Noen som får pseudotvillinger som meg?

Vi har 16,5 mnd mellom våre. Det er kjempekjekt, ville ikke bytta den aldersforskjellen mot noe. De har så utrolig mye glede av hverandre, og leker så kjekt sammen. Nå er de 1 år og 9 mnd, og 3 år. :-) kan være travelt i starten, men når du har fått rutiner på ting med babyen så går d kjempefint :-)

Blir 18 mnd mellom våres :)
Men det var planlagt da :)

Vi har 16,5 mnd mellom våre. Det er kjempekjekt, ville ikke bytta den aldersforskjellen mot noe. De har så utrolig mye glede av hverandre, og leker så kjekt sammen. Nå er de 1 år og 9 mnd, og 3 år. :) kan være travelt i starten, men når du har fått rutiner på ting med babyen så går d kjempefint :)

Ja, jeg håper jo at de får nytte av hverandre :)

Her blir det 18-19 mnd mellom våre. Gleder oss :) Skal bare ha disse to, så synes det er gøy at de kan vokse opp sammen. Tenker det kanskje kan bli enklere å finne på aktiviteter/ferier sammen som passe for begge samtidig.

17 mnd blir det her, og det var planlagt:)

Planlagt? :)

Kan jeg da få spørre hvorfor? Jeg er fortsatt i sjokkfasen og greier nemlig ikke å se alle de positive sidene ved dette. Jeg ser fortsatt for meg søvnløse netter og bilturer fra helvete, haha.

Håper jeg ikke kupper tråden din Baby-S, men får jeg spørre om dere tenker å ha storesøster/bror i barnehagen? Selv har jeg veldig lyst å ha storebror hjemme. Begynte i jobb når han var 6 mnd, og hadde vært godt å få litt mer tid sammen med han. Men er redd det blir mye styr med ny baby, og at han kommer til å få for lite oppmerksomhet..

Venninna mi har halvannet år mellom sine og angret på at hun hadde storesøster hjemme fra barnehagen da lillebror ble født. Jeg tenker at storesøster skal få være i barnehagen, så får jeg heller hente hun tidligere og levere seinere :)

Blir nesten 16 mnd mellom mine også! :) Var litt sjokkert til å begynne med, men nå gleder vi oss! Hadde tenkt å ta ulønnet permisjon frem til sommeren, men nå blir det litt stress å måtte jobbe fullt for å tjene opp til neste permisjon... men men! tror barna vil få veldig stor glede av hverandre!!

Planlagt? :)

Kan jeg da få spørre hvorfor? Jeg er fortsatt i sjokkfasen og greier nemlig ikke å se alle de positive sidene ved dette. Jeg ser fortsatt for meg søvnløse netter og bilturer fra helvete, haha.
Egentlig skulle det vært 13 mnd mellom dem, men så mistet vi i uke 12. Det var kanskje et par mnd tidligere enn vi hadde sett for oss, men jeg har alltid ønsket to så tette som mulig:) jeg er selv kun 14 mnd eldre enn søstra mi, og to av tantene mine har 13-15 mnd mellomrom på sine. Så jeg har sett hvor flott det kan være, og hvor utrolig sterkt knyttet man blir! Og mamma har faktisk anbefalt det, og sier det var tøft i et par år, men så har vi hatt så stor glede av hverandre og ting blir utrolig mye enklere når vi er i samme alder og fase, enn å ha spedbarnsfasen i mange år.

Forskjell på hvordan ungene blir selvfølgelig, men jeg gleder meg ihvertfall veldig til å få to tette:)

Egentlig skulle det vært 13 mnd mellom dem, men så mistet vi i uke 12. Det var kanskje et par mnd tidligere enn vi hadde sett for oss, men jeg har alltid ønsket to så tette som mulig:) jeg er selv kun 14 mnd eldre enn søstra mi, og to av tantene mine har 13-15 mnd mellomrom på sine. Så jeg har sett hvor flott det kan være, og hvor utrolig sterkt knyttet man blir! Og mamma har faktisk anbefalt det, og sier det var tøft i et par år, men så har vi hatt så stor glede av hverandre og ting blir utrolig mye enklere når vi er i samme alder og fase, enn å ha spedbarnsfasen i mange år.

Forskjell på hvordan ungene blir selvfølgelig, men jeg gleder meg ihvertfall veldig til å få to tette:)

Da forstår jeg :)

De to yngste vi har fra før av er det. 17 mnd i mellom de. Ser hvor mye glede de har av hverandre nå som de er blitt litt større og skrekken av to tette er helt borte. Mellom miste snuppa og den i magen blir det 2.5 år

Vi har 22 mnd mellom første og andre, og nå blir det 16 mnd mellom andre og tredje.. Største rekker såvidt bli tre før den nye kommer

Vi har 22 mnd mellom første og andre, og nå blir det 16 mnd mellom andre og tredje.. Største rekker såvidt bli tre før den nye kommer

Det er tett altså :) Dvs tre store bilstoler i bilen det da? Og da lurer jeg litt på hvilken bil dere har? ;)

Hjelp, her blir det to tette! Ikke planlagt (angrepillebaby), men jeg håper det blir ønskelig etter hvert. Abort var og er ikke et alternativ en gang, men jeg kjenner ikke at jeg gleder meg heller. Ikke enda. Det blir bare 16mnd mellom storesøster og babyen. Hjelp!

Noen i samme situasjon? Eller noen som har opplevd det samme? Når gikk sjokket over for dere? Og når ble babygleden større enn hjelp-hvordan-skal-vi-klare-dette? ;)

Jepp, jeg er i samme situasjon! Vondt å si, men var ikke planlagt dette og jeg tok angrepille, abort ikke alternativ og føler det akkurat det samme som deg. Mannen gleder seg, jeg er ikke der.. enda! Men skal bli der :) Har ei jente fra før som er 14 mnd gammel. Er i gang med å snu om tankegangen min for jeg hadde jo så mange planer som jeg har gledet meg så mye til dette året som jeg ikke får gjort nå. Jeg får heller fokusere på det nurket i magen og glede meg til det kommer, se på baby ting og tøy, snakke med det og ta på magen for det er jo helt fantastisk når babyen kommer. :) Får heller lese "Sinnsro-bønnen" og "Det Positive". ;) Man kan ikke forandre på det som har vært, men man kan forandre på det som er. Nemlig tankegang. Glede over ny baby :) YAHOOOOO! :)

Håper jeg ikke kupper tråden din Baby-S, men får jeg spørre om dere tenker å ha storesøster/bror i barnehagen? Selv har jeg veldig lyst å ha storebror hjemme. Begynte i jobb når han var 6 mnd, og hadde vært godt å få litt mer tid sammen med han. Men er redd det blir mye styr med ny baby, og at han kommer til å få for lite oppmerksomhet..

Jeg tror kanskje storesøster blir plassert i barnehage.. Om ikke alle dagene, så i alle fall 50% :) Tror jeg.. Hadde egentlig ikke tenkt så mye på dette ;)

Jepp, jeg er i samme situasjon! Vondt å si, men var ikke planlagt dette og jeg tok angrepille, abort ikke alternativ og føler det akkurat det samme som deg. Mannen gleder seg, jeg er ikke der.. enda! Men skal bli der :) Har ei jente fra før som er 14 mnd gammel. Er i gang med å snu om tankegangen min for jeg hadde jo så mange planer som jeg har gledet meg så mye til dette året som jeg ikke får gjort nå. Jeg får heller fokusere på det nurket i magen og glede meg til det kommer, se på baby ting og tøy, snakke med det og ta på magen for det er jo helt fantastisk når babyen kommer. :) Får heller lese "Sinnsro-bønnen" og "Det Positive". ;) Man kan ikke forandre på det som har vært, men man kan forandre på det som er. Nemlig tankegang. Glede over ny baby :) YAHOOOOO! :)

Så godt å høre at det er flere i akkurat samme situasjon :) Dessverre :p Her gleder også mannen seg, men jeg kjenner ingen glede enda.. Jeg håper det kommer etter første jordmortime :) Eller i alle fall etter oul :)

Vil anbefale barnehage til den største.. Og heller ta han/henne fri de dagene dere orker det.. Husk at d kan bli mye søvnløse netter, og i verste fall kan dere få kolikkbaby, og da har dere ikke mye overskudd til det andre barnet dere har hjemme med dere... Vi har som sagt nesten 17mnd mellom våre, og d er kjempekjekt.. Hos oss var d planlagt, og har aldri angra på at vi fikk de så tette.. :-) utrolig kjekt med så tette barn :-) :-)

Prinsen min blir å gå i bhg :) 6 timersdag.

Vil anbefale barnehage til den største.. Og heller ta han/henne fri de dagene dere orker det.. Husk at d kan bli mye søvnløse netter, og i verste fall kan dere få kolikkbaby, og da har dere ikke mye overskudd til det andre barnet dere har hjemme med dere... Vi har som sagt nesten 17mnd mellom våre, og d er kjempekjekt.. Hos oss var d planlagt, og har aldri angra på at vi fikk de så tette.. :) utrolig kjekt med så tette barn :) :)

Har veldig lyst til å ha henne i barnehagen, men jeg er litt redd for hva folk vil si? :/

Det er tydeligvis "latskap" å ha den ene ungen i barnehage når man uansett er hjemme med den andre. Og man mottar jo kontantstøtten om den andre ungen er i barnehagen. Økonomisk sett er det jo lurt, men når pappaen jobber i Nordsjøen kan det kanskje være greit med litt "hjelp" om natta har vært søvnløs? Når pappaen er hjemme også forsåvidt..

Jeg vil tro at hun havner i barnehage som planlagt, men kanskje ikke så lange dager :)

Back
Topp