noen som har blitt sykemeldt pga trøtthet i svangerskapet?

Bruker100bhe

Blir kjent med forumet
Jeg slitter SKIKKELIG med trøtthet om dagen. Vanligvis kan jeg legge meg kl. 01 og stå opp kl 07 og holde det gående hele dagen uten problemer. Men nå sover jeg fra 22-07.30 og har store problemer med å holde meg våken. Det går het fint å stå opp osv, men Disse trøtthets-anfallene kommer rundt kl 12 på dagen og varer to tre timer.Slår ikke feil, HVER dag og da er jeg helt kadaver.  Må virkelig anstrenge for å holde meg våken på jobb. Er ansatt i en butikk og det har faktisk hendt jeg bare har måttte legge hodet på skrivebordet (ingen ser meg, og jeg våkner når det kommer noen) og slumre en times tid. Vært en veldig stille periode nå da. Føler meg skikkelig dum og ubrukelig! Jeg er nå 12 + 1 uker, og har hatt det slik siste måneden. Tenkte at jeg blir sikkert bedre etterhvert, men det er heller motsatt. Syns det blir for dumt å gå til legen å grine fordi jeg er trøtt noen timer midt på dagen også, for jeg er jo ikke syk, men ting fungerer liksom ikke.

Noen som har vært i samme situasjon? råd?
 
Jeg har vært sliten og trøtt i ca fire uker. Jeg må begynne dagen med kaffe og sukker for hodets del, så holder jeg meg i aktivitet helt til arbeidsdagen er ferdig. Er slik jeg takler det.
 
Jeg vet kke hva du jobber med, men jeg jobber i butikk og er sykemeldt 40%, mest pga litt dårlig tilrettelegging, og nå i tilleg bekkenløsning. 
Og for min del så er dette MER enn NOK!
Jeg er skikkelig sliten jeg også jeg kan fint gå å legge meg kl 20 og sove til kl 12 dagen etterpå...
 
jeg er
 
Jeg sover mellom 14 - 17 timer hvert døgn.. Resten av døgnet ligger jeg på sofaen. Er 100% sykemeldt, ikke kjempeglad for det, men må man så må man!
 
Jeg er også utrolig trøtt og har null enegi. Jeg er 14 uker på vei, jobber som spesialpedagog i barnehage, og må fungere 110% da jeg er på jobb for at barna jeg jobber med skal ha utvikling...i tillegg har jeg jo mann, hus og barn hjemme også...men jeg sover etter middag og legger meg tidlig...litt av et liv!
 
Jeg er også sinnsykt trett, sliten og svimmel, og jeg er bare 4 uker på vei...folk rundt meg sier det ofte forverrer seg fra uke 6-7? da lurer jeg virkelig på hvordan jeg skal klare å få ting til å gå rundt på jobb og i hjem! Jobber på småbarnsavdeling i barnehage, og det er ikke så enkelt å fortelle barna at de må ta det med ro og ikke klatre og hoppe på meg, de er jo vandt til at jeg gir 100 % av meg selv hele tiden, så da er det vanskelig å forstå at jeg plutselig ikke orker å leke så mye sammen med de :( Det jeg lurer på, er dette: kan det være sunt for den lille spiren at jeg sliter meg sånn ut hver dag på jobb? Når jeg kom hjem i dag måtte samboeren min skjære opp maten til meg, for jeg hadde ikke krefter til å skjære selv! Nå jobbet jeg overtid i dag også, så jeg er ekstra sliten i dag...og dette er første graviditet så jeg er ganske uerfaren, men dersom kroppen sier ifra at den er sliten, er det da lurt å presse den så ille på jobb at jeg ikke klarer å fungere i det hele tatt når jeg kommer hjem?
 
Jeg er sykemeldt 100% nå... Det har jeg vært siden 22. November og skal være det til og med 8. desember. Deretter er jeg 50% sykemeldt til og med julaften. Dette er i hovedgrunn fordi jeg er så slapp og trøtt, men også fordi jeg har problemer med å få i meg mat...
 
Jeg har det også som deg. Jeg kan bare sove og sove, men føler jeg aldri får nok søvn.
Jeg er i uke 8, og har vært sånn fra ca uke 6. Jeg har akkurat nok energi til å klare meg gjennom arbeidsdagen, så er det rett ut på sofaen når jeg kommer hjem, og der blir jeg.. Jeg er bedre i helgene, for da får jeg sovet  rundt 12 timer :)

Men du burde kanskje ikke jobbe fulle dager om du er så sliten. Søvn og hvile er viktig :)

jeg vurderer å jobbe mindre om jeg er like sliten fremover..
 
Jeg har vært/er konstant trøtt. er 40% sykemeldt, har også lavt blodtrykk. Jeg er trøtt, sliten og gretten! Føler jeg er i bedre humør og har mer ork på jobb, nå som jeg jobber annen hver dag!
 
Er i 35+1 idag, og har jobbet 100% hele veien. Og det har mildt sagt vært ganske så tøft, har vært dødstrøtt siden jeg ble gravid, fungere veldig godt på jobb, men sover bare når jeg er hjemme, til nøds kan jeg akseptere "slumring" på sofan, men helst så sover jeg fra jeg kommer hjem fra jobb til jeg må stå opp for å dra tilbake.

Jobber turnus og har verdens beste sjef, så har fått lov til å endre på min egen turnus i samarbeid med han og prøvd ut litt diverse vakter slik at vi fant rytmen som passet best for meg slik at jeg slapp sykemelding, og det er jeg veldig fornøyd med :-)

Men snakk med JM om du vurdere å sykemelde deg, for det er noen regler her (og de kan jeg lite/ingenting om) Meen, vist du er mye sykemeldt i svangerskapet så kan det ende opp med at du plutselig ikke kan gå ut i sykemelding eller noe sånt når permisjons tia er over. Så JM kan eventuelt heller ordne det slik at du får svangerskaps penger eller noe sånt.

Huff, det siste der ble bare rotete, men har bare lyttet med et halvt øre og JM mi sa at om jeg vurderte sykemelding og sånt så måtte jeg snakke med henne om det slik at hun kunne fikse meg sånn. Og at hun kunne sende brev til arbeidsgiver om krav til tilrettelegging og sånt ;-)

Lykke til :-)
 
Er også trøtt som en strømpe ..
Men tviler på at eg får sykemelding pga det.

Jobber 100 % med psykisk utviklingshemmede ungdom, så er ikkje sjans å legge hodet på pulten noested..

Legger meg sånn 20-21 om kveldene for å få nok søvn..skikkelig sosial samboer er eg..

Minnes sist gang at det bedret seg utover 2 trimester da..
 
Hei!
Jeg var ekstremt trøtt i hele forrige svangerskap, og ble sykemeldt 30 % fra uke 12 og ut svangerskapet. Har 40 minutters biltur hver vei til jobb, og legen mente at jeg var til fare for både meg selv og andre ved å kjøre når jeg var så trøtt. jobbet kortere dager, og dette fungerte supert.
 Er like stuptrøtt denne gangen også, så håper at det går greit med deltidssykemelding denne gangen også. Nå har jeg i tillegg barnehage som jeg må rekke, så kan ikke ta 5 stopp-og-sov-pauser på vei hjem.
 
Hei, jeg er sykemeldt 50%. Kjenner at det absolutt er nødvendig, for jeg er også veldig trøtt. Sover middag hver dag, og har holdt på sånn fra uke 7, og er uke 12 nå. Passer ikke godt å være sykemeldt på denne tiden av året når man jobber på regnskapskontor, men kjenner at jeg ikke har noe valg.

Jeg har problemer med lavt stoffskifte, og det ble enda lavere da jeg ble gravid. I tillegg har jeg jernmangel. Og av sånt blir man trøtt.

I tillegg er jeg kvalm på kveldene.

Fantastisk!! Håper det blir bedre framover nå!!!
 
Du får aldri igjen for å slite deg ut mens du er gravid. Jeg ble gravid i sommerferien og prøvde meg fullt første uke på jobb da jeg begynte igjen i august, men når fredagen kom var jeg totalt utslitt og det var helt umulig å stå opp. Så jeg har vært 30% sykemeldt siden uke 5 ca. Jobber litt kortere dager hver dag for meg, og det fungerer veldig godt. (jobber som lærer så nytter ikke å bare være halvveis tilstede i klasserommet). Er ikke like sliten nå, men har ikke fått igjen energien for fullt heller. Det var ikke noe problem hverken hos legen eller arbeidsgiver å bli sykemeldt. 

Håper formen din har bedret seg noe!
 
Jeg er 7+5, førstegangsgravid... Er UUUR-trøtt!

Må si at jeg er ganske heldig, siden jeg er ansatt i firmaet til mannen min, og jeg har kontor jobb hjemme. Dvs at jeg tar både 1 og 2 lurer hver eneste dag i arbeidstiden.... Jeg er veldig glad i kaffe, men har nå trappet ned til 2 halve kopper om dagen. Jeg prøver og ikke ta en på morgenen, men å vente et par timer... deretter en på ettermiddagen igjen. Går stort sett i søvne hele dagen likevel da, men... Det som er rart er at etter kl 17, da drar jeg i stallen for å ri, og fra det øyeblikket jeg setter meg i bilen, er jeg våken som bare det! Kanskje det hjelper med frisk luft? Jeg skal ihvertfall prøve og ta meg en tur ut i lufta en gang i timen fra nå av, bare sånn et par minutter... det er jo kaldt ute, så det burde jo friske opp! Selv om du jobber alene i butikken, så har du sikkert mulighet til å stikke ut en ørliten tur nå og da? Hvis det er på et kjøpesenter, så får naboen din se etter for deg, eller du får tilkalle securitas som vakt, hehe! Lykke til!
 
Back
Topp