verst, jeg er en av de som du sa kommer til føden og er helt utslitt med 2 cm åpning.... Med da hadde jeg også bare to pressrier før hun var ute, så den fasen tok vel ca 10 min... Vet ikke hva som er best/verst jeg. Det er vel uansett best alt som går bra, uten skader og dramatikk

Lykke til i alle fall! Gleder meg til jeg kommer så langt!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hei! :)

Jeg er idag 36+0 uker på vei, og (over)tolker nok alt som i det miiiinste kan ha med en begynnende fødsel å gjøre :p
Beklager for litt ekle detaljer, men idag når jeg våknet så kjente jeg at jeg var så fuktig nedentil, og da jeg tørket meg kom det en slimklump som var akuratt lik EL-slim og litt annet hvitt slim/utflod. Ingenting blod eller blodtilblandet slim.
Dere som har erfaring innen dette, kan det være slimproppen? Det var ikke overaskende mye slim,men typisk like mye som ved eggløsning.
Ingen smerter eller noen ting :) Så jeg lurer på om dette er normalt i et svangerskap eller om det kaaaan være slimproppen som har gått?
Setter kjempestor pris på svar fra dere!
Ut fra min erfaring høres det ikke ut som slimproppen. Før min første fødsel(1-2 dager før) hang det fast noe klebrig på mitt lår en morgen som var slimproppen. Den hadde samme fage som gult snørr og samme konsistens som en geleklump- altså mye fastere enn el-slim. Nå trenger ikke dette å være likt for alle da selvfølgelig...
Jeg vil råde deg til å ikke gå å håpe på fødsel for tidlig, da blir ventetiden veldig lang! Prøv å overbevis deg selv om at du ikke kommer til å føde før termin og finn på andre ting så du har tankene ett annet sted. Livet kommer til å bli snudd på hodet når babyen blir født, så nyt de rolige dagene. Sov lenge, dra på kino eller kafe/resturant, gjør ting sammen med kjæresten. Det kommer til å bli lenge til du får muligheten igjen!
 
Ut fra min erfaring høres det ikke ut som slimproppen. Før min første fødsel(1-2 dager før) hang det fast noe klebrig på mitt lår en morgen som var slimproppen. Den hadde samme fage som gult snørr og samme konsistens som en geleklump- altså mye fastere enn el-slim. Nå trenger ikke dette å være likt for alle da selvfølgelig...
Jeg vil råde deg til å ikke gå å håpe på fødsel for tidlig, da blir ventetiden veldig lang! Prøv å overbevis deg selv om at du ikke kommer til å føde før termin og finn på andre ting så du har tankene ett annet sted. Livet kommer til å bli snudd på hodet når babyen blir født, så nyt de rolige dagene. Sov lenge, dra på kino eller kafe/resturant, gjør ting sammen med kjæresten. Det kommer til å bli lenge til du får muligheten igjen!

Ja,jeg er enig med deg! Jordmor sa også på kontroll her en dag at jeg kom nok til å gå til termin og vel så det, så får bare "glemme tiden" og gjøre masse juleforberedelser istedet :) Har jo ingen hast, men det er vel en kjent sak at førstegangsfødende er utrolig utålmodige..men jeg skal bruke tiden på å sove og å kose meg med venner og familie :)
Tror heller ikke det var slimklumpen,kom jo aldri noe mer, og det var ikke så mye akuratt,ikke blodtilblandet heller. Men jeg har kuttet ut å bade i badekar nå da, dette er noe jeg har gjort annenhverdag hele svangerskapet,så nå får det bli dusjing istedet for å forebygge infeksjon :)
 
Ja,jeg er enig med deg! Jordmor sa også på kontroll her en dag at jeg kom nok til å gå til termin og vel så det, så får bare "glemme tiden" og gjøre masse juleforberedelser istedet :) Har jo ingen hast, men det er vel en kjent sak at førstegangsfødende er utrolig utålmodige..men jeg skal bruke tiden på å sove og å kose meg med venner og familie :)
Tror heller ikke det var slimklumpen,kom jo aldri noe mer, og det var ikke så mye akuratt,ikke blodtilblandet heller. Men jeg har kuttet ut å bade i badekar nå da, dette er noe jeg har gjort annenhverdag hele svangerskapet,så nå får det bli dusjing istedet for å forebygge infeksjon :)
Skal love deg at tredjegangsfødende også er veldig utålmodige...! Var faktisk mest tålmodig første gang, og så overrasket når det hele satte i gang 5 dager før tiden... Men ut kommer de nok til slutt uansett!!
Tror ikke det er noen fare å bade så lenge vannet ikke har gått??
 
Sniker litt. Høres ikke ut som det var slimproppen som gikk nei. Jeg fikk datteren min i desember 2011. Hadde en del slim på papiret noen toaletturer før slimproppen gikk. Slimproppen er på str av en mynt og hadde litt blod i seg. Når det er sagt er ikke det å miste slimproppen tegn til at fødsel er på gang. Kan dannes en ny og noen mister slimproppen flere ganger. Men er jo et tegn på modning da. Lykke til :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker fra okt jeg. :) det var sånn min slimpropp var. Gikk 3 dager før fødsel.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Det har komt litt slim hver dag nå siden jeg skrev dette første gang. Ikke mye hver dag,men litt. Det har aldri vært rosa eller blodtilblandet...føler på meg at noe kommer til skje innen de 2 neste ukene,men får nå vente og se. Jeg har bestemt meg for å ikke håpe noe før termin (1 des) men æææææ, det er jammen meg ikke lett!! :)
 
Jeg har mistet slimproppen, den var stor og gulaktig så det dannes nok ny her vil jeg tro. . Når gutten min kom var den blodig og vannet gikk rett etterpå :)

gammel bruker ~heijdii~
gutt født 08 ♥
Jente 29 desember 13 ♥
 
Back
Topp