Noen som er gode på??

ilabom

Forumet er livet
Julibarna2014
Å pynte ostekake??
Skal bake kake til dåpen til nevøen min, og selve kaka er jeg en racer på.. [:)]
Men jeg sliter litt med å finne på noe å pynte den med, og syns bildene jeg finner på google er lite inspirerende..  [8D]

Noen tips? Bilder? [:)]

Sist jeg lagde ostekake så slengte jeg oppå 2 kurver med bringebær fra rema og siktet litt melis på - og det så overdådig ut altså...! Den gjorde seg godt på det store kakebordet [:D] (var dåp med 70 gjester).
Men nå er det kanskje blitt litt dyrt med bringebær på rema...?

Tenkte jeg skulle lage den plain, med bare gele på toppen (pleier å ha bær i geleen), og så bare noe pen, enkel pynt oppå der..
Men det hørtes flott ut altså [:D]
(jeg er ikke noe glad i bringebær, og da vil jeg ikke ha det på en kake jeg elsker) [:D]

Du kan f.eks legge bringebær gele på toppen av kaken...med noen bringebær også[:D]

Da lager du enkelt og greit bringebær gele etter anvisning på pakken, venter til den er kald og så vidt begynt å stivne før du heller den over på kaken(kaken må selvfølgelig være i form for å unngå søl) også kan du toppe med bringebær[:D] også er det bare å vente til geleen stivner da...

Samme kan du jo forsåvidt gjøre med jordbær og jordbær gele alt ettersom hva du liker best selv[:D]

ORIGINAL: ilabom

Tenkte jeg skulle lage den plain, med bare gele på toppen (pleier å ha bær i geleen), og så bare noe pen, enkel pynt oppå der..
(jeg er ikke noe glad i bringebær, og da vil jeg ikke ha det på en kake jeg elsker) [:D]

Ser du kom meg i forkjøpet her...[8D][8D][8D]

ORIGINAL: YlliVogel

Ser du kom meg i forkjøpet her...[8D][8D][8D]

Hehe, jeg pleier å bruke bær som du forklarer, men har ikke lyst til å gjøre det nå [:)]
Det ender med det hvis jeg ikke finner på noe annet da [8D]

[:D] Nei, da skjønner jeg problemet [:D]
Jeg er ikke noe flink til sånt - det var det eneste tipset jeg hadde [8D]

Driver å tråler nettet for inspirasjon nå [8D]

Det er fint å pynte med kiwi og jordbær også.
Jeg jobbet på en restaurant hvor vi hadde ostekake med det og jordbærsaus ved siden av.

Jordbærsausen er bare jordbær og sukker som kjøres sammen i foodprosessor. Smak til med sukker

kanskje cacas har noen ideer? [;)]

Eneste kaka jeg kan lage er ostekake, så følger med hær ja[:)][:)]

jeg laget osteISkake som jeg leverte til bryllup. Den er knust kjeks på på toppen da, åsså putta jeg nedi to slike sommerfugler på streng (kjøpt på Kid en gang). Det ble veldig enkelt og stilig.

du kan jo evt skrive navnet med sjokolade under geleen? eller legge noen annen pynt under geleen? [:D]

*kremt* Ikke god på å lage kaker, hvertfall ikke å pynte de heller da [8D][8D]

Da vi hadde dåp for den kommende storebror, så kjøpte jeg en søt babyfigur (kakefigur) som jeg hadde midt på ostekaka.

http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=611

Et lite eksempel [:)]

Men OBS! KIWI og ANANAS bør du ikke bruke til gelèen, da stivner ikke gelèen og det blir bare "sørpe" av den... [;)]

Sjokoladefigurer eller mandler/nøtter kan jo også brukes som pynt under. Samt en del blomster/urter som er spiselige [:)]

Kan ikke bruke jordbær, mor i huset ammer [;)]
Tror det blir til at jeg smelter sjokolade og "kaster" det rundt oppå geleen (om dere skjønner) [:D]

Ostekake er det eneste jeg kan også :-) Jeg pleier å skrive med sjokoladebokstaver under geleèn, så har jeg sett tanta mi lage krem som hu pynter med oppå toppen :-) rundt kaka og noen derter i midten...

Uansett LYKKE TIL [:D]

Tusen takk for alle tips jenter [:D]

ORIGINAL: mettemor!

http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=611

Et lite eksempel [:)]

Men OBS! KIWI og ANANAS bør du ikke bruke til gelèen, da stivner ikke gelèen og det blir bare "sørpe" av den... [;)]

Sjokoladefigurer eller mandler/nøtter kan jo også brukes som pynt under. Samt en del blomster/urter som er spiselige [:)]

Den så jeg på i går, den er KNALLFIN! Men tør ikke prøve sånt for første gang når kaka skal serveres i en dåp [;)]
Men den skal helt klart prøves hjemme en gang [:)]

Back
Topp