Noen som har eller vurderer å kjøpe...

Troillmor

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Junibarna 2015
HENGEVUGGE???
fx alla den Indiske hengevuggen, leander vugge eller sånn Purenature el hva dem heter?
Har så lyst på selv... men litt usikker på om vi skal ha eller ikke.
Må finne ut hvor jeg kan få taki og pris +++ før jeg bestemmer meg.

Noen som har tips om linker hvor man kan kjøpe fra eller erfaringer om disse på bildene nedenfor, evnt andre så rop ut :)
82-699997_2.jpg

^ Pure natur hengevugge ^
263028-2-1243941015557.jpg

^ Leandervugge ^
NKFull.jpg

^ Kanoe ^
001.jpg

^ byssanlull hengevugge ^
34542_ReiRei_AB_Mawok_Air_Vugge_2.jpg

^ Mawok hengevugge ^
Indiskhengevugge-2.jpg

^ Indisk hengevugge ^

beklager digre bilder.

Vi har leandervugge til vår som kommer! :) Veldig glad for det.. Godt for de å vugges og godt for a mor at den "går av seg selv" litt når den er dyttet igang :) Ikke den type leandervugge som du la ut bilde av bare.. Denne har vi: ImageUploadedByBV Forum1419890494.189654.jpg

Hadde leandervugge sist og det var kjekt. Krok i taket i stua og på soverommet. Trengte ikke sprinkelseng de første måneder. Brukte lammeskinn i. Kjekt også med trekket du kan ta rundt, sørlig når man har terrassedøra åpen om sommeren eller skal lufte godt mens bevisene sover. Fikk mai-barn sist gang også.

Fikk veldig lyst på leander vuggen med stativ ser jeg nå, men den blir fort dyr med "full pakke" for så kort tid.

Krok i taket i stua og på soverommet. Trengte ikke sprinkelseng de første måneder. Brukte lammeskinn i.
Tenkte også å ha krok i taket på stua og soverommet vårt...
uansett hvilke av disse vi ender opp med!

Vi kjøpte med stativ, men brukte det ikke. Hadde heller solid krok i taket, da stativet tok mye plass. Det ligger flere med stativ på finn.no. Blir ikke så dyrt. Anbefaler å kjøpe med "forhenget" til, dersom det er ekstra-utstyr.

Såå fine de var! :)
Helt enig!! Såå fine. Angrer nesten på den "vanlige" vugge jeg kjøpte.. Flere som ble helt gale da de begynte å prøve ? Samboer lo stadig vekk av meg og mine kjøpspåfunn.. "Åååh! Se her! Vi bare mååå ha den!! Oj.. De har tilbud på vogn, vi må kjøpe NÅ!!" D var rett før jeg testet positivt

Hatt litt lyst på,men veldig usikker fordi jeg vet ikke hvor mye den faktisk blir brukt

Vi brukte leandervuggen dag og natt de første fire måneder, så ville heller ha drøyet med å kjøpe sprinkelseng. Men det kommer jo an på hvordan man bor osv.

Har så lyst på Leandervuggen, med krok i taket! Jeg tror det blir den. Ser så mange skryter av den :)

Vi brukte leandervuggen dag og natt de første fire måneder, så ville heller ha drøyet med å kjøpe sprinkelseng. Men det kommer jo an på hvordan man bor osv.

Litt dumt spørsmål, men hvorfor foretrekker du vugge fremfor seng? Har ikke barn fra før av, så vet ikke hva som er mest praktisk:(

Vi har nettopp kjøpt leandervuggen, har hørt mye bra om den, så synes jeg den ser veldig fin ut :-)

Vi kjøpe leandervugge sist og er veldig fornøyd!har en krok i taket på soverommet vårt og en i stuen.
Veldig deilig å kunne ligge i halvsøvne og dytte forsiktig i vuggen så baby sovnet igjen - når det var nødvendig.hadde den så nærme og høyt at slapp å reise meg opp

Svar til hedwig: sengen er enormt stor til en liten nyfødt, og de vil jo helst ligge litt "tett og trangt". Ikke at leander-vuggen er så liten, men den er mer enn stor nok. I tillegg virket det rart å legge jenta vår inn på soverommet midt på dagen. Hun var ofte mer våken på kvelden i starten. Da var hun i stua med oss og ble lagt i leandervuggen der - og så tok vi bare med vuggen inn på soverommet da vi la oss. Hun ble vant til å sove i ulike lyder og lys, men hadde en "fast base", siden leandervuggen kunne festes flere steder i huset. Det var kjekt for oss. Tok i bruk sprinkelseng da hun begynte å sove på eget rom ca fem mnd gammel. Hadde med andre ord ikke trengt å bruke penger på seng før noen mnd senere. Nok av utgifter i starten uansett.

Vi skal nok kjøpe en slik en, siden vi ikke har gulvplass til noen seng.

Sydde en slyngevugge sist. Men hadde en baby som mot formodning ikke likte veldig nærhet og helst ville sove i en åpen grindseng, så ble dessverre ikke brukt så mye. Håper å bruke den mer nå :)

Back
Topp