Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ingen type kremer eller annet man smører på huden har noen som helst effekt på strekkmerker. Kremene trekker kun inn i de ytterste hudlagene. Strekkmerkene skjer nedenfra, i de nederste hudlagene.
Så det er absolutt INGENTING man kan gjøre for å unngå dem (annet enn å unngå graviditet/vektoppgang).
Jeg bekymra meg for det i forrige graviditet og smurte en del. Fikk et pr store røde strekkmerker. Det rare var at jeg mislikte dem ikke. De gjorde og gjør meg så stolt!
Før jeg fikk barn var jeg nok litt opptatt av utseende. Etterpå tenker jeg at jeg har en fantastisk flott kropp som bar fram et fantastisk flott barn. Nå har jeg strekkmerker, det hadde jern ikke før, og puppene er større og slappere, men jeg er så mye mer fornøyd med kroppen og utseendet mitt enn før jeg fikk barn. Går uten problem på butikken uten sminke nå, det hadde jeg aldri gjort før.
Vet altså ikke hvor vanlig det er, men jeg vil tro det er flere enn meg som får en helt annen mentalitet etter fødselen. Jeg er faktisk stolt av strekkmerkene mine jeg
Er 100% enig i dette!
Kan ikke unngå strekkmerker.
Strekkmerker er ikke verdens undergang.
Jeg har hele verdens kartet på magen.
Hadde INGEN før 1.svangerskap, fortsatte å sprikke 2.svangerskap...
Jeg smørte med DEN dyre anbefalte oljen fra tidlig av i første svangerskap, men det er kun gener som avgjør om man får strekkmerker, eller ei. Det sier leger/jordmødre også.
Etter 1.svangerskap brukte jeg opp resten av lageret, og gikk over til en god bodylotion i stede for huden sin del.
Ikke fordi jeg trodde på salgs industrien ang unngå strekkmerker mere
Bruker olje på magen, klør noe helt grusomt [emoji15] så det hjelper mot kløinga hehe
Jeg har en del strekkmerker fra før, så smører kun der jeg er tørr. Regner med at de kommer uansett. Fikk strekkmerker på rumpa, puppene, armene, hoftene, lårene, knærne og ryggen da jeg vokste i puberteten. Tror jeg har tidenes minst elastiske hud
Jeg har også overalt fra puberteten! Men fikk ikke et eneste sist graviditet. Så man vet jo aldri... Sist smurte jeg bare med litt vanlig bodylotion når magen begynte å klø på slutten.