Noen som har erfaring med bæretøyet angelpack til babyer fa 2 mnd vs manduca?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Har en manduca som jeg synes ikke passer helt enda. Og et bæresjal, men det tar så laang tid å få på seg, og så liker ikke frøkna at hun blir sittende så trangt der.. Hun vil ha hodet mer fritt for å få sett litt rundt seg.Jeg synes det virker som om angelpack er litt bedre enn manduca for små babyer. . Erfaringer?

jeg har bare erfaring med manduca, og jeg er enig med deg at jeg syns bittesmå babyer er for små til den. jeg følte liksom at sønnen min nesten måtte sitte i spagaten, så jeg fikk så vondt av han ;) Men er egentlig manducaen ment for nyfødte? :)

Tror nok manducaen passer best fra 4-5 mnd.. Men er jo enda et par-tre mnd dit... Nyfødtinnlegget i manducaen er ikke godt, og det er hun for stor for.. Så prøver meg på sjalet innimellom, og noen ganger trives hun og sovner, andre ganger presser hun kroppen og hodet ut fra kroppen min og mistrives med å sitte så trangt. Så vurderer noe som hun får litt mer oversikt i og som man ikke bruker halve dagen å knytte på seg.. Men er jo irriterende å kjøpe to sånne bæreseler i grunnen. Liker jo manducaen når den blir passe.. Heldigvis får man kanskje solgt sånt når man ikke trenger det mer..

Har ikke prøvd angelpack på små babyer, men bar min lille fra han var ca 2 mnd i manduca. Da var han som en stor nyfødt, kanskje rundt 4,5 kg. Hadde aldri problemer med at han ikke satt godt. Vi brukte nyfødtinnlegget de første månedene. Har du panelet på det korteste? Du kan selvsagt ha henne i froskestilling uten nyfødtinnlegget også :)
Mamiii: brukte du nyfødtinnlegget da? Da sitter babyen i froskestilling, ingenting i nærheten av spagat der :) 

Brukte Angelpack på min første gutt da han var ca 3 mnd. (tror jeg det var, merkerlig hvor fort man glemmer ting!) Han var uansett liten av vekst, men det gikk fint ved å bare knytte et bånd/belte nederst, sånn at han ble sittende høyere. 
Vet ikke hvor du bor, men de har (hadde) iallefall Angelpack på et sted på St.hans Haugen som heter Bæreglede. Der kan man prøve for å se om det passer. http://bereglede.no/index.php?main_page=page&id=3
Var uansett veldig fornøyd med min Angelpack og gleder meg til å ta den i bruk igjen snart.

Hørte forresten med samboer nå og når vi tok i bruk Angelpackèn da han har litt bedre hukommelse enn meg.. Han mente bestemt vi begynte da lillegutt festet hodet, så da var han vel mer 2 1/2 mnd tenker jeg. For nyfødt bruker jeg nå elastisk sjal som funker veldig bra :)

Vi kjøpte angel pack på bæreglede i oslo når lillemann var 4 uker. Han er nå 7 uker og stor troves fortsatt i den i froskestilling. Vi er veldig fornøyde med den. De er veldig behjelpelig i den butikken til å prøve, lære og finne den beste! :)

Jeg har ikke prøvd manducaen uten nyfødtinnlegget faktisk.. Frøkna er 2 mnd på søndag, og er nok godt over 5 kg nå. Var 4960 g når hun var rett over 5 uker gammel. Froskestilling, er det stillingen der de har bena utenfor panelet, og panelet skal gå fra knehase til knehase? Sånn trives hun iallefall best i sjalet de gangene hun trives der. Skal prøve den mer når vi kommer hjem fra ferie i morgen. Hadde vært kjekt å slippe å kjøpe mer bæretøy siden dette er siste barnet..

Back
Topp