Noen som er blodtype 0 resus minus her???

Mammahjertet

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Jeg er det... Måtte få en sprøyte etter vesla var født fordi hun ikke hadde samme blodtype som meg og slik at jeg ikke skulle danne antistoffer mot neste frø... Må inn å ta blodprøver noen ganger i løpet av svangerskapet... Men vet ikke om noen andre som har denne blodtypen :-)

Jeg er rhesus minus. Fikk også en sprøyte etter vi mistet og måtte ta en utskrapning. Vet ellers ikke så mye om dette, men vi blir vel kanskje fulgt opp litt ekstra med blodprøver vil jeg tro.

Jeg er rhesus minus. Fikk også en sprøyte etter vi mistet og måtte ta en utskrapning. Vet ellers ikke så mye om dette, men vi blir vel kanskje fulgt opp litt ekstra med blodprøver vil jeg tro.

Ja jeg skal inn tror det er tre ganger og ta blodprøver ila svangerskapet :-) er jo ikke noe å bekymre seg for så lenge man får den sprøyta etter fødsel dersom barnet ikke har samme blodtype :-)

Jeg har AB rhesus minus. Første hadde samme blodtype som meg, mens snuppa ikke. Fikk sprøyte etter fødselen. Blir tatt antistoffprøver i 1. trimester og 2.

Jeg falt på magen i uke 31, ble lagt inn på Ullevål og fikk da en antistoffsprøyte i tilfelle morkaka løsnet litt...

Jeg er rhesus minus. Jeg fikk sprøyte etter SA. Er så redd for at det skal utvikle seg, siden søstera mi mista noen uker før termin pga dette, og hennes siste barn hadde flere blodoverføringer i magen for å overleve.

Jeg er rhesus minus. Jeg fikk sprøyte etter SA. Er så redd for at det skal utvikle seg, siden søstera mi mista noen uker før termin pga dette, og hennes siste barn hadde flere blodoverføringer i magen for å overleve.

Mistet Pga blodtypen sin? Har aldri hørt st man er mer utsatt for å miste Pga denne blodtypen... Men man kan som sagt danne antistoffer mot fosteret neste svangerskap dersom man ikke får denne sprøyten :-)

Jeg fikk sprøyte etter en abort men ikke etter fødsel pga samme blodtype. Skal vel inn 2 ganger å ta blodprøver og så tester de barnet etter fødsel... Så får du sprøyte hbis barnet har annen type. Så lenge du vet om d skal d ikke være noe fare:)

Mistet Pga blodtypen sin? Har aldri hørt st man er mer utsatt for å miste Pga denne blodtypen... Men man kan som sagt danne antistoffer mot fosteret neste svangerskap dersom man ikke får denne sprøyten :)

Dersom man danner antistoff mot babyen i magen, kan babyen bli blodfattig og i verste fall kan det være dødelig. Men det er ekstremt sjeldent de ikke klarer å redde barnet ved blodoverføring i magen.

Dersom man danner antistoff mot babyen i magen, kan babyen bli blodfattig og i verste fall kan det være dødelig. Men det er ekstremt sjeldent de ikke klarer å redde barnet ved blodoverføring i magen.

Ja det vet jeg... Men da er det fordi man danner antistoff mot babyen... Hva er egentlig risikoen for slikt? Vi er en hel familie med denne blodtypen og ingen av oss har verken mistet eller hatt problemer i svangerskapene....

Jeg er minus, har mistet mange ganger tidligere. Fikk ikke vite noe om blodtypen min før jeg ble gravid med gutten min. Å han er også minus.
Tror dere det kan sammenheng?
Blir spennende å se om denne er også er minus :p

Ekstremt liten sjans. Desto større jo flere barn man har med rhesus positiv. Første her hadde samme som meg, neste ikke. Da er sjansen litt større for at jeg danner antistoff mot denne dersom den ikke har samme blodtype som meg. Uansett vil jo blodprøvene vi tar avdekke om vi produserer antistoffer og dersom man gjør det blir man fulgt opp med ul +++! Jeg måtte ta ekstra blodprøver pga de fant antistoff i blodet mitt, men siden det skyldes antistoffsprøyte som jeg tok pga risiko for morkakeblødning var det ingen fare.

Jeg er også 0- og har to friske gutter som også er - . Dersom både pappa og du er negativ vil dere bare få rhesus neg barn og det er dermed liten-ingen sjanse for problemer. Dersom pappa er positiv er det ca 50/50 sjanse for at barnet er positivt. Jeg har ikke fått noen sprøyter enda. Ved MA eller SA gir de sprøyte uansett for å være sikre, siden de ikke vet blodtypen til fosteret.

Ekstremt liten sjans. Desto større jo flere barn man har med rhesus positiv. Første her hadde samme som meg, neste ikke. Da er sjansen litt større for at jeg danner antistoff mot denne dersom den ikke har samme blodtype som meg. Uansett vil jo blodprøvene vi tar avdekke om vi produserer antistoffer og dersom man gjør det blir man fulgt opp med ul +++! Jeg måtte ta ekstra blodprøver pga de fant antistoff i blodet mitt, men siden det skyldes antistoffsprøyte som jeg tok pga risiko for morkakeblødning var det ingen fare.

Har bare vært gravid en gang tidligere og hun hadde ikke min blodtype... Så da er sjansen større for at jeg kan danne antistoffer nå da... Har lest at det er sjeldent man danner antistoffer mot første barnet.... Men er jo så himla lenge mellom hver gang de prøvene taes.... Mye kan jo skje på de ukene liksom....

Større sjans denne gangen ja, siden din første ikke hadde samme blodtype. Mye kan skje, men er en grunn til at blodprøvene tas de i ukene. Følg med at prøvene blir tatt, og jeg fikk tatt de ett par uker tidligere enn legen ville sist fordi jeg var bekymret. Mest pga SA hvor jeg ikke fikk sprøyte og ikke visste blodtype.

Så mange som har - :) jeg fikk blodoverføring etter jeg fødte vesla, det ble nevnt noe om antistoffer i forb. med det, men har ikke hørt noe mer om det?? Jeg er forresten A+

Så mange som har - :) jeg fikk blodoverføring etter jeg fødte vesla, det ble nevnt noe om antistoffer i forb. med det, men har ikke hørt noe mer om det?? Jeg er forresten A+

Det er kun for de med rhs minus dette kan bli en risiko dersom man bærer barn med rhs pluss og mors kropp dannet antistoffer mot det.

Mistet Pga blodtypen sin? Har aldri hørt st man er mer utsatt for å miste Pga denne blodtypen... Men man kan som sagt danne antistoffer mot fosteret neste svangerskap dersom man ikke får denne sprøyten :-)

Dersom man har dannet antistoffer enten under svangerskapet eller etter fødsel er man mer utsatt for å miste eller andre komplikasjoner. Det er svært sjelden i dag pga oppfølging og tiltak som kan gjøres under sv.skapet men det skjed fremdeles i unntakstilfeller.

Jer er resus - , og etter første mann glemte de å gi meg sprøyte.
Da jeg gikk gravid med nr 2 dannet jeg antistoffer og måtte ta blodprøver jevnlig for å følge med om det ble farlig for babyen.
Var og inne på ekstra ul og kontroller på sykehuset.
Det gikk kjempe bra og han behøvde ikke blodøverføring

Back
Topp