Noen som har erfaring me sv.forgiftning?

• Trådstarter Trådstarter Mam
  • Opprettet Opprettet
M

Mam

Guest
Va hos jordmor på kontroll idag. Hadde ikke vært på kontroll da sia æ va 30+1 å no e æ 35+4 så va jaggu på tide æ fikk en kontroll... Men æ hadde ganske høyt blodtrykk, protein i urin å har vært mye plaga me ondt i hode i d siste. Blei sendt til UNN, så no ligg æ innlagt hær. Har egentlig ikke fått svar på noen ting. Eneste e at når æ kom hit å tok ny urin prøve va d ikke nokka protein i urin i allefall, så d e væl en god ting?? Må ta nye prøva idag for å finne ut om æ har svangerskapsforgiftning, å viss æ har d blir æ visst innlagt hær til fødsel. Kjenne æ e litt nervøs no, sia æ ikke har nokka erfaring rundt d hær :(

Så fint at du ble tatt på alvor. Det er selvfølgelig ikke noe gøy å måtte være på sykehuset, men jeg håper at du føler det trygt å bli fulgt opp litt ekstra. Det var jo et godt tegn at du ikke hadde proteiner i urinen da du kom til sykehuset. Jeg har aldri hatt noen tegn til svangerskapsforgiftning så jeg kan dessverre ikke fortelle deg nøyaktig hva som kommer til å skje. Men jeg har jobbet på sykehus i mange år og vil derfor anta at du kommer til å bli fulgt opp med jevnlige (daglige?) kontroller for å passe på at alt er bra med både deg og lille i magen din. Lykke til!

Trolig vil det tas en utvidet blodprøve hvor man ser på generell organ funksjon i kroppen din da dette er noe man er redd for ved sv. forgiftning. I tillegg vil de følge med på blodtrykket ditt og urinen. Dersom blodtrykket holder seg høyt vil de sette deg på blodtrykkssenkende medisiner. Dersom alt stabiliserer seg får du trolig reise hjem og komme på jevnlige kontroller, alt ettersom hvordan status er. Trolig vil de også ta en UL for å se hvordan babyen har det og se på morkakefunksjon.
Det farligste med sv. forgiftning er å ikke ta stilling til det. Vil tro du er i gode hender :)

Huff ! Håper de finner ut av det, og at det ikke er svangerskapsforgiftning ! De vil nok uansett følge deg nøye opp videre!
Er selv under oppfølging av BT og urin Pga stigende BT, men fin urin. De har ikke sagt så mye til meg heller!

Blei sendt hjem idag. Litt høyt blodtrykk enda, men helt fin urin. Så e lykkelig no! :) skal selvfølgelig følges opp hjemme me jævnlige kontrolla. Men ho sa åsså at d kunne være begynnelsen på sv.forgiftning, så æ sku bare ha baggen færdi pakka...

Uff da.. Ikke noe gøy med bekymringer.. Men godt du blir tatt på alvor og nå blir fulgt opp oftere! Håper alt går bra og at prøvene holder seg fine fremover. Har dessverre ingen erfaring selv..
Ja, er nok lurt å ha bagen klar ;)

Va hos jordmor på kontroll idag. Hadde ikke vært på kontroll da sia æ va 30+1 å no e æ 35+4 så va jaggu på tide æ fikk en kontroll... Men æ hadde ganske høyt blodtrykk, protein i urin å har vært mye plaga me ondt i hode i d siste. Blei sendt til UNN, så no ligg æ innlagt hær. Har egentlig ikke fått svar på noen ting. Eneste e at når æ kom hit å tok ny urin prøve va d ikke nokka protein i urin i allefall, så d e væl en god ting?? Må ta nye prøva idag for å finne ut om æ har svangerskapsforgiftning, å viss æ har d blir æ visst innlagt hær til fødsel. Kjenne æ e litt nervøs no, sia æ ikke har nokka erfaring rundt d hær :(

Hei kjenner følelsen din, har hatt et helt perfekt svangerskap. Helt til jeg helt plutselig fikk påvist svangerskap i uke 31 + 4 å inn på sykehuset, var i fin form, men høyt bt og protein i urin. Så begynte på blodtrykkssenkende med god effekt, men 32 +5 ble det hasterkeisersnitt. Så nå sitter jeg her med verdens nydeligste lille prins på fanget. Og bt begynner å bli stabilt. Dette ordner seg, du må bare ikke stresse og ta det helt med ro

Hei kjenner følelsen din, har hatt et helt perfekt svangerskap. Helt til jeg helt plutselig fikk påvist svangerskap i uke 31 + 4 å inn på sykehuset, var i fin form, men høyt bt og protein i urin. Så begynte på blodtrykkssenkende med god effekt, men 32 +5 ble det hasterkeisersnitt. Så nå sitter jeg her med verdens nydeligste lille prins på fanget. Og bt begynner å bli stabilt. Dette ordner seg, du må bare ikke stresse og ta det helt med ro

Huffda. Skremmanes! Men så bra at alt gikk bra me dæ å prinsen, å gratulere så mye! :)
Fikk no i d minste en ul for å sjekke at alt va okei me lillingen å alt va helt perfekt, så e vældi gla for d :) e spent til uka å se kossn blodtrykke å urin e da... Krysse fingran at d ikke e nokka sånt som e på gang :)

Huffda. Skremmanes! Men så bra at alt gikk bra me dæ å prinsen, å gratulere så mye! :)
Fikk no i d minste en ul for å sjekke at alt va okei me lillingen å alt va helt perfekt, så e vældi gla for d :) e spent til uka å se kossn blodtrykke å urin e da... Krysse fingran at d ikke e nokka sånt som e på gang :)
Hva var blodtrykket ditt når du var til legen? Og var det myr protein i urin? Tror de grader protein fra 1-3

Har en familie der så og si alle har fått svangerskapsforgiftning. Heldigvis blir slike ting tatt på alvor og man får god oppfølging :) er det fare for barnet eller deg blir det forløst. Og du er jo kommet langt nok til at det skal gå bra med barnet om de vil forløse det :) selve ordet høres skikkelig skummelt ut, og før i tiden var dette en dødelig sykdom, men heldigvis ikke nå lengre. I min familie har det gått bra med alle sammen. Noen født normalt og noen tatt med ks litt før tiden. Men alle har vært normal og frisk i ettertid :) ta det med ro og ikke stress, det hjelper på blodtrykket :)

Back
Topp