Noen som har brukt tøybleier?

ManeMa

Flørter med forumet
Er det noen som har brukt tøybleier til baby? Jeg har et del fra vi backpacket med sønnen vår i fjor. Vi brukte de kun når vi var på avsidesliggende øyer/steder og følte jeg aldri fikk dreisen på det. Jeg synes brettebleiene ble klissbløte med engang, samt sperrelaget ble fuktig og følte jeg måtte skifte for hver tisse-runde han hadde. Det skal vel ikke være nødvendig?

Er det noen som har erfaringer, og gode råd om hva slags typer tøybleier jeg burde bruke? Har veldig lyst å bruke det på nestemann om jeg klarer finne ut av det.

Snike frå januar.. :-) Har ikkje sjøl erfaring med tøybleier, men satse på å prøva me kommande mini når ho kjem!:) om du vil ha info om tb, vil eg anbefala deg å sjekka opp i "tøybleiesnakk " på FB, dei damene kan da mesta so e om detta!;)

Sånn so eg har forstått, ville eg prøvd bambusinnlegg elns evt i tillegg. Da har ein veldig god oppsugingsevne!:)

Snike frå januar.. :-) Har ikkje sjøl erfaring med tøybleier, men satse på å prøva me kommande mini når ho kjem!:) om du vil ha info om tb, vil eg anbefala deg å sjekka opp i "tøybleiesnakk " på FB, dei damene kan da mesta so e om detta!;)

Sånn so eg har forstått, ville eg prøvd bambusinnlegg elns evt i tillegg. Da har ein veldig god oppsugingsevne!:)

Takk for tips! Da skal jeg sjekke ut det! :-)

Jeg brukte det på minstemann. Brukte hovedsakelig sånn alt i et bleie.
Husker ikke merker og sånt nå. Kjøpte de på bleieboden.no, men den siden tror jeg er lagt ned.

Min erfaring erat det fungerte veldig bra det året vi var hjemme. Det ble litt vanskeligere når han begynge å barnehagen. Da gikk han ofte lengere med bleiene og det gikk lekk.

Jeg brukte tøybleier på nr. 2, veldig god erfaring med de. Hadde sånne gaskluter som jeg brettet selv, og strikket tykke ullbukser til å ha utenpå. (Får også kjøpt ferdig strikkede på feks Helios). Det er jo den som suger til seg væske, og som sørger for at barnet ikke blir kald selv om det er litt fuktig. Hadde også rispapir inni bleien når hun ble større som trakk til seg avføring, sånn at man bare kunne kaste det i do. Eneste "ulempen" var at det ble en nokså stor bleierumpe, men det er jo bare å kjøpe litt større strømpebukser/bukser. Lykke til :)

Brukte tøybleie med innlegg ei stund forrige gang. Synes det var litt vanskelig å finne den som passa godt, men når eg hadde funne den så fungerte det ei stund. Men så kom det ein periode der det lakk heile tida og då slutta eg. Prøve nokre ulike typar då og. Mulig eg vil prøve igjen denne gangen, litt usikker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi brukte tøybleier til storebror, og skal prøve denne gangen også. Det fungerte godt på dagtid, men vi fikk det aldri helt til på natten, så det ble tøybleier på deltid. Jeg kjøpte også primært bleiene fra bleieboden, men også fra kenguruloftet. Fikk dekket 1000 kr av kommunen.
Vi brukte mest lommebleier slik at vi kunne regulere innleggene selv. Brukte hampinnlegg nederst og bambus over. Fungerte som bare juling. Og så brukte vi fleecepapir og ikke rispapir. Dette er litt tykkere, og jeg erfarte at det lå bedre i bleien. Men hver sin smak.
Hadde et par alt-i-ett-bleier, men syntes de ble litt klumpete. Igjen, så må man prøve seg frem både med forskjellige merker og typer. Mye kommer an på kroppsfasongen til babyen.
Formsydde bleier prøvde vi også, men endte alltid opp med at det var lommebleiene som ble mest brukt.
Jeg var mest fornøyd med BumGenius lommebleier, selv om disse er litt kjedelig i fargen :p
Det som er litt farlig med tøybleier er at det er lett å bli hekta :p Det er så mange fine bleier der ute med figurer, farger og mønstre. Hehe

Bare spør om du lurer på noe :)

Back
Topp