Noen som har besafe izi combi??

snuppah88

Gift med forumet
Er dere fornøyde?

Vi kjøpte den i dag, og monterte den nå ikveld.. og bilstolryggen hennes virker som den går fremover, så da blir det jo ikke noe behagelig, iallefall ikke når hun skal sove, kommer jo hodet til å henge fremover... [8|][&:]

Vi har den, med isofix. Hadde den ´vanlige´ for en stund siden, og jeg syns også at den var litt bratt. Men, vi satte den i hvilestilling hele tiden. Å da ble det litt bedre [:)] Syns isofix sete er myyye bedre mtp hvor bratt det er.

ja vi har den. begynte å bruke den da han var et halvt år og følte han hang veldig med hode, passer bedre når de er noen mnd eldre

Vi har !! Og er igrunn kjempe fornøyd....[:D] Hodet henger ikke forover, men det har kanskje noe med biltypen å gjøre ??
Vi fikk tips på Barnas Hus om å legge noe under stolen dersom vi synes lillegutt hang med hodet. Det skulle IKKE gå utover sikkerheten... Ikke vet jeg, men vi trengte ihvertfall ikke å gjøre noe ![:D]

vi har den å e knallfornøyd. Har du vippa sete opp på d "øverste" hakke da, sånn at ryggen står så langt bak som den går?

ORIGINAL: snuppah88

Er dere fornøyde?

Vi kjøpte den i dag, og monterte den nå ikveld.. og bilstolryggen hennes virker som den går fremover, så da blir det jo ikke noe behagelig, iallefall ikke når hun skal sove, kommer jo hodet til å henge fremover... [8|][&:]

Derfor er det så viktig å prøve i bilen før man kjøper. Det er en stor, tung stol som tar mye plass, og er kjent for å stå for bratt i mange biler. Bytt den i morgen og prøv forskjellige seter. Den går også bare til 18 kg, ville gått for et som går opp til 25 kg. [;)] Den har heller ikke spes god score på sikkerhet. 

ORIGINAL: Beckymams

vi har den å e knallfornøyd. Har du vippa sete opp på d "øverste" hakke da, sånn at ryggen står så langt bak som den går?

ja, har gjort det.. men likevel er den for bratt.. [&:]

ORIGINAL: RonjaR

Vi har !! Og er igrunn kjempe fornøyd....[:D] Hodet henger ikke forover, men det har kanskje noe med biltypen å gjøre ??
Vi fikk tips på Barnas Hus om å legge noe under stolen dersom vi synes lillegutt hang med hodet. Det skulle IKKE gå utover sikkerheten... Ikke vet jeg, men vi trengte ihvertfall ikke å gjøre noe ![:D]

det skal ikke gjøres, er utrolig dumt at butikkansatte sier det,
du kan lese mer her:
http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/01/bygge-opp-under-barnesetet.html

jeg fikk beskjed me reflex att man kunne ta opp støttebenet 1-2 hakk og stramme godt me forankringsselene og så stramme bak også ..
de hadde de fått beskjed om me produsenten av besafe pga det var mange som slet me det problemet

Vi kjøpte den til snuppa, men ble for bratt for henne i vår bil så vi solgte den (Fikk ikke bytte den, og da hadde hun bare prøvd den så og si!!?) Så vi kjøpte britax multitech og Amalie sitter som støpt i det setet, superfornøyd[:)]

Jaha? Det er da stikk i strid med alle anbefalinger.. Det har mye å si for sikkerheten og det skal man ALDRI gjøre!

det skal du ABSOLUTT ABSOLUTT ALDRI ALDRI IKKE GJØRE!
Det kan være livsfarlig ved en kollisjon!

Forøvrig er det at barna henger med hodet i denne stolen et vanlig problem.. du kan løse det ved å legge en sånn nakkestøtte som er formet som en U motsatt vei under haka hennes om hun sovner..
Tobias brukte den stolen i ett år, og sov som en stein på alle bilturer (vi kjørte tur-retur krsand 2-3 ganger i mnd, 20 mil hver vei) - og klaget aldri..
Da han var 2 byttet vi til britax multitech fordi jeg ville ha en stol som kunne brukes bakovervendt lenger, og siden den har sidestøtte for nakken, så forsvant også "problemet" med hengende hode..

Er det likt som BeSafe izi Kid bare combi kan settes både forover og bakover?
I såfall .. vi har izi Kid og hadde det problemet, men la setet så mye i hvilestilling som mulig. Og endret på støttebenet, og nå er det mye bedre [:D]

Har det setet og har vært veldig fornøyd. Han hang nok litt med hodet de første mnd, men ble raskt bedre.

ORIGINAL: Sicily

Er dere fornøyde?

Derfor er det så viktig å prøve i bilen før man kjøper. Det er en stor, tung stol som tar mye plass, og er kjent for å stå for bratt i mange biler. Bytt den i morgen og prøv forskjellige seter. Den går også bare til 18 kg, ville gått for et som går opp til 25 kg. [;)] Den har heller ikke spes god score på sikkerhet. 

Hæ? alle tester jeg har lest, så kommer det bra ut i test. Kan du sende meg linker på tester der det er kommet dårlig ut. Vil gjerne lese dem..

Vi har det sete og er fornøyd. Han henger enda litt med hoset i det hvis han sovner. Men på hvilestillingen er det bedre..

Er dere fornøyde?

Setet har vært med i mange tester, å kommet ut kjempe bra i alle som jeg har sett! Så det er feil [;)]

ORIGINAL: *Familiepå3*

Er dere fornøyde?

Det er iallefall feil.. Best i test flere ganger...

selv om et sete er best i test, er ikke det ensbetydende med at det er best i SIKKERHET.. testene tar for seg design, brukervennlighet osv osv..

her er test på isofix-utgaven, som du ser fikk den 3,5 poeng på frontkollisjon, og 4 på sidekollisjon - totalt 4 på sikkerhet, som teller 50% av totalscoren..  5 er best.. de resterende 50% går på brukervennlighet og comfort.

http://forbrukerportalen.no/produkter/10578/

Ja og vi er veldig fornøyde, men ventet til hun var ca 14 mnd for hun passet fortsatt i babysete, så det kan jo være grunnen til at hun
sitter stødigere med hodet [8|]
-minuset er at jeg (med mine 182 cm) får veldig trang plass til bena mine når jeg sitter på i min bil, men i mannen min sin bil har vi det
samme sete, bare at det er forovervendt, der får jeg bedre plass [8D]

ORIGINAL: Dollface

ORIGINAL: *Familiepå3*

Er dere fornøyde?

Det er iallefall feil.. Best i test flere ganger...

selv om et sete er best i test, er ikke det ensbetydende med at det er best i SIKKERHET.. testene tar for seg design, brukervennlighet osv osv..

her er test på isofix-utgaven, som du ser fikk den 3,5 poeng på frontkollisjon, og 4 på sidekollisjon - totalt 4 på sikkerhet, som teller 50% av totalscoren..  5 er best.. de resterende 50% går på brukervennlighet og comfort.

http://forbrukerportalen.no/produkter/10578/

Design og brukervennlighet har jo ikke noe å si, så lenge man ikke bryr seg om man må bruke litt lengre tid på å montere. Det er jo først å fremst sikkerheten som er viktigst! Så da er det jo opp til hver enkelt om man gidder å bruke ekstra tid. Det har jo ikke noe med hvor bra sete er i trafikken det. Uansett så er besafe et sete som kommer bra ut i tester overalt, på lik linje som de acta graco setene og britax setene som mange her har. Så jeg regner ikke med at det er dumt å bruke det, så lenge man er fornøyd.

Back
Topp