Noen som har barn med West Syndrom?

lmk88

Forumet er livet
VIP
Oktoberskattene 2015
Sitter og leser litt på nettet.. Begynner å kanskje tro at Oliver har West Syndrom. Så da lurer jeg på om det er noen her inne som evt kan fortelle om personlige erfaringer..

West Syndrom

Kan jeg spørre hvorfor du tror det? 

Jeg husker da mi var såpass lita så var det mange spasmer, særlig når hun sov. Og det er visst helt vanlig. 

Fordi på torsdag så hadde han slike anfall i en periode på 4 timer.. Hadde ett anfall på ca 5sekunder også kom det ett nytt anfall etter 2 min..
Det begynte med smårykninger i bein og armer, før han brått slenger armene ut til siden. Så stivner han totalt, begynner å riste og slutter å puste. Dette avsluttes med hylgrining og hyperventilering... Og legevakta ble ringt, så jeg hørte med de..

Stakkars liten. Leste artikkelen du linka til og det virka til at barnet må få rask henvisning til nevrolog og barnelege. Har du filma han under anfall? Det står jo at det kan vere en sterk fordel med tanke på å stille diagnose. Men å filme når barnet har problemer er ikkje det første man tenkepå. Masse lykke til Klem

lmk88 skrev:
Fordi på torsdag så hadde han slike anfall i en periode på 4 timer.. Hadde ett anfall på ca 5sekunder også kom det ett nytt anfall etter 2 min..
Det begynte med smårykninger i bein og armer, før han brått slenger armene ut til siden. Så stivner han totalt, begynner å riste og slutter å puste. Dette avsluttes med hylgrining og hyperventilering... Og legevakta ble ringt, så jeg hørte med de..

Tanken om det kan være epilepsi slår meg. Har det skjedd fleire gongar eller bare den torsdagen?

Det skjedde kun denne dagen.. Men denne sykdommen viser seg kanskje oftere :S

huff, håper virkelig ikke han har det! hvordan ser anfallene ut? ved infantile spasmer bøyer de overkroppen fremover, spesielt hode og armer, og kramper kraftig. ville absolutt kontaktet lege tvert om du tror han har det, infantile spasmer er alvorlig!

ps. hos mange barn som har kramper, kan reflux, for mye el lite f.eks natrium være årsaken. uansett kramper ville jeg kontaktet lege.

Back
Topp