Noen som har ammeråd til meg?

Så godt å lese dette'

Et godt tips om du ikke skal pumpe først er å klemme puppen flat i retning med munnen til babyen og holde den slik noen minutter mens puppen tømmes;)

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Det gjør jeg hver gang for at det skal renne litt i munnen hans så han skjønner lunta - problemet når jeg har spreng er bare at han ikke klarer å ta tak uansett fordi puppen er hard som stein, så spruter det så mye melk pga refleksen og det blir bare SØL og tøys. :P

Prøv ut nye stillinger! Kanskje tvillingstilling? Eller mage-mot-mage (dere ligger på siden med mager tett mot hverandre)? Sikte ca mot nesa til baby med brystknoppen. "Tulipangrep" om knoppen før amming (alle fingre på en hånd rundt areola, klem inn litt så knoppen kommer bedre ut).

Min sleit lenge tilsvarende nå, kaver og rister hodet sitt fram og tilbake og "knurrer" litt. Og slipper etter å ha fått tak, med påfølgende melkesøl. Må bare si at tålmodighet er en dyd, for nå er det så mye bedre! :-) Hold ut om du klarer :-)

Hvis du har mye melk og puppen er veldig sprengt kan det være vankelig å få tak. Prøv å pumpe/melke ut før du ammer slik at brystet blir litt mykere. Det kan også hjelpe på slik at han slipper å drikke melka fra "høytrykkspyler" ;)

Prøv ut nye stillinger! Kanskje tvillingstilling? Eller mage-mot-mage (dere ligger på siden med mager tett mot hverandre)? Sikte ca mot nesa til baby med brystknoppen. "Tulipangrep" om knoppen før amming (alle fingre på en hånd rundt areola, klem inn litt så knoppen kommer bedre ut).

Min sleit lenge tilsvarende nå, kaver og rister hodet sitt fram og tilbake og "knurrer" litt. Og slipper etter å ha fått tak, med påfølgende melkesøl. Må bare si at tålmodighet er en dyd, for nå er det så mye bedre! :) Hold ut om du klarer :)

Det er sånn vi holder på stort sett hver gang. Han fikk det til kjempe bra i dag. 3 runder på rad - rett på sak.
Vekte han igjen etter 3 timer for å legge han til igjen men da ble det bare tull - stakkars 3-åringen her i hus tror jeg er slem med han fordi han blir så frustrert å hyler når han ikke får tak så fra hun smalt det i dag ''Ikke gjør det mot broren min a!'' Hehe.. Stakkars.

Tror det bare var fordi han ikke var sulten for han sovnet etter et skift etterpå. Vi må bare bli kjent, få rutiner rundt mat og lære han å kjenne så går det nok bedre.
Har fryseren full av melk nå siden jeg har så mye mer enn han spiser så samboeren fleipa om at jeg kan jo stikke en uke til syden snart jeg. ;)

Hvis du har mye melk og puppen er veldig sprengt kan det være vankelig å få tak. Prøv å pumpe/melke ut før du ammer slik at brystet blir litt mykere. Det kan også hjelpe på slik at han slipper å drikke melka fra "høytrykkspyler" ;)

Er det jeg har begynt med. :)
Fryseren er full :P

Back
Topp