Noen som har bestemt seg for vogn?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Ønsker veldig gjerne tips.
Ønsker en vogn som kan benyttes på asfalt og snø, må kunne snues mot og fra meg, være stabil, enkel å legge sammen, lett samt ta liten plass... lurer på om dette finnes :D:D Må kanskje kutte ned på noen krav.. Hehehe..
Har tenkt på Stokke men fikk høre at sittedelen som du kan vende mot og fra deg kun går opp til 15 kg, og at dette i følge en venninne var dumt. Som første gangsgravid har jeg null peiling, og vet heller ikke hvor gammel barnet er ca når det ligger på 15 kg (men er vel veldig varierende). Noen med erfaring som kan hjelpe meg i vognjungelen?

Ønsker veldig gjerne tips.
Ønsker en vogn som kan benyttes på asfalt og snø, må kunne snues mot og fra meg, være stabil, enkel å legge sammen, lett samt ta liten plass... lurer på om dette finnes :D:D Må kanskje kutte ned på noen krav.. Hehehe..
Har tenkt på Stokke men fikk høre at sittedelen som du kan vende mot og fra deg kun går opp til 15 kg, og at dette i følge en venninne var dumt. Som første gangsgravid har jeg null peiling, og vet heller ikke hvor gammel barnet er ca når det ligger på 15 kg (men er vel veldig varierende). Noen med erfaring som kan hjelpe meg i vognjungelen?

Sniker fra mars17 forumet. Dattra mi på 3 år er 14,5 kg og bruker ikke vogn lenger så for oss ville ikke det vært et problem hvertfall, men en vet jo aldri hvor store (eller små) barn en får så vanskelig å si.

Jeg har derimot et inntrykk av at det er ganske vanlig med en "hovedvogn" og en trille. Er barnet over 3 år er det ofte trilla som blir brukt og ikke hovedvognen.

Selv har vi hatt Brio Happy duo vogn, som dekker ganske greit kriteriene dine, men den produseres ikke lenger. Den er nok heller ikke den letteste vogna, men var lettere enn andre vogner av samme "type" da vi kjøpte den. Kanskje du kan se på britax Go? (Eller noe i den duren) har hørt mange er veldig fornøyd med de.

Som vogn nr 2 har vi baby jogger city mini gt, men den kan ikke snus begge veier...

Jeg har buggaboo buffalo, beste vognen jeg har trillet :) (og jeg har prøvd maaaange :P )
Til kommende storesøster på 2 år har jeg buggaboo bee som ekstravogn/trille, men ønsker meg egentlig en mountain buggy eller easywalker sky som tur/bhg vogn til henne (jeg har alvorlig vogndille :P ) Men Bee'en er perfekt til byturer feks og i tillegg er den vendbar :)

Anbefaler Simo sin kombivogn:) synes den er helt perfekt til beskrivelsen du har,like god sommer som vinter:) lun og god,og er ikke av de vognene som tar aller mest plass i bilen:) har bagdel som puttes nedi sportsdelen så man kan bære babyen med om man ikke får med hele vognen overalt:)

Simo tar da laaangt i fra liten plass da, men en god vogn er det :) Her er Emmaljunga nr 1:) Kommet mange nye modeller, som er mindre en de orginale modellene :)

Det blir babyjogger city elite på meg :) eneste ulempen er at man ikke kan snu sportsdelen mot seg. Men det overlever jeg :)

Emmaljunga Mondial som vi har fra før av :)
Blir å ha en trehjuling etter hvert som ekstra sportsvogn, på samme måte som vi hadde forrige gang. Da hadde jeg easywalker sky.

Elsker Babyjogger City Elite, og kommer til å ha sportsdelen denne gang også :) Men bagvogn blir Emmaljunga Modial med duo S understell, altså punkteringsfrie hjul og store svingbare hjul foran :)

Hadde/har Emmaljunga edge duo sist, men hjulene slapp ut luft/ punktere heeele tiden :/ Ellers super!:)

Jeg har så lyst på en Donkey! <3 Har en født i september- 15, så ville hatt duoen. Men dessverre strekker ikke pengene til denne gangen, så d blir de vi har (Mountain Buggy og Babyzen Yoyo+).

Skal kjøpe Mountain buggy søskenvogn, og har fra før Stokke crusi og babyzen yoyo. Men skal selge stokke vogna, må bare få vasket den først:wacky:

Jeg trodde at jeg hadde bestemt meg for Stokke trailz, men sportsdelen har gjort meg usikker. Har sett litt på Emmaljunga Mondial de luxe Duo Combi på nett, men aner ikke noe om den, om den i hele tatt er verdt pengene. Jeg vil ha en stor bagdel, vendbar, barnet høyt opp, og en sportsdel som kan brukes lenge.. er helt blank nå føler jeg.

Jeg trodde at jeg hadde bestemt meg for Stokke trailz, men sportsdelen har gjort meg usikker. Har sett litt på Emmaljunga Mondial de luxe Duo Combi på nett, men aner ikke noe om den, om den i hele tatt er verdt pengene. Jeg vil ha en stor bagdel, vendbar, barnet høyt opp, og en sportsdel som kan brukes lenge.. er helt blank nå føler jeg.
Hvorfor har sportsdelen gjort deg usikker?:)

Last edited:
Jeg vet ikke helt, har liksom fått inntrykket av det jeg har lest av erfaringer på nett at bagdelen er super, men at sportsdelen blir fort litt liten om barnet er langt, og at den "kun" går opp til 15 kg.
Jaa er de 15 kg jeg også tenkte på. Så synes den jo ikke så lang heller nei. :bored:

Back
Topp