Noen som hadde eventyr på kassetter når dere var små??

Jeg hadde også eventyr på kassett, men jeg tror ikke de var gjennomsiktige. Mener de var hvite. Så var det liksom fløytespill mellom eventyrene. Husker spesielt eventyret om Myrsnipa, Geitekillingene og Ulven, og Veslefrikk med Fela. :p

Ønsker meg alle kassettene jeg hadde som barn! Spesielt Barnas Ønskejul.
vet det er lenge siden jeg startet denne tråden, men husker du hva navnet på de var? tror det er de samme som du hadde jeg mener på, husker fløyta veldig godt :D.. det at mine var gjennomsiktige kan jo være fordi de var produsert før eller senere ;)

jeg VIL få tak i disse igjen!! :P

vet det er lenge siden jeg startet denne tråden, men husker du hva navnet på de var? tror det er de samme som du hadde jeg mener på, husker fløyta veldig godt :D.. det at mine var gjennomsiktige kan jo være fordi de var produsert før eller senere ;)

jeg VIL få tak i disse igjen!! :p

Nei vet du, det aner jeg ikke, men var det ikke noen her i tråden som fant ut hva de het?
Lurer på om det var noe alla "norske eventyr" eller "vakre eventyr" eller noe sånt?

To av de jeg mener, er på det nederste bildet til moderator tamara! Den blå og gule med våre folkeeventyr!!! Men tror mine var hvite, ikke gjennomsiktige.
JAAA, der var de jo!! :D:D så ikke... :P

men da er jeg ett steg nærmere :D

Nei vet du, det aner jeg ikke, men var det ikke noen her i tråden som fant ut hva de het?
Lurer på om det var noe alla "norske eventyr" eller "vakre eventyr" eller noe sånt?
våre folkeeventyr var det! :D

Da jeg var lita hadde jeg eventyr på kassetter, jeg husker disse så innmari godt! Det var en "boks", jeg husker ikke hvor mange det var i den, men kanskje 4 eller 6 kassetter. Selve kassettene var gjennomsiktige, og de hadde klistrelapper på seg med forskjellige farger.. En var gul, en blå, en grønn osv.. Husker til og med at jeg likte den gule best! :p

Saken er at jeg har kjøpt og lastet ned masse eventyr til barna mine, men jeg synes ikke noen av de er spesiellt bra opplest de måler seg liksom ikke med fe jeg hadde. :) Og jeg vil huske hvilke kassetter det var jeg hadde da jeg var lita, om de er å oppdrive evt på cd nå...

Noen som også hadde slike??? :D

ja, jeg har de enda!
husker de eventyrene som ble nevnt her, og smørbukk. Spiser ikke sodd pga. det eventyret. ;).
De skulle lage sodd på smørbukk, men spiste dattera si istedet.

egentlig ganske voldsomme og groteske eventyr. Men man tenkte jo ikke over det som liten..
Skal få svigerfar til å lage DVD eller noe, så de kanskje kan brukes nå. :)

ja, jeg har de enda!
husker de eventyrene som ble nevnt her, og smørbukk. Spiser ikke sodd pga. det eventyret. ;).

egentlig ganske voldsomme og groteske eventyr. Men man tenkte jo ikke over det som liten..
hehehe.. sodd som er sååå godt!! :P

åh, jeg kjøper gjerne hvis du får ordnet noen eksemplarer altså!! :D
jeg driver å googler å leter overalt nå, men jeg finner ikke noen plass det er å få kjøpt.. :dontknow :smiley-angry017

hehehe.. sodd som er sååå godt!! :p

jeg driver å googler å leter overalt nå, men jeg finner ikke noen plass det er å få kjøpt.. :dontknow :smiley-angry017

jeg har screenshota tråden her, så kan jeg sende deg en pm når jeg har fått gjort det. jeg får ikke akkurat gjort det i morgen, men jeg hadde tenkt å gjøre det som sagt. fant kassettene frem i forrige uke. :) :)

hehehe.. sodd som er sååå godt!! :p

dessuten hører jeg enda: namnam smaker godt, dottersodd! ;)
så NO SODD FOR ME! ;)

ja, jeg har de enda!

Jeg mener trollet spiste kjerringa også?

- Nam nam, smaker godt, smørbukksodd.
- Nam nam, smaker godt, kjerringsodd.
:p

Er det jeg mener jeg husker. ;) Men kan godt være en datter også.

Jeg mener trollet spiste kjerringa også?

- Nam nam, smaker godt, smørbukksodd.
- Nam nam, smaker godt, kjerringsodd.
:p

Er det jeg mener jeg husker. ;) Men kan godt være en datter også.

satt ikke smørbukk på taket, og når de skulle spise så sa de nam nam smaker godt, smørbukksodd..
og da ropte smørbukk fra taket nam nam smaker godt, dottersodd?
De to som spiste hadde vært borte, og da skulle dattera lage sodd på smørbukk.
husker plutselig ikke jeg... Men FOR noen groteske eventyr.

og den paniske fløytemusikken etterpå.. Fniiiis.

jeg har screenshota tråden her, så kan jeg sende deg en pm når jeg har fått gjort det. jeg får ikke akkurat gjort det i morgen, men jeg hadde tenkt å gjøre det som sagt. fant kassettene frem i forrige uke. :) :)
åhh, da hadde jeg blitt glad!!! :happy093

Jeg hadde kassetter med eventyr, den jeg likte best var løvenes konge <3

20130315_134618.jpg 20130315_134628.jpg 20130315_134628.jpg Disse hørte jeg mye på :) Hadde også flere sånne røde med bok til! Datteren min hører på de nå :D

Jeg hadde rød disney kassetter også hadde jeg masse kassetter med fortellinger og eventyr jeg fikk i trygg trafikk klubben :p
Hehe :) jeg var også med i trygg trafikk klubben, og hadde mange kassetter derifra.

Ja. Jeg hadde sånne røde Disney kassetter, og noen folkeeventyr på kassetter og.
Tror noe av det fortsatt ligger hjemme i huset til foreldrene mine.

De røde kassettene hadde jeg og,de står fortsatt i boden hjemme hos pappa ;)

Back
Topp