Noen som har barn med flere?

Nathalie_91

Glad i forumet
Jeg har en datter fra et tidligere forhold. Jeg er nå gift med mannen i mitt liv, og er 7 +5 på vei med nr 2:) jeg sliter veldig med tanken på at jeg "svikter" min datter ved å få en til.. Jenta mi er borte en natt i uka og annenhver helg, og nå skal jeg få et barn jeg skal ha 100% mens ho må bort:(.. Noen som sliter med samme dårlige samvittighet?

Jeg har dessverre ikke den erfaringen, men jeg er er barn av skilsmisse. Og jeg tror det, at så lenge din datter trives hos sin far når hun er der, så vil hun nok ikke føle det som noe svik at lillebror/lillesøster får litt mer tid med mor og evt. stefar. :-) Det kan også være godt for henne, siden hun da får mer fokusert oppmerksomhet. Det kommer garantert til å gå veldig bra uansett! :-)

Jeg har dessverre ikke den erfaringen, men jeg er er barn av skilsmisse. Og jeg tror det, at så lenge din datter trives hos sin far når hun er der, så vil hun nok ikke føle det som noe svik at lillebror/lillesøster får litt mer tid med mor og evt. stefar. :) Det kan også være godt for henne, siden hun da får mer fokusert oppmerksomhet. Det kommer garantert til å gå veldig bra uansett! :)

Så godt å høre! Jeg er fryktelig bekymret over at Tomine ikke får være med oss når hun må bort.. Men er vel ikke så værst å få litt oppmerksomhet helt alene?:) hehe

Jeg har ei datter fra tidligere på snart 6 år. Har tenkt litt på akkurat den problemstillingen du beskriver men kom raskt fram til at kvaliteten på den tiden vi har sammen er den viktigste. Hun har også en far hun er glad i som er glad i henne og jeg tror ikke hun kommer til å føle at hun går glipp av noe. Men det er uansett noe vi må ta da. Har også luftet tanken om at hun skal slutte på SFO neste å når jeg har permisjon og da må hun muligens komme hjem hit etter skolen og faren henter henne her :) så tror ikke hun vil lide noen nød

Deilig å se at jeg ikke er den eneste som har tenkt på dette:) jeg er helt enig! Kvaliteten på tiden man har sammen er det viktigste :) tror jeg skal ha ho minst mulig i bhg når jeg er i perm.. Elsker å være sammen med lille tulla mi :)

Jeg har også tenkt på det i forhold til min datter som er snart ti år. Hun er hos faren i 4 dager og hos meg 10 dager. Hun har et nært og fint forhold til faren sin. Det jeg tror blir verst for henne er at hun må være unna lillebrøsteren flere dager i strekk :) Hun har mast i flere år om søsken og er veldig opptatt av babyer.
Jeg har dårlig samvittighet ovenfor lille skatten i magen pga at jeg blir så "gammel" før den kommer -40 år. Jenta mi vil ha meg i livet sitt 10 år lengre en lille skatt. Mistet moren min da jeg var 30. Hun ble bare 59 år.
Jeg planlegger å leve sunn og sprek til jeg er 90 for å kompansere ;)
Mye rart man skal ha dårlig samvittighet for ;)

har to gutter fra før. første barnet til sambo. tenker litt på det selv at gutta blir lei seg når de må vekk i helgene (annenhver) men de er såpasd vandt til det så regner med de skjønner det.

Det er ikke lett det her.. Tror aldri den samvittigheten vil gå bort :( men håper lille jenta mi skjønner at jeg er like glad i begge to selv om ho må "sendes" bort av og til :(

Har to barn fra tidligere forhold å ei jente med nåværende Amtidig som vi venter en til, i begynnelsen var det litt rart å sende do to andre bort, men di vil jo til pappaen sin så di har ikke tatt noe skade av det, det er heller Minstejenta som savner storesøsterene når di er borte, så her har vi bare vært fleksible og passet på at om di eldre vil hjem, så får di komme hjem, og motsatt, det er jo litt slitsomt for dem også og ha lillesøster i hælene hele dagen så er nokk godt å komme till pappaen:)

Det er ikke lett det her.. Tror aldri den samvittigheten vil gå bort :( men håper lille jenta mi skjønner at jeg er like glad i begge to selv om ho må "sendes" bort av og til :(

Ho blir jo ikke sendt bort, ho skal til en pappa som er like glad i ho som du er!

Ja det er sant :) dette er nok mye verre for meg enn for ho lille... :)

Jeg har 1 barn fra et tidligere forhold og to med min nåværende samboer, venter nr 3 sammen nå.
Kjenner meg igjen i de følelsene du beskriver og jeg satt myyye å tenkte slik da jeg skulle ha nr.2
Men alt i alt så ble det nokså naturlig alikevel for eldste var vant til å være hos pappaen sin.
Jeg syns jula o.l var værst, men har vært så heldig å få ha han hver julafta :)

Back
Topp