Noen som har begynt å smøre seg?

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Noen som har begynt å smøre blant annet mage og pupper?

Vet ikke om det har noe effekt på strekkmerker eller om det i det hele tatt er mulig å forebygge men jeg bruker Biotherm Lait corporel fuktighetskrem, og BioOil ihvertfall på magen og puppene[emoji1]

Hva bruker dere å smøre dere med? Tips for å forebygge strekkmerker tas vell i mot[emoji1]

Vet ikke om det har noe effekt på strekkmerker eller om det i det hele tatt er mulig å forebygge men jeg bruker Biotherm Lait corporel fuktighetskrem, og BioOil ihvertfall på magen og puppene[emoji1]

Hva bruker dere å smøre dere med? Tips for å forebygge strekkmerker tas vell i mot[emoji1]

Har ikke begynt, begynner sikkert snart. Jeg brukte en type olje sist, og fikk ingen strekkmerker. Men jeg tror kanskje ikke det hadde så mye og si at jeg smurte meg, tror heller jeg bare er en sånn som ikke får strekkmerker så lett. Smurte meg mest pga kløe:p

Har ikke begynt, begynner sikkert snart. Jeg brukte en type olje sist, og fikk ingen strekkmerker. Men jeg tror kanskje ikke det hadde så mye og si at jeg smurte meg, tror heller jeg bare er en sånn som ikke får strekkmerker så lett. Smurte meg mest pga kløe:p

Jeg tenker jo tidligere jo bedre[emoji1] (hvis det har noen effekt) Du får skrive ned hvis du finner utav hvilken det var da[emoji1]

Jeg smører meg :) men har ekstremt tørr hud... så burde gjøre det uansett! tenker at om det har effekt på strekkmerker så er det digg, men om ikke så har jeg vertfall ikke tørr hud :) Bruker bare vanlig fet fuktighetskrem.

Ingen type kremer eller annet man smører på huden har noen som helst effekt på strekkmerker. Kremene trekker kun inn i de ytterste hudlagene. Strekkmerkene skjer nedenfra, i de nederste hudlagene.

Så det er absolutt INGENTING man kan gjøre for å unngå dem (annet enn å unngå graviditet/vektoppgang).

Jeg bekymra meg for det i forrige graviditet og smurte en del. Fikk et pr store røde strekkmerker. Det rare var at jeg mislikte dem ikke. De gjorde og gjør meg så stolt!

Før jeg fikk barn var jeg nok litt opptatt av utseende. Etterpå tenker jeg at jeg har en fantastisk flott kropp som bar fram et fantastisk flott barn. Nå har jeg strekkmerker, det hadde jern ikke før, og puppene er større og slappere, men jeg er så mye mer fornøyd med kroppen og utseendet mitt enn før jeg fikk barn. Går uten problem på butikken uten sminke nå, det hadde jeg aldri gjort før.

Vet altså ikke hvor vanlig det er, men jeg vil tro det er flere enn meg som får en helt annen mentalitet etter fødselen. Jeg er faktisk stolt av strekkmerkene mine jeg ❤️ :)

Har strekkmerker fra før av så er ikke så bekymra for det, og har veid endel kg mer så jeg har litt elastikk å gå på. :p Så smører ikke noe nei, annet enn om jeg føler jeg har tørr hud. :)

Jeg har kkke begynt enda, men begynner nok snart :) sist brukte jeg mandel olje fra loccitane (eller hvordan det skrives :p ) denne gangen kan jeg ikke det fordi samboer har nøtteallergi :p haha.. men finner nok på noe lurt.

Om det har noe effekt eller ikke, ikke vet jeg :) men jeg koste meg med det sist og fikk kun noen bitte bitte små usynlige selv om jeg gikk opp 23 kg. Så her blir det smøring!

Ingen type kremer eller annet man smører på huden har noen som helst effekt på strekkmerker. Kremene trekker kun inn i de ytterste hudlagene. Strekkmerkene skjer nedenfra, i de nederste hudlagene.

Så det er absolutt INGENTING man kan gjøre for å unngå dem (annet enn å unngå graviditet/vektoppgang).

Jeg bekymra meg for det i forrige graviditet og smurte en del. Fikk et pr store røde strekkmerker. Det rare var at jeg mislikte dem ikke. De gjorde og gjør meg så stolt!

Før jeg fikk barn var jeg nok litt opptatt av utseende. Etterpå tenker jeg at jeg har en fantastisk flott kropp som bar fram et fantastisk flott barn. Nå har jeg strekkmerker, det hadde jern ikke før, og puppene er større og slappere, men jeg er så mye mer fornøyd med kroppen og utseendet mitt enn før jeg fikk barn. Går uten problem på butikken uten sminke nå, det hadde jeg aldri gjort før.

Vet altså ikke hvor vanlig det er, men jeg vil tro det er flere enn meg som får en helt annen mentalitet etter fødselen. Jeg er faktisk stolt av strekkmerkene mine jeg [emoji173]️ :)

Om jeg skulle få strekkmerker så er det absolutt ingen krise men jeg har ikke akkuratt noe ønske om å få det.

Strekkmerker er jo noe som er genetisk og det er ikke slik at alle som smører seg vil slippe unna, noen er mer utsatt enn andre, men det skader ihvertfall ikke å prøve[emoji1]

Jeg skal prøve å drikke mye vann, få i meg sunne fettsyrer og smøre magen til den store gullmedaljen! Har flere veninner som har smurt seg med oljer og glemt av partier, og nettop der har de fått merker..

Jeg har aldri vært veldig kroppsfiksert, og som sagt kommer merkene så gjør de det (mest sannsynlig så gjør de det) Selv synes jeg ikke strekkmerker er noe vakkert, og tror ikke det er til å stikke under en stol at de aller fleste ønsker å unngå det ved å feks smøre seg eller gjøre andre tiltak som kansje kan hjelpe :-)

Så bra at du er stolt over kroppen din[emoji1] Det håper og tror jeg at jeg også kommer til å være etter fødsel uansett strekkmerker eller ikke, den har jo tross alt bært frem et liv[emoji173]️

Jeg har kkke begynt enda, men begynner nok snart :) sist brukte jeg mandel olje fra loccitane (eller hvordan det skrives :p ) denne gangen kan jeg ikke det fordi samboer har nøtteallergi :p haha.. men finner nok på noe lurt.

Om det har noe effekt eller ikke, ikke vet jeg :) men jeg koste meg med det sist og fikk kun noen bitte bitte små usynlige selv om jeg gikk opp 23 kg. Så her blir det smøring!

Å de oljene fra det merket er herlig[emoji1]Har sånn dusjolje, elsker den!

Haha, ja det er vel gjerne ikke verdt å risikere helsen til mannen din[emoji23] Du finner nok enn annen god olje[emoji108]

Jeg tenker en strekt hud som får tilført fuktighet er bedre enn en strekt tørr hud, deilig å smøre seg etterhvert når magen blir stor og begynner og klø også, så får den eventuelle effekten det har være en bonus[emoji1]

Jeg bruker sebamed dusjolje i dusjen og BioOil etter dusjen. På mage og pupper. Litt for å stoppe kløen og litt med håp om at det kan hjelpe mot tigerstriper :)

Ved begge svangerskapene har jeg brukt Nivea Body Lotion. Smørte meg inn hver kveld hele svangerskapet. Ingen strekkmerker. I begynnelsen på svangerskapene da jeg smørte meg inn, pleide jeg også å dra og strekke i huden. For å "forberede" huden på å bli strukket.

Jeg smører meg fordi jeg er tørr i huden. Men fra første graviditet brukte jeg kremer og oljer anbefalt for å unngå strekkmerker fordi min mor har magen full.
Men det hadde selvsagt ingen effekt. Det er ingen krem eller olje som kan unngå strekkmerker. Får du dem, så får du dem og får du dem ikke så får du dem ikke, uavhengig om du smører deg eller ikke[emoji38]

Å de oljene fra det merket er herlig[emoji1]Har sånn dusjolje, elsker den!

Haha, ja det er vel gjerne ikke verdt å risikere helsen til mannen din[emoji23] Du finner nok enn annen god olje[emoji108]

Jeg tenker en strekt hud som får tilført fuktighet er bedre enn en strekt tørr hud, deilig å smøre seg etterhvert når magen blir stor og begynner og klø også, så får den eventuelle effekten det har være en bonus[emoji1]
Haha nei :p han hadde vært på voksing av brystet for noen år siden, og dama hadde smurt han med peanøttolje :P Hahahahah!! Var helt katastrofe :p

Men ja. Jeg har faktisk begynt å klø allerede, så jeg får bare finne på noe deilig å bruke! Jeg har faktisk bio oil liggende. Kanskje jeg bare begynner med den :)

Haha nei :p han hadde vært på voksing av brystet for noen år siden, og dama hadde smurt han med peanøttolje :P Hahahahah!! Var helt katastrofe :p

Men ja. Jeg har faktisk begynt å klø allerede, så jeg får bare finne på noe deilig å bruke! Jeg har faktisk bio oil liggende. Kanskje jeg bare begynner med den :)

Hahah off stakkars! [emoji23] Jeg har hørt at BioOil er bra, den er ikke så klissete heller[emoji108]

Bruker ikke noe.. fikk ikke strekkmerker sist.

Jeg smurte ikke noe sist svangerskap, og fikk ingen strekkmerker. Men - jeg har plenty på rumpe og lår fra puberteten. Det er hormonelt betinget, så er ikke så mye man får gjort med det.

Både mamma og søsteren min har som meg strekkmerker fra puberteten, men ingen fra svangerskap.

Ikke enda, men har faktisk fått en krem fra samboer, så får nesten smøre litt etterhvert :p

Selvom det ikke har noen effekt mot strekkmerker er det sikkert greit å smøre seg uansett tenker jeg.

Back
Topp