Noen som er konisert her?

Ellise

Flørter med forumet
Selv er jeg konisert 2 ganger. Dette er ca 4-5 år siden. Er nå gravid i uke 5, og har ikke tenkt så mye på dette med koniseringa før nå. Kan jo lese om så mye skrekkhistorier på nettet.. Er det noen her som er konisert og evt vet om oppfølging rundt dette under svangerskap?

Hva betyr konsisert?

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Det betyr at man fjerner en liten bit av livmorhalsen pga celleforandring. Ganske vanlig ettersom jeg har forstått, men usikker på oppfølgingen under et svangerskap. Er jo fare for prematurfødsel/evt miste når ungen blir tung, da livmorhalsen er svekket..

Etter å ha googlet litt ser jeg at det ikke er så mange som får oppfølging, men du kan jo ta det opp med lege?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, jeg må gjøre det. Håper bare jeg møter en lege som tar det på alvor! Mulig jeg får en privat gynekolog til å følge meg opp. Verdt penga:-)

Jeg har gjort det. Født 3 unger etter det, alt normalt :-)
regner med d går fint i dette svangerskapet også :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det betyr at man fjerner en liten bit av livmorhalsen pga celleforandring. Ganske vanlig ettersom jeg har forstått, men usikker på oppfølgingen under et svangerskap. Er jo fare for prematurfødsel/evt miste når ungen blir tung, da livmorhalsen er svekket..

Ahh ok, tusen takk for svaret;)

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Back
Topp