noen som har barn som har feber OFTE?

Taranitas øyenstener

Forumet er livet
Sebastian har nemlig høy feber flere ganger i uken, og det slår aldri feil at helgene går vekk pga sykdom. Han har barne astma & får medisin for dette også (Ventoline & flutide)
Vi har vært til legen med ham titt og ofte, og legevakten også. Vi får bare beskjed om at noen barn er feber barn, jeg klarer ikke slå meg til ro med dette. Feberen er jo nesten alltid oppe i 40 +.
Hva mener dere?
 
Jeg har nær sagt sluttet å måle feberen på Vetle, kjenner jo når han er varm... [:)] Etter at en lege en gang sa til oss at feber er feber, om den er 38 eller 40 har ingenting å si. Så lenge almenntilstanden er bra, da...
 
Men syntes det høres rart ut å ha feber "hver uke"???
 
ORIGINAL: Grete71

Jeg har nær sagt sluttet å måle feberen på Vetle, kjenner jo når han er varm... [:)] Etter at en lege en gang sa til oss at feber er feber, om den er 38 eller 40 har ingenting å si. Så lenge almenntilstanden er bra, da...

Men syntes det høres rart ut å ha feber "hver uke"???

 
ja, vi synes også det er mye med nesten hver uke, men vi lurer på om det er pga medisinen, er ikke lett dette her
 
Ja tenkte også at det kunne være noe med medisinene, men da står vel det på pakken, om bivirkninger? Men trodde jammen ikke at man får FEBER av medisiner? [8|] Rart.... Tror jeg hadde hørt med en annen lege, jeg.... Eller spør helsesøster her på BV! [:D]
 
Jeg har en nevø på sambos side som har feber ofte. Neste hver uke! Og der har legen sagt at han har et febersyndrom.
Han har sjelden nedsatt allmentilstand, bare feberen som plutselig stiger til 40+. Svigerinna mi har fått beskjed om å kontakte legen hver gang han får feber.
 
Men han har ikke fått noe medisiner mot dette.
 
Vi har nå vært av og på med feber siden 6. november! Han har vært konstant syk , enten influensa med feber eller omgangssyken eller bare feber. Jeg har vært hos legen 6 ganger med han og fått samme beskjed som dere andre. Alt er helt normalt. Men jeg har aldri vært tilfreds med det svaret. Troppet opp på legekontoret i dag og forlangte blodprøver av han (11mnd) ettersom han er på 3. dagen nå med 40 i feber. Hadde feber forrige uke også.
Og gjett hva, han har streptokokker, betennelse i kroppen og væske i mellomøret på begge sider. Vi må til ørespesialist til uken for vurdering av innleggelse av dren.
Jeg bare visste at ting ikke var som det skulle.
Det er bare å stå på krava damer!
 
Maia har også hatt endel feber..Ikke før hun var feberfri så var det feber igjen men hun har jo ikke nedsatt almenntilstand men vihar vært hos lege og på legevakten men de sier bare..nytt virus..så er kanskje bare sånn det er..[8|]
 
Min lillegutt har siden første uka i des hatt feber av og på, mest på... dette er sammen med hoste, som ikke gir seg. Vi dro til legen og fikk medisiner for UVI, for urinen hans luktet en del og han hadde en CRP på 41. Legen hørte ingenting på lungene hans. Han ble bedre allerede samme kvelden og feberen forsvant. To dager etter begynte han å hoste mer og fikk feber igjen. Jeg gir meg ikke, så jeg dro ATTER en gang til legen for å sjekke crp, men den var nå normal.... I noen dager etter har han vært noenlunde fin og feberfri, men har hostet litt. Igår begynte han å hoste MYE og det ender ofte i at han brekker seg eller kaster opp. I natt fikk han feber igjen... Idag oppdaget jeg, tror jeg, en hvesing i brystet når han pustet... Legen sier han ikke hører noe når han lytter på ham, men jeg er så redd det er astma eller den lungebetennelsen som kun kan oppdages på røntgen...
 
Faren hans har astma, så burde jeg be legen skal sende oss på lungerøntgen og utredning for astma??
 
Har du vært hos en barnelege? Ville undersøkt det.. Skjønner godt at du er engstelig..[&:]
 
Back
Topp