Noen som har Dnbnor her?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Ett spørsmål ang nettbank og regningsbetaling.
Når man betaler regninger fra nettbanken skal man ikke da se at pengene forsvinner fra kontoen.
Jeg betalte ganske mange regninger i stad og når jeg var ferdig hadde det ikke forsvunnet noen penger, kunne heller ikke se de på kontobevegelsene.
Denne nettbanken er helt andeledes en jeg er vandt med.....

De pleier ikke å bli trekt med en gang fra min konto i allefall! Jeg har satt over husleie i dag, men den blir nok ikke trekt/overført før i morgen [:)] Og sånn pleier det å være - men man skal jo se det på "betalingsoversikt" da. Når det er noe som venter på å betales liksom .. hmm [:-]

det tar litt tid før det vises...
har nettopp byttet selv, så ble litt overasket over at det ikke var ute av kontoen med en gang...

hos meg vises det med en gang,selv om ikke selve trekket skjer før dagen etter.Du kan stille inn selv om du vil at det skal bli borte fra oversikten med en gang eller ikke.Husker ikke akk hva jeg gikk innpå,men var inne på nettbanken hvertfall[8D]

Oki. Da er det bare vente litt med å se da [:D]
Jeg er ikke vandt med dette jeg, for i min gammle bank forsvant pengene. Selv om de ikke blir trekt fra kontoen. De var bare ikke disponibelt lenger[:)]
Vist det er noe jeg kan stille inn på må jeg få gjort det altså[:)]

Se her;
gå inn på betale og overføre,deretter betalingsinnstilling.Da får du opp dette;

(fikk ikke opp krysset mitt her,men jeg har krysset av på den setningen hel nederst i dette inlegget[:)])

Betalingsinnstilling

Her kan du velge hvordan du ønsker vi skal behandle betalinger du har registert med dagens dato.
Standard løsning

• betalinger overføres til Betalingsoversikt og behandles i ordinær forfallsbehandling
  • du kan endre eller slette betalinger helt frem til bankens første forfallsbehandling

Alternativ løsning

• betalinger går ut av konto umiddelbart, og disponibel saldo på fra-konto oppdateres samtidig
  • ved betalinger til private mottakere i DnB NOR vil også saldo på til-konto oppdateres umiddelbart
  • bekreftede betalinger overføres til Utførte betalinger, og det er ingen mulighet for endring/sletting

Du kan når som helst bytte mellom de to løsningene. En eventuell endring iverksettes umiddelbart.

Jeg ønsker standard løsning, der betalinger med dagens dato overføres til Betalingsoversikt og behandles i ordinær forfallsbehandling

Jeg ønsker alternativ løsning, der alle betalinger med dagens dato trekkes fra konto umiddelbart og disponibel saldo oppdateres samtidig

Takk, da skal dette ordnes på min nett bank også.[:D]
Blir så forvirret når pengene er der etter jeg har betalt regningene. Er litt rar[:D]

Back
Topp