Noen som har bestilt time hos jordmor selv?

Jeg venter til uke 11. Tenker jeg ikke har noe behov for å være der før det har gått noen uker til.

Har ikke kontaktet jordmor enda, venter noen uker til. Kommer til å gå mest til fastlege forde han har UL maskin og jeg får se nurket på hver kontroll

Her er jordmor og lege samlet på helsesenteret, og de foretrekker at vi som gravide går til jordmor om det ikke er sykdom eller lignende som kompliserer... JEg kommer til å ringe dit og bestille time hos jordmor etterhvert. Er 9 uker i morgen, så må kanskje snart gjøre det, men tenker det ikke er noe å stresse med... Nå er jo dette tredje barnet mitt da, så vet liksom litt hva jeg går til...

Har ikke kontaktet jordmor enda, venter noen uker til. Kommer til å gå mest til fastlege forde han har UL maskin og jeg får se nurket på hver kontroll

heldige du :-)

finn nærmeste jordmor/helsestasjon og ring inn :) Ofte har de ledig, og det er fint å være inne rundt uke 12 :) jeg ringte selv.

Jeg fikk beskjed av legen at det ikke var vits å komme før uke 12 for da tar de blodprøver ogsånn, hvis ikke det var noe den gravide lurte på ellerno:)

Jeg ringte for å bestille time hos legen uka jeg etter jeg fant ut at jeg var gravid. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente til ca uke 12 før jeg fikk time. Så nå har jeg time der 7 mars. Jeg hadde en rekke spørsmål jeg ville ha svar på så ringte til jordmor for å høre med henne om det jeg lurte på. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte til legen først, så etter at jeg har vært der kunne jeg ta kontakt med jordmor. Nå er det sikkert ikke sånn over alt, men var nå det jeg fikk beskjed om. Så når legetimen min er ferdig 7 mars er det rett på telefonen å ringe jordmor =D

Jeg vekslet mellom å gå til lege og jordmor i forrige svangerskap og syntes det var mye hyggeligere å gå til jordmor. Legen gjorde ikke noen flere undersøkelser enn jordmor, og jordmor var mye enklere å snakke med og hadde bedre tid. Jeg ringte helsestasjonen og bestilte første kontrolltime for et par uker siden og fikk da time hos jordmor i neste uke (når jeg er 10+2). Mener å huske at første kontroll var mest for å fylle ut helsekort og søke om fødeplass.

Jeg har time til lege for å ta blodprøvene en skal ta etter 12 uker.

Ringte selv til helsestasjonen her i kommunen for litt siden, og fikk time til jordmor like etter jeg har vært hos legen. Hun ville jeg skulle ta med helsekortet, så antar at hun hadde sendt meg til legen først uansett hvis jeg ikke hadde hatt den timen :)

Har vært til lege og fått bekreftet svangerskapet, og henvisning til tidlig UL pga. Blødninger. Var på ul i uke 6+3. Er nå 9+2 og skal til jordmor på tirsdag. Neste legetime blir i uke 12

Back
Topp