Noen som har erfaring med planlagt ks?

3guttebarnsmamma

Glad i forumet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Eller som skal ha det denne gangen?

Jeg må ha planlagt ks denne gangen, fordi jeg har vært gjennom to hasteks tidligere. Lurer litt derfor på hvordan planlagte snitt foregår?
 
Jeg skal ikke ha det, men tror det foregår sånn at du får en dag som er en liten stund (2 uker ca?) før terminen din som da blir planlagt keisersnitt :)
 
Jeg har hørt så mye forskjellig når de tar ks. Men begge mine tidligere fødsler startet 14 dager før termin, så hvis jeg ikke skal ha rier, bør det skje sebest 14 dager før, hehe :)
 
Sniker :) Mitt siste ks som var planlagt ble lagt 10dager før pga at de andre også kom før. Vanlig her er 7-10dager før termin.
 
Sniker :) Mitt siste ks som var planlagt ble lagt 10dager før pga at de andre også kom før. Vanlig her er 7-10dager før termin.
Satt dine fødsler i gang 10 dager før tidligere? Jeg tenker at hvis jeg ikke kan ha rier, og begge tidligere fødslene startet 14 dager før av seg selv, så bør de vel ikke satse på noe mindre enn 14 dager kanskje? Nå krysser jeg for at spiren holder seg i magen og at jeg får svar på dette etterhvert :) Takk for svar :)
 
Satt dine fødsler i gang 10 dager før tidligere? Jeg tenker at hvis jeg ikke kan ha rier, og begge tidligere fødslene startet 14 dager før av seg selv, så bør de vel ikke satse på noe mindre enn 14 dager kanskje? Nå krysser jeg for at spiren holder seg i magen og at jeg får svar på dette etterhvert :) Takk for svar :)
Eldste kom med katastrofe-ks 3 dager før. Hadde planlagt ks med mellomste en uke før, men fødselen startet to uker før. Derfor jeg fikk ti dager før nå sist :)
 
Har ei venninne som har hatt det. Planlagt cirka 14 dager før ja. Gikk veldig fint, og en positiv opplevelse. Vil tro du får 14 dager eller mer uansett praksis på ditt sykehus pga de tidligere fødslene. Poenget er jo å unngå nok ett hastekeisersnitt.
 
Jeg hadde planlagt ks 11 dager før termin.
Det var en veldig fin opplevelse, alt gikk rolig for seg og jeg følte meg ikke engstelig eller stresset på noe tidspunkt.
Jeg fikk se barnet med en gang, og etter at hun ble sjekket av jordmor fikk jeg henne på brystet mens de gjorde seg ferdige med meg. Jeg fikk også ha henne hos meg på oppvåkning, så jeg følte ikke at jeg gikk glipp av noe i forhold til tilknytning.

Jeg kunne ikke bedt om en bedre fødsel!

Denne gangen blir det planlagt ks igjen, men på et mye mindre sykehus, så jeg er veldig spent på hvordan de gjør ting der.
 
Jeg hadde planlagt med første, pga fødselsangs.
-Var et rent helvette!

Med siste ble det hastesnitt da jeg ikke hadde åpning etter 16 timer med rier, og svak hjertelyd på babyen.
-Alt funket denne gangen og det var en fantastisk opplevelse! :)

Det vil da si at det blir planlagt denne gangen også, pga 2 snitt tidligere..
(Fikk En uke før når det var planlagt.)
 
Jeg hadde planlagt ks 11 dager før termin.
Det var en veldig fin opplevelse, alt gikk rolig for seg og jeg følte meg ikke engstelig eller stresset på noe tidspunkt.
Jeg fikk se barnet med en gang, og etter at hun ble sjekket av jordmor fikk jeg henne på brystet mens de gjorde seg ferdige med meg. Jeg fikk også ha henne hos meg på oppvåkning, så jeg følte ikke at jeg gikk glipp av noe i forhold til tilknytning.

Jeg kunne ikke bedt om en bedre fødsel!

Denne gangen blir det planlagt ks igjen, men på et mye mindre sykehus, så jeg er veldig spent på hvordan de gjør ting der.

Jeg har samme erfaring som deg! Ble planlagt ks pga seteleie. Nå vil jeg gjerne har KS igjen, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det innvilget!
Jeg har ikke hatt problemer med det i ettertid heller :happy:
 
Jeg har samme erfaring som deg! Ble planlagt ks pga seteleie. Nå vil jeg gjerne har KS igjen, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det innvilget!
Jeg har ikke hatt problemer med det i ettertid heller :happy:
Har du født vanlig også? Om ikke så kan jeg berolige deg med at det også kan være en veldig fin opplevelse. Sånn om du ikke får KS!:) Jeg ble tatt veldig godt vare på og hadde en veldig god opplevelse med første.
 
Har du født vanlig også? Om ikke så kan jeg berolige deg med at det også kan være en veldig fin opplevelse. Sånn om du ikke får KS!:) Jeg ble tatt veldig godt vare på og hadde en veldig god opplevelse med første.

Har ikke født vanlig :) er nok en fin opplevelse! Hvis jeg skal føde vanlig, vil jeg helst føde hjemme, men kan ikke pga tidl. seteleie og epilepsi :)
 
Har ikke født vanlig :) er nok en fin opplevelse! Hvis jeg skal føde vanlig, vil jeg helst føde hjemme, men kan ikke pga tidl. seteleie og epilepsi :)
Jeg synes også det virker fint å føde hjemme på mange måter, men liker tryggheten med å være på sykehuset. Synd du ikke kan når du kunne tenkt deg det! Men håper det blir en bra opplevelse uansett hvordan det blir. Men akkurat nå føles det som en evighet til uansett!:p Og er blitt ganske redd for å miste på nytt, men satser på at vi får føde i november begge to!:)
 
Jeg synes også det virker fint å føde hjemme på mange måter, men liker tryggheten med å være på sykehuset. Synd du ikke kan når du kunne tenkt deg det! Men håper det blir en bra opplevelse uansett hvordan det blir. Men akkurat nå føles det som en evighet til uansett!:p Og er blitt ganske redd for å miste på nytt, men satser på at vi får føde i november begge to!:)
Ja, det må vi håpe❤ syns det er skumlere med nr to en hva det var med den første ❤ nå vet vi så inderlig godt hva vi har ❤
 
Back
Topp