Noen som har blitt gravide med sex 3-4 dager før eggløsning?

Jeg fødte jo for en uke siden. Og kroppstemperaturen har jo vært såpass, at det ENESTE akseptable været, har vært typisk nordnorsk temperatur: 12-15 grader og skyer. Selv med 20 grader og sol; som ikke er mye, så har jeg ikke tålt sola eller varmen og blitt dårlig.. I 2021, med 28 uker gravid da det var 28 grader og steksol, så trodde jeg at jeg skulle dø :p Så.. ja. Nei. Vil helst unngå sommer som gravid EGENTLIG..
Hadde jo ellers en ok graviditet nå sist, men likevel slitsomt å ikke kunne sove når man trenger osv som høygravid :p

Jo, den var redusert. Men tok lang tid naturlig med eksen også. Og kvaliteten var faktisk ikke SÅ dårlig under ivf forsøket, så jeg. Det var planlagt icsi men ble ivf istedenfor. Og når jeg ser på resultatene de hadde da, så er de ikke SÅ ille. Bare lett redusert. De sa jo det også, at den var ikke på langt nær så ille som resultatet de fikk fra andre klinikken; så mulig gubben hadde hatt en infeksjon han ikke har visst om på forhånd av den første prøven (som det ble sendt henvisning på).
Så jeg tipper at om jeg hadde blitt lett gravid, hadde det ikke egentlig vært noe problem med den kvaliteten.
Ah sånn ja, spermen fornyes jo hele tiden så den kan jo forbedres. Det er jo bra at dere har hatt så god effekt av behandlingen da.

Jeg husker jeg også var dritvarm etter fødsel når jeg fikk første, hadde syke hetetokter. Hun ble født i slutten av mai. Det var ganske varmt det året. Følte ikke på det samme med oktoberbaby for da var det jo kaldt ute. Men i graviditetene har jeg ikke vært spesielt varm, ikke som jeg husker sånn fryktelig i hvert fall, men nå har vi jo en lei tendens til å glemme det dumme for å ville gjøre dette på nytt gang på gang :hilarious:

Så gøy at det er akkurat samme du studerte! Jeg hadde håpt å kunne la sambo ta permisjon og gå rett tilbake på studiet, derfor jeg ville ha i sommerferien, men tror kanskje det kan bli vanskeligere enn antatt. Jeg må jo høre litt på skolen også. Jeg skulle gjerne likt å fullføre første året i hvert fall, så om jeg kunne tatt eksamen og så tatt permisjon eventuelt.

Ja jeg kan tenke meg at det er vanskelig å komme inn, jeg håper du får plass denne gangen!!! :Heartred

Og tusen takk for at du deler erfaringen din, det gjør at jeg klarer å stresse ned bittelitt! :Heartbigred
Ja, det lureste vil kanskje være å bafe hoppe av i perm i mars og så komme tilbake året etter i mars. Det er masse praksis på 2.året
20 uker totalt og eksamener i tillegg så det er tøft å være vekke fra en så liten baby. En del aftenvakter også.

Det der finner du ut av! Snakk med skolen (de var ikke såå behjelpelig med tips og råd(uit) ) og andre som har studert og vært i permisjon. Google og evt nav.
Det løser seg.:dance008

Jeg er gravid nå, tror det var tre eller fire dager før eggløsning vi hadde sex. Trodde vi forspilte sjansen den syklusen når vi ikke fikk til en runde nærmere eggløsning, men gikk fint :)

Ja det gikk tydeligvis her også, men jeg hadde egentlig liten tvil :bag:

Først: gratulerer! <3
Jeg forstår at dette ikke ble bare hyggelig. Gruer meg selv til å bli gravid med nr 3 nå selv om vi prøver. Med 2 små, og spesielt i ferietider er det lett å se svart på det. Men husk at det blir noe helt annet når hverdagen kommer, baby er ute og permisjon står for tur <3

først og fremst, gratulerer med positiv test :Heartred angående det å være student og gravid, så fikk jeg andremann på 3.året av lærerstudiet. Han ble født dagen etter at jeg leverte siste eksamen før jul, og vi fikk 6 uker hjemme sammen før det brakte løs med praksis og bachelorskriving. Det var beintøft, men det gikk fint! Mannen var hjemme i permisjon mens jeg fullførte studieåret, men siden jeg studerer samlingsbasert var jeg jo ganske mye hjemme sammen med dem, litt vanskelig å fokusere med baby i hus, men det går på et vis :hilarious:

Fikk tilrettelagt praksis i forhold til termin, slik at jeg kunne ta flere praksisuker før jul for å være minst mulig borte fra lillebror. Hør med studiestedet om det er tilretteleggingsmuligheter om du har behov for det. Lykke til!

Ah sånn ja, spermen fornyes jo hele tiden så den kan jo forbedres. Det er jo bra at dere har hatt så god effekt av behandlingen da.

Jeg husker jeg også var dritvarm etter fødsel når jeg fikk første, hadde syke hetetokter. Hun ble født i slutten av mai. Det var ganske varmt det året. Følte ikke på det samme med oktoberbaby for da var det jo kaldt ute. Men i graviditetene har jeg ikke vært spesielt varm, ikke som jeg husker sånn fryktelig i hvert fall, men nå har vi jo en lei tendens til å glemme det dumme for å ville gjøre dette på nytt gang på gang :hilarious:

Behandlingen er jo IVF :p
Ble ikke satt noe tiltak for å forbedre sædkvaliteten, altså. Men den var mye bedre på prøve nr 2 enn første prøve, likevel. Selv som redusert. Og vi har jo fått beskjed om at det skal ikke være umulig å klare det selv heller; men mtp første prøve i alle fall, så kunne det ta lang tid.
Men.. nå er ikke jeg kjempefertil selv, og det har strengt tatt mer å si. Sædkvalitet har visst mye mindre betydning.

Jeg pleier fryse de første 20 ukene, også blir jeg HEEEEEIT de neste 20 ukene :hilarious:
Og i barsel er man vel også gjerne litt heit..
Og joda. Man glemmer fort o.O

Behandlingen er jo IVF :p
Ble ikke satt noe tiltak for å forbedre sædkvaliteten, altså. Men den var mye bedre på prøve nr 2 enn første prøve, likevel. Selv som redusert. Og vi har jo fått beskjed om at det skal ikke være umulig å klare det selv heller; men mtp første prøve i alle fall, så kunne det ta lang tid.
Men.. nå er ikke jeg kjempefertil selv, og det har strengt tatt mer å si. Sædkvalitet har visst mye mindre betydning.

Jeg pleier fryse de første 20 ukene, også blir jeg HEEEEEIT de neste 20 ukene :hilarious:
Og i barsel er man vel også gjerne litt heit..
Og joda. Man glemmer fort o_O
Morsomt hvordan genene styres oss såpass bra at vi selv føler det er et valg vi tar :hilarious:

Back
Topp