Noen som har bestemt seg for vogn?

Nå er barn forskjellige men tenkte bare å si at min 4 åring er ca 16,5 kg. Han var under 15 kg leeeenge etter vi sluttet med vogn :) 15 kg høres kanskje lite ut men på et barn er det egentlig ikke det :)

Nå er barn forskjellige men tenkte bare å si at min 4 åring er ca 16,5 kg. Han var under 15 kg leeeenge etter vi sluttet med vogn :) 15 kg høres kanskje lite ut men på et barn er det egentlig ikke det :)
Hehe tusen takk for info:D:D

Hehe tusen takk for info:D:D

Barn er forskjellige ja. Min gutt på 15 mnd er 14,5 kg. Så tipper at vi kunne nok ikke hatt Stokke crusi..

Her blir det emmajuga edge duoen som storebror også forsatt bruker når han skal sove hjemme kjøpte den når han ble født i juli 2015, jeg syns vogna var veldig dyr. Men i ettertid har den vært verdt alle pengene. Den utfyller alle dine kriterier bortsett at den tar litt plass i bilen. Men den er god å trille uansett vær og underlag

Det blir babyjogger city elite på meg :) eneste ulempen er at man ikke kan snu sportsdelen mot seg. Men det overlever jeg :)

Samme vogn for oss :)
Så får man heller vurdere sportsdelsproblemet når det blir aktuelt!

Vi har bugaboo buffalo i dag, og jeg elsker den. Fyller alle kriteriene til trådstarter.
Nå som vi får en til så tror jeg det blir en bugaboo donkey. Den koster litt tror jeg, men har brukt buffaloen masse, og det har vært en fornøyelse:happy:
Også stygt redd for at det er den eneste som vi får plass til i bilen:p (uten å måtte kaste ut hunden)

Ønsker veldig gjerne tips.
Ønsker en vogn som kan benyttes på asfalt og snø, må kunne snues mot og fra meg, være stabil, enkel å legge sammen, lett samt ta liten plass... lurer på om dette finnes :D:D Må kanskje kutte ned på noen krav.. Hehehe..
Har tenkt på Stokke men fikk høre at sittedelen som du kan vende mot og fra deg kun går opp til 15 kg, og at dette i følge en venninne var dumt. Som første gangsgravid har jeg null peiling, og vet heller ikke hvor gammel barnet er ca når det ligger på 15 kg (men er vel veldig varierende). Noen med erfaring som kan hjelpe meg i vognjungelen?

Nå er jeg bare å sniker her litt. Men jeg fikk en gutt i mai 2016. Vi har Emmaljunga Mondial Duo og Stokke Trailz. Jeg er kjempefornøyd med begge to. Emmaljungaen er en drøm å trille, men Stokke Trailz eeelsker jeg sittedelen på! Det er jo nyfødtinnlegg til den, så vi brukte vel denne da han var 4 mnd allerede. Da var det ofte han ville sette seg opp og se litt. Den er så fantastisk å ha med seg på tur, enten det er på bytur, eller sånn som nå når vi er i Thailand. Så greit at de sitter så høyt, og sitter godt inntil bordet når vi f.eks. er ute å spiser. Helt genialt med summer kitet man får kjøpt til, slik at de blir skjermet for solen men får godt med lufting. Det finnes også winter kit,, der de blir skjermet for vind og kulde. Det går vi nok til innkjøp av når vi kommer hjem. Jeg tenker at når han er 15 kg så er nok ikke vogn så interessant lenger uansett og at vi da gjerne bare har en veeeldig simpel trille hvis det skulle bli nødvendig.
Jeg ville aldri ha bytta ut mine to vogner, og er utrolig glad i dem begge to. Emmaljungaen er uslåelig på lange turer. Der er hjul og understell bedre enn Trailz. Er også veldig fornøyd med bagen, men sittedelen har jeg ikke prøvd enda, men er redd jeg kommer til å synest den er for lav og klumpete..

Vi kjøpte Emmaljunga Edge duo til storesøster i 2014, det som var viktig for meg var at baggdelen var romslig og kunne brukes en stund med vinterutstyr, hun var ingen liten unge med sine 4530g og 56 cm, og den varte så lenge jeg ønsket! Det var også viktig for meg at liggedelen på sportsdel kunne legges helt flat, så sovestilling ble optimal, og at den kunne vendes begge veier, noe begge deler kan. Jeg valgte 4 faste hjul på understellet da jeg bor på landet og har mye grus og jorder jeg drasser vogna og ungen med. Angrer ikke på det. Men kan også velge understell med svinghjul foran som ei venninne av meg har, hun er veldig fornøyd med det:) nå lurer jeg litt på en donkey som ekstravogn når vi skal til byen, dyrepark eller sånne litt lengre turer der jeg ser det kunne vært lurt med søsken vogn. Men har ikke bestemt meg helt enda om jeg trenger søskenvogn når hun er 3 år nesten når lille kommer.

Jeg heller veldig mot nye Emmaljunga nxt90, har ikke testet den ennå da men den ser veldig flott ut:happy:

Back
Topp