Noen som hadde eventyr på kassetter når dere var små??

Vanilja

Forelsket i forumet
Da jeg var lita hadde jeg eventyr på kassetter, jeg husker disse så innmari godt! Det var en "boks", jeg husker ikke hvor mange det var i den, men kanskje 4 eller 6 kassetter. Selve kassettene var gjennomsiktige, og de hadde klistrelapper på seg med forskjellige farger.. En var gul, en blå, en grønn osv.. Husker til og med at jeg likte den gule best! :P

Saken er at jeg har kjøpt og lastet ned masse eventyr til barna mine, men jeg synes ikke noen av de er spesiellt bra opplest de måler seg liksom ikke med fe jeg hadde. :) Og jeg vil huske hvilke kassetter det var jeg hadde da jeg var lita, om de er å oppdrive evt på cd nå...

Noen som også hadde slike??? :D

Jeg hadde sånne kassetter husker jeg

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg hadde også eventyr på kassett, men jeg tror ikke de var gjennomsiktige. Mener de var hvite. Så var det liksom fløytespill mellom eventyrene. Husker spesielt eventyret om Myrsnipa, Geitekillingene og Ulven, og Veslefrikk med Fela. :p

Ønsker meg alle kassettene jeg hadde som barn! Spesielt Barnas Ønskejul.

Husker jeg hadde røde disney kassetter, som det fulgte med "bøker" til. de lå i sånn kassett samle greie.

Jeg har tatt vare på mine gamle kassetter takk og lov. Så her har guttungen fått høre på. De fleste jeg har er fra Disney og er røde. Jeg har noe Ole brum og Lille havfruen og sånt noe. Klatremus i hakkebakkeskogen har jeg også liggende. Den liker han godt.

Tror vi hadde Ole brumm og honningkrukken, Sverdet i stenen og Jungelboken av sånne Disney-greier. Så hadde vi Petter og ulven på kassett uten bok, men den var minst like spennende!

Husker jeg hadde røde kasetter med forskjellige eventyr. Husker bare Bompibjørnene, men vet det var flere :P

Jeg har en hel eske med gamle kasetter her. Både eventyr og andre ting. Kan se om jeg finner den etterpå ;)

Jeg hadde også eventyr på kassett, men jeg tror ikke de var gjennomsiktige. Mener de var hvite. Så var det liksom fløytespill mellom eventyrene. Husker spesielt eventyret om Myrsnipa, Geitekillingene og Ulven, og Veslefrikk med Fela. :p

Ønsker meg alle kassettene jeg hadde som barn! Spesielt Barnas Ønskejul.
De hadde jeg også!! Hvite med ulik farge på etiketten- grønn, blå, gul og rosa tror jeg?

Åh, jeg husker de røde kassettene med bøker til <3 og sånn "plingelingeling" når man skulle bytte side :) Men tornerose var skummel altså! :P

To av de jeg mener, er på det nederste bildet til moderator tamara! Den blå og gule med våre folkeeventyr!!! Men tror mine var hvite, ikke gjennomsiktige.

Våre folkeeventyr, det må jo være de jeg også hadde. :)

Så husker jeg at jeg hadde Blekkulf-sanger, Knutsen og Ludvigsen, Trond Viggo Torgersen,Kaptein Sabeltann (den aller første) Geir Børresen og Smurfene, Bernard og Bianca i Australia, Pocahontas, Barnas Ønskejul (noe med en magisk spilledåse)... Søsknene mine hadde også mange fine, f.eks. Caspers barnefavoritter, med masse barnesanger på.

Vet at jeg hadde enda fler. :p

Back
Topp