Lillenusse
Flørter med forumet
Jeg skal sette på cerclage, en tråd som settes rundt livmorhalsen i uke 12. Noen som har erfaring eller er i samme situasjon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Å nei, så fælt. Nå begynte jeg å grine her. Håper det hjelper på å holde denne inne til termin. Hva er årsak til morkakeløsning? Er det bare ren uflaks? Eller er det kanskje ikke noe man kan finne ut av.I januar i år fikk jeg en liten gutt som ble født i uke 23. Altfor liten til å overleve og ble erklært død 45 min etter fødsel.
Prøvene viser at årsaken var morkakeløsning, men i går fikk jeg et brev i posten fra overlegen om at de anbefalte cerclage i neste svangerskap grunnet «svak» livmorhals. Skummelt, men samtidig godt å bli tatt vare på.
Å nei, så fælt. Nå begynte jeg å grine her. Håper det hjelper på å holde denne inne til termin. Hva er årsak til morkakeløsning? Er det bare ren uflaks? Eller er det kanskje ikke noe man kan finne ut av.
Da kan dere jo umulig ha sånn uflaks en gang til, og så håper jeg tråden hjelper å holde mini inne så lenge han/hun trenger for å vokse seg stor og sterkJa, er utrolig urettferdig Årsaken til morkakeløsning er uflaks, men der finnes noen risikogrupper. Jeg er langt i fra i en slik risikogruppe.
Tråden festes i uke 12 og fjernes i uke 36.
Sniker fra januar!
Jeg har ikke personlig erfaring med det, men en i familien fikk utført det etter at hun fødte altfor tidlig ved første svangerskap.
Det gikk bra etter det og hun har nå to friske barn som ble født like rundt termin. Husker ikke eksakt når, men ingen av dem var premature.
Hei, har ikke sett denne tråden før nå!
jeg har for andre gang fått satt på cerclage nå for tre uker siden. Har en liten jente på 2 1/2 år som er her bare pågrunn av cerclagen, begynte da å funullere (åpne seg innen fra) når jeg var 20 uker med henne, begynte da på lutinus i tillegg til cerclagen som ble lagt i uke 13, dette holdt svangerskapet ut og hun ble født i uke 39 er nå 15+4 med cerclage og begynner etter ordinær ultralyd på lutinus for å være på den sikre siden
hvordan går det med deg etter operasjonen?
Så godt å høre at det har gått bra med deg og at vi er flere i samme situasjon. Alt har gått bra etter operasjonen som var 1. august. Er 15+5 i dag, så vi er vel akkurat like lagt på vei, morsomt!
Nå får vi krysse fingrene for at det går bra med oss
Hvor ofte skal du ha kontroll?
Kan jeg bare spørre hvem som opr deg?Jeg var også på kontroll på torsdag med ultralyd samt bakterieprøve. Alt såg veldig fint[emoji2]
Jeg ble sykmeldt i tre dager etter operasjon (onsdag-fredag).
På torsdag ble det 100% svangerskapspenger og skal ikke tilbake til jobb. Dette er på grunn av stress i jobben.
Jeg skal også ha kontroll hver 14 dag fra og med 12. september (19 uker). Da skal jeg på OUT og kontroll etterpå.
Når det nærmer seg blir det hyppigere kontroller[emoji4]
Jeg satt i Cerclage i Ålesund[emoji4]