Noen som har dette barnesete?

mammatilgutt

Elsker forumet
Cybex pallas? Lurer på erfaringer på dette? Sitter barnet behagelig, blir det klamt med den puta foran magen? :) noen som vet hvordan det kommer ut i en test? (fant ingen)
Håper noen her kan hjelpe meg :)

Vedlegg

• 1428168448149.jpg
    1428168448149.jpg
    52,2 KB · Visninger: 90
Cybex pallas? Lurer på erfaringer på dette? Sitter barnet behagelig, blir det klamt med den puta foran magen? :) noen som vet hvordan det kommer ut i en test? (fant ingen)

Har ei venninne som har dette setet. Hun er ihvertfall veldig fornøyd og så ut som ungen hennes satt veldig behaglig samt at det var lett å håndtere setet. Vet at min søster vurderer det også.

Det har vel fått blandet kritikk. Hvor stort er barnet?

Det har vel fått blandet kritikk. Hvor stort er barnet?

Han blir 3 i august, men skal ikke bruke det nå :) men må snart kjøpe nytt siden besafe setet er snart for lite :/ og ho som jobber på barnashus anbefalte dette sete sånn at jeg slipper å kjøpe nytt sete nå for så å kjøpe nytt sete når guttungen er rundt 4 :) har en gutt som er lang i ryggen :P

mener det er det svigersøster har, de er iallefall kjempe fornøyde :)

Har et lignende sete med sånn pute (fra Kiddy). Gutten min satt som en konge i setet med puta. Han kunne lene armene på det, og var veldig fornøyd. Aldri opplevd at det ble klamt, og vi brukte bare puta på sommeren når det var varmt! :)

Hvordan kan dette sete bli solgt hvis dette kan skje? :/ da burde vel ikke det være godkjent?

At ett sete er godkjent er ikke ensbetydende at det er bra..
Mange seter som er livsfarlige der ute, men de går igjennom de få kravene godkjenningen har dessverre.

Jeg ville kjørt på med bakovervendt så lenge som mulig, og deretter kjøpt en vanlig beltestol.
Jeg klarer dessverre ikke finne den informasjonen jeg leste om setet.

Jeg ville kjørt på med bakovervendt så lenge som mulig, og deretter kjøpt en vanlig beltestol.
Jeg klarer dessverre ikke finne den informasjonen jeg leste om setet.

Hjelper ikke kjøpe et annet for det er ikke noe annet sete som er såpass langt i ryggen :/ dette sete er det eneste som passer han :/

Hjelper ikke kjøpe et annet for det er ikke noe annet sete som er såpass langt i ryggen :/ dette sete er det eneste som passer han :/

Hvor stor er han da? Min sønn på 119 og 20 kilo får plass i britax maxway, axkid, og besafe izi plus..
Din to åring kan da ikke være så stor allerde?

Hvor stor er han da? Min sønn på 119 og 20 kilo får plass i britax maxway, axkid, og besafe izi plus..
Din to åring kan da ikke være så stor allerde?

Han er 95 cm men han er veldig lang i ryggen.. Besafe setet er ca 38 cm i ryggen, et britax sete var 40 cm i ryggen og min guttunge er 38 cm i ryggen :/

Han er 95 cm men han er veldig lang i ryggen.. Besafe setet er ca 38 cm i ryggen, et britax sete var 40 cm i ryggen og min guttunge er 38 cm i ryggen :/

De kan sitte ganske lenge i ett bakovervendt sete, kan til og med ha hode litt over kanten på sete.
Min gutt er også lengst i ryggen, det har ikke vært noe problem.
Men har du det vanlige besafe combi sete så er den kortere i ryggen enn izi plus.

De kan sitte ganske lenge i ett bakovervendt sete, kan til og med ha hode litt over kanten på sete.
Min gutt er også lengst i ryggen, det har ikke vært noe problem.
Men har du det vanlige besafe combi sete så er den kortere i ryggen enn izi plus.
Det som er problemet med sete mitt er at skulderreimene ligger i et med skuldrene så hvis guttungen vokser litt til vil reimene begynne under skuldrene og det blir jo feil sikring :/ var å snakket med en som har peiling og viste ho sete med guttungen og ho sa e snart måtte bytte sete :/ og for det andre sitter han ikke bakovervendt :)

Hadde han sitter bakovervendt så hadde det ikke vært noe problem om selene lå litt bak skuldrene. Men fremovervendt kan de ikke det.
Det er litt vannskelig å finne ett godt fremmovervendt sete til en som er for liten til å sitte fremovervendt, fordi de finnes ikke. Jeg har også lest om dette pallas sete, skummelt at de kan ramle ut om man får bilen på taket.
Får håpe du finner noe du kan bruke om du ikke vil snu han igjen da :)

Er han over 15 kg er det da best med vanlig beltestol. Britax har en ny nå, kidfix xp sict, den har en ekstra polstring rundt skulderbeltet så det plasseres riktig og er vanskeligere å f.eks legge under armen.

Det med at barnet kan falle ut av de setene med pute foran er sant. Har spurt trygg trafikk om det før, og de anbefaler de ikke.

Back
Topp