Noen som har alvsbyhus?

Bampsebompi

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Vi vurderer å bruke de, og kjøpe hus. Lurer på om noen har erfaring fra de?

Kjapp levering? Fint arbeid? Ble dere fornøyd? Hvordan er kjøkkenet? Gode planløsninger?
Ble kostaden som dere trodde eller ble det mye uforutsette utgifter?

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Har en svoger som selger og bor i et älvsbyhus :-) Syns husene er ok, og du kan jo oppgradere litt selv. Badet syns jeg er kjedelig, det syns tydeligvis han som selger også, de har nettopp pusset det opp!! Vet ikke så mye mer!! Bra hus til billig penge og rask oppføring :-)

Mye dårligere isolert har jeg hørt da...

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Vi har.. Bodd i det i 7 år nå.. Kjempe fornøyd!
Dårlig isolert er langt ifra sant! Det er et supervarmt og godt hus,en helt annen varme med varmepumpa enn f.eks peisfyring osv..

Det som kommer i tillegg til den prisen de sier er utstikk,graving,elektriker,pipe.. Det jeg kommer på nå..

Man kan ta mange fine tilvalg om man har penger til det!

Ville oppsøkt forum for folk som bygger hus, for eksempel byggebolig.no - der finner du flere med erfaringer, du kan stille spørsmål du lurer på etc etc - og der er folk intr i å diskutere bolig. (som vi her liker å diskutere babyer;)
Anbefaler det :)

Husene er iallefall ikke dårligere isolert de må følge norsklov tec10 om de selge til Norge.
Svenskehusene er ofte bedre en norske hus. Eneste jeg har sett ved alvsbyhus er at de ikke har taksten, men plater og det ville jeg ha gjort om :)

Vi har.. Bodd i det i 7 år nå.. Kjempe fornøyd!
Dårlig isolert er langt ifra sant! Det er et supervarmt og godt hus,en helt annen varme med varmepumpa enn f.eks peisfyring osv..

Det som kommer i tillegg til den prisen de sier er utstikk,graving,elektriker,pipe.. Det jeg kommer på nå..

Man kan ta mange fine tilvalg om man har penger til det!

Ble det på en måte det budsjettet dere hadde lagt opp på forhånd?:) pipe er heldigvis med nå!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

vi har alvsbyhus. Bodd i det i 1 år nå, og hadde ALDRI valgt det om igjen. Mange dårlig løsningene, selgeren fra alvsbyhus i vår kommune gjorde ikke jobben sin. Mange klager på han. Mange uforutsette regninger. Ting var ikke ordnet til huset skulle kommet fordi selgeren ikke hadde gjort jobben sin. Badet er helt elendig. Gulvet tåler ingenting. Ser ut som vi har bodd her i over 10 år når det kun er 1år. Vi har 1,5 etasjes hus, og holder på og innrede huset loftet selv. Takstolene er ikke riktig plassert. Er åpent så fugler kan faktisk fly rett inn.

vi har alvsbyhus. Bodd i det i 1 år nå, og hadde ALDRI valgt det om igjen. Mange dårlig løsningene, selgeren fra alvsbyhus i vår kommune gjorde ikke jobben sin. Mange klager på han. Mange uforutsette regninger. Ting var ikke ordnet til huset skulle kommet fordi selgeren ikke hadde gjort jobben sin. Badet er helt elendig. Gulvet tåler ingenting. Ser ut som vi har bodd her i over 10 år når det kun er 1år. Vi har 1,5 etasjes hus, og holder på og innrede huset loftet selv. Takstolene er ikke riktig plassert. Er åpent så fugler kan faktisk fly rett inn.

Gulvet i huset tenker du på? Åssen gulv har dere? Når vi kjøpte,så gjorde vi ikke noe tilvalg på gulv,så vi har kun belegg. Men det var helt greit for oss,for da slapp vi tenke på gulvet mtp ungene mister ting osv.
Nå som ungene blir større,kommer vi til å legge nytt gulv..

Men må si at man hører negative ting overalt om alle firmaer,så tror man bare må gå for det man ønsker/kan :)

Har dere hørt om reklamasjon?
For om det er feil konstruksjon på huset har dere jo all rett til å klage ;)Og har dere valgt parkett, så blir det slik om dere har barn som f.eks leker med harde leker, mister ting i gulvet osv.
Om et gulv skal tåle dette bør man kjøpe laminat, belegg eller ett hardt treslag;)

Har ikke hus fra älvsbyhus, men vi har vært i kontakt med dem tidligere:) og når vi skal bygge så er det dem vi skal bruke! Kjenner veldig mange som har vært fornøyd med det:)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp