Noen som har barn plaget med mye forkjølelser??

Karam

Flørter med forumet
Alexander har vært forkjølet og surklete i brystet av og på så lenge jeg kan huske. Har aldri vært spesielt dårlig av den grunn. Fra han begynte i barnehage (10 mndr), har han hatt noen tilfeller med feber i noen dager og forkjølelse. Det har gått over av seg selv. Forrige gang vi var hos legen, fikk vi bare beskjed om at det er vanlig med feber hos barn, og at det stort sett ikke var noe å bry seg om. Men han tar seg jo støtt og stadig til ørene, og det lukter vondt av munnen hans....Var hos legen nå på torsdagen, men beskjed om at det bare var en vanlig virusinfeksjon. CRP var neg, men samme som symptomer som alltid, hoster, tar seg til ørene og vond lukt av munn. Det var vist ikke indikasjon for å ta en prøve av halsen heller. Riktignok kom jeg nok for tidlig i sykdomsforløpet.
Han har vært henvist til ØNH-lege med en konklusjon på at de ikke kunne finne noe..Hørseltesten viste at han ikke hørte noe på ve øre, og at det mest sannsynlig da kunne være ørevoks! Men hvor lenge skal han egentlig gå med dette før man kan gjøre noe?? Hva med hørselen og muligheten for å kunne lære og snakke..? Hører han dårlig, så kan vel dette være et problem for utvikling av språk? Kjenner jeg blir litt oppgitt jeg..Han skal på ktr til ØNH nå på våren, så får vi se hva de kan gjøre..
Jeg har selv et ØNH-problem, noe jeg har hatt siden jeg var liten, tror nok han har arvet det..Jeg er konstant forkjølet, kan få positive treptokokkprøver av halsen, enda jeg ikke har noen særlige symptomer på det. Har til og med fjernet mandlene da jeg var liten, og fått beskjed om at man da ikke kan få halsinfeksjoner..
For å si det sånn, jeg gir meg ikke, skal ha en utredning av Alexander!
Noen med lignende problemer?? Sorry, ble litt langt dette!
 
off da, høres slitsomt ut [&:][&:]

her er han så og si forkjølet hele vinteren... alltid rennende nese og hoste.. av og til høres det ut som han skal spy når han hoster på kvelden, og han har ekkel lukt fra munnen.. men aldri tenkt over det å reise til legen med han... han er blid og fornøyd hele dagen.

håper dere får hjelp hos ØNH. og at dei rensker opp øret slik at han hører igjen [&o]
 
T.j starta i bhg i januar og har siden da gått med rennende nese og en skikkelig stygg hoste. på natta høres det virkelig ut som han vil kveles noen ganger, så når han hoster som værst tør jeg ikke sove. Var hos legen uka som va, og fikk høre det samme, var bare en virusinfeksjon og det er vanlig at barnet er forkjølt det første året i bhg.
 
hmm.. har snakket litt med en venninne som har et barn som har vært mye plaget med forkjølelse. Hun har pellet seg veldig i nesa, holdt seg for ørene og til slutt begynte hun å kaste opp. Hun hadde også vondt lukt i munnen.

Hun fikk hastetime hos ØNH da både legen og spesialisten kunne fortelle henne at :"det skal -ikke- lukte vondt av munnen til en baby"

Resultatet var at det satt en liten papirbit helt oppe i nesen som var startet å råtne. Såklart det luktet vondt fra munnen hennes da. Den lukta har jo slått helt opp. Og til slutt kasta hun opp pga lukta.

Så om det er skikkelig vond lukt fra munnen ville jeg nok prøvd å få pusha frem timen fremfor å vente til våren. For om du lukter det er vondt så lukter de det enda bedre :(
 
ORIGINAL: Julemamman

hmm.. har snakket litt med en venninne som har et barn som har vært mye plaget med forkjølelse. Hun har pellet seg veldig i nesa, holdt seg for ørene og til slutt begynte hun å kaste opp. Hun hadde også vondt lukt i munnen.

Hun fikk hastetime hos ØNH da både legen og spesialisten kunne fortelle henne at :"det skal -ikke- lukte vondt av munnen til en baby"

Resultatet var at det satt en liten papirbit helt oppe i nesen som var startet å råtne. Såklart det luktet vondt fra munnen hennes da. Den lukta har jo slått helt opp. Og til slutt kasta hun opp pga lukta.

Så om det er skikkelig vond lukt fra munnen ville jeg nok prøvd å få pusha frem timen fremfor å vente til våren. For om du lukter det er vondt så lukter de det enda bedre :(


kan ikkje det bare være dårlig ånde da? [8|] og hva er baby i legene sine øyner? [:)]
 
De sier at barn ikke har dårlig ånde.. Jeg synes ikke at Ki har god ånde all the time, men det lukter ikke -vondt- hvis du skjønner hva jeg mener. Spiser hun makrell i tomat så lukter det høgg, men det lukter da høgg fordi hun har spist det.
Når de er forkjøla så kan Ki også lukte stramt, men det er på en måte litt som lukten av snørr (kjenner igjen lukta når jeg selv er forkjøla) så heller ikke det er en vond vond lukt. Så lenge man vet hvor lukten stammer fra så er den ikke vond vond.

(ikke engang jeg hadde skjønt hva jeg mente om jeg ikke visste det i hodet mitt) haha

Jenta her er snart 3 så jeg antar at det fremdeles er en baby :)
 
Det er nok ikke en sånn vond lukt som kan ha noe med en råtten papirbit å gjøre ihvertfall! Da jeg var liten, hadde jeg vond lukt fra munnen pga. mandlene, kan jo være det også..
 
Back
Topp