Noen som er rehsus negativ?

Thisisme88

Betatt av forumet
Vet jeg er det , og at det da er noe man skal passe når man skal ha barn nr 2, men husker ikke hva det er .. Noen som vet?

Sent from my iPhone using BV Forum

Husker faktisk ikke men kan sikkert Google det. Men tror at du fikk en sprøyte mot et eller annet ved fødsel for å forhindre at det skjer noe ved neste svangerskap. Eller så har jeg misforstått. Er noe med at barnet og mor ikke har samme blodtype og at det derfor skjer ett eller annet i andre svangerskap. Men som sagt så er jeg ikke sikker:)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg er det :-) er det noe å passe på med nr 2? Trodde vi bare fikk sprøyte etter fødselen. Husker jeg grein når jeg fikk den og sa at det var mer ondt enn å føde. *hormonell*

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er. Er bare at vi fikk en sprøyte etter forrige fødsel, så vi ikke skal danne antistoffer mot et evt nytt foster.

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Vet jeg er det , og at det da er noe man skal passe når man skal ha barn nr 2, men husker ikke hva det er .. Noen som vet?

Jeg er også rh-. Får sprøyte etter fødselen. Sist fikk jeg sprøyten da jeg fant ut at jeg var gravid(var sikkert litt annen prosedyre siden jeg bodde i ett annet land).

Gutt Juni 2013

Marsbaby 2015

Fikk ikke vite at jeg var rhesus negativ før jeg var gravid. Husker ikke hvordan eller hvorfor de sjekket blodet mitt.

Men husker vagt en sprøyte eller to etter forrige fødsel. En fordi jeg er rh neg , og en for bedøvelse til all syinga nedentil :,( gikk så fort at jeg revna ...

Fikk vite det når jeg var gravid. Var min mor som nevnte at jeg burde spørre legen siden hun er det og ene søsteren min :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er. Fikk sprøyte etter graviditet. Har også fått sprøyte etter sa. Men mener grensen for når man skal ha sprøyte har blitt flyttet ved tidlig abort.

Sprøyten skal man uansett ha innen 72 (eller 48? ) timer etter fødsel/på annen måte avsluttet svangerskap.
Den svir!!

Vet ikke blodtypen min, hvordan vet dere deres?

♡02.03.2015♡

Du får vite blodtypen din ved første sv.skapskontroll i uke 12. Da tar de div. blodprøver, så kommer svaret i posten :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp