Noen som har erfaring med Emmaljunga NXT90?

Tinito

Andre møte med forumet
Er det noen her som har Emmaljunga NXT90 og kan anbefale den?
Vi venter nr 2. i oktober, og vurderer å selge bytte ut Bugaboo foxen med NXT90. Jeg kjøpte den allerede til første baby, men ved sammenlegging hoppet handlekurven under ut av festene, slik at jeg måtte feste denne igjen hver gang hver gang jeg slo opp vognen. Måtte vente så lenge på ny Emmaljunga at vi byttet til Bugaboo.
Nå skal vi ha vinterbaby, og jeg synes Emmaljunga sin vogn virker så mye mer lun og stødig. Noen som kan anbefale den? Funker alt som den skal med din vogn?
 
Emmaljunga er absolutt ikke mer lun mtp vinteren i hvertfall. Kalesjen er jo kjempekort på Nxt90 i forhold til bugaboo. Har ellers kun hørt om folk som ikke er fornøyd med nxt90 og heller kjøper seg bugaboo - ikke noen som går andre veien. Nxt90 er jo også lavere og tyngre enn fox.
 
Er så splittet. Synes NXT90 ser og føles så god ut, men er også redd for å angre hvis vi bytter. Kalesjen på bugabooen er jo fantastisk, men er trekket som går over vognposen/bagen som jeg syns er så kort, og at det ikke går an å feste dette trekket i kalesjen
 
Er så splittet. Synes NXT90 ser og føles så god ut, men er også redd for å angre hvis vi bytter. Kalesjen på bugabooen er jo fantastisk, men er trekket som går over vognposen/bagen som jeg syns er så kort, og at det ikke går an å feste dette trekket i kalesjen
Det finnes mange universale stormtrekk du kan ta på vogna, spesielt når du kvitter deg med bagdelen (som du jo kun bruker i 4-8 måneder) så har det jo ingenting å si hvordan liggedelslokket på den er.. da er du prisgitt den lange kalesjen på bugaboo. Vi bor på vestlandet med maaassse vind, og bruker bare easygrow vinterpose på høst/vinter, og en voksi vårpose på vår/sommer. Men det finnes jo for eksempel easygrow stormtrekk i tillegg :)
 
Nxt90 er super med liggedelen, men med sittedelen blir den fort liten. Byttet til uppababy cruz i stedet, angret ikke.
Dôg bruker jeg nå bj elite mest
 
Hos oss står det mellom 4 vogner.

Emmaljunga NXT90 - ca 11kg
Emmaljunga NXT60 - ca 7,5kg
Emmaljunga Edge Duo - ca 10kg?

Bugaboo Fox - ca 8-9kg

Vi skal ikke kjøpe nytt, så for oss gjelder det å finne rette vogn først også finne den på finn.
Bugaboo Fox er ganske ny, så den er dyr brukt også, Emmaljunga'ne er litt hyggeligere i pris og følger som oftest med litt mer utstyr på kjøpet.
Bugaboo syns jeg også hadde veldig ustabilt understell. Mens Emmaljunga var mer stabilt.

Men det er et virvar i valg.
Og håper vi også finner en vogn som passer
 
Synes nxt90 var stødig men stor og tung! Solgte den fort, og kjøpte (brukt) bugaboo. «De» sier at nxt60 er bedre og lettere men jeg elsker bugaboo! Og lurt å kjøpe brukt på Finn for det er sååå mange fine og lite brukte vogner der også fint for lommeboka :)
Har brukt både voksi urban og Easygrow exclusive (sistnevnte passet best) med Easygrow stormtrekk og evt Tinkafu regntrekk hvis det er fæla vær ;) bruker nå Easygrow lite+ , kjempe fornøyd :) angrer på at jeg ikke kjøpte bugaboo først :wtf:
 
Back
Topp