Noen som har erfaring ang ultralyd i uke 13 og kjønn??

Bkno6301442

Andre møte med forumet
Var på ultralyd 13+0, og da sa gynekologen at det ikke var noe vits i å se etter kjønn, da de fortsatt var like, og at en spesialist kunne se det men det var flere timers arbeid. Pluselig satte han på 3D, og da lå nurket med bena fra hverandre rett i mot skjermen. Hvis ikke det er et guttekjønn, så vet ikke jeg. Var helt tydelig en pung og en penis der. Men jeg turte ikke si noe sin han var så påståelig. Er det sånn at jenter også har en utstikker der, eller var det en gutt jeg så. Har noen erfaringer? Glad for svar, da jeg har lyst å begynne å shoppe

Så tidlig pleier kjønnslippene til jentene også se ut som en tissemann:)

Jeg fikk vite at med nr. 2 at han var en gutt, med tydelig guttetiss på bilde i uke 12.

På det stadiet har begge kjønn utover, men hos gutter peker den oppover. Det fikk jeg vite på av spesialist på Riksen i uke 12. Han hadde helt rett ang kjønn hos oss så det er fullt mulig selv i uke 12. Men det krever vel en dyktig spesialist som også har litt sosiale antenner som skjønner at kjønn er spennende for kommende foreldre :)

Det ser kliss likt ut så tidlig. Jeg var på ul i uke 12+2 med jenta og da ville ikke jordmor si noe om kjønn fordi det var 50% sjanse for å ta feil. Jeg fikk henne allikevel til å si hva hun synes hun så, og hun sa gutt.
Helt feil - det var en jente! Noe ul i uke 19 bekreftet etterfulgt av 3D i uke 28.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg var på UL da jeg var i uke 13+5 og hun klarte å se at den ene var jente. :) Det tok ikke "timesvis" det, nei! Klarte ikke se på hun andre.

Det kommer på øye som ser og ja det er fullt mulig. Tror bare ikke jordmødre har den kompetansen..

Hos oss tippet hun gutt på tidlig ul 12+0, hun hadde rett for det vistes tydelig gutt på oul 18+5 :D

Var i uke 13. Så ikke kjønn. Da prøvde hu godt også.

Fikk vite det uansett i uke 19.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Var på ultralyd 13+0, og da sa gynekologen at det ikke var noe vits i å se etter kjønn, da de fortsatt var like, og at en spesialist kunne se det men det var flere timers arbeid. Pluselig satte han på 3D, og da lå nurket med bena fra hverandre rett i mot skjermen. Hvis ikke det er et guttekjønn, så vet ikke jeg. Var helt tydelig en pung og en penis der. Men jeg turte ikke si noe sin han var så påståelig. Er det sånn at jenter også har en utstikker der, eller var det en gutt jeg så. Har noen erfaringer? Glad for svar, da jeg har lyst å begynne å shoppe
I uke 12-13 var jeg innlagt på sykehuset pga hypermesis, fikk ultralyd dag 2 og hun var 110% sikker på det var gutt. Men i uke 15+ et par dager var det ingen tvil om at det var ei jente

Ok, da er de tydligvis fortsatt ganske like så tidlig... Må nok smøre meg med tålmodighet en stund til da:) takk for svar!

Fikk vite kjønn denne gangen da jeg var 15 uker. Stemte :)

Storebror august 09
Lillebror august 13

Jeg var hos en ul-spesialist som mente at vår siste var en gutt i uke 12. Jeg kunne trygt fortelle at hun tok feil og at det var en jente.
Kjenner etter hvert flere som har gått til vedkommende og kan konkludere med at min gjetning basert på intuisjon har en mye større korrekt prosent enn legen.
Når de gjetter i uke 12 har de 50% sjans til å få rett.

I tilfeller der man er avhengig av å vite kjønn (bærere av arvelige sykdommer etc) blir dette undersøkt med fostervannsdiagnostikk. Vent i fem uker til. Det klarer du fint.
Mye av det der ute nå er uansett høstlig. Vårklærne er egentlig rett rundt hjørnet!

Jeg var hos en spesialist i uke 12+9 og jeg vet at han ser kjønn så tidlig. Så jeg spurte og han fikk et fint bilde og jeg sa med en gang at det der må jo være en gutt. Men han sa at nei dette er en jente, så forklarte han hvordan han så det, ene stod rett ut og andre oppover. Husker ikke helt hva som var hva. Men han sa at han sånt si aldri har tatt feil av kjønn. Og jente ble bekreftet på mange UL etterpå og på mens termin kom det en jente ;)

Vi fikk tips om at det kunne være gutt men ''ikke løp og kjøp'' sa han.
Men han hadde helt rett :)
Utrolig dyktig lege også.

Back
Topp